Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ang. overdækning af udendørsarealer pga fugleinfluenza  (Læst 3030 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ari

  • Bruger
  • Indlæg: 146
Ang. overdækning af udendørsarealer pga fugleinfluenza
« Dato: 13 December , 2020, 02:44 »
Jeg har været noget forvirret over Fødevarestyrelsens udmelding, at man kan dække fjerkrægården med 'farvet polyestertråd i en tykkelse 1,5-2 mm, med 20 cm afstand'.

Hvad præcist er polyestertråd, og hvorfor skal det netop være polyester, og hvor køber man dog dette i de påkrævede mængder? Jeg er kommet frem tid, at de muligvis gerne vil have et syntetisk materiale, hvor patogener ikke kan formere sig, som på bomuld. Desuden suger syntetiske materialer ikke fugt. At tråden skal være farvet og af en vis tykkelse, er vel så fuglene kan se dem.

I et byggemarked fandt jeg noget murersnor i den rigtige tykkelse og god farve. Ved forespørgsel fandt sælgeren ud af, at materialet var PP og 'det var vist nok det samme som polyester'. Jeg besluttede mig for, at det måtte være godt nok til mig. De 10 ruller på 70 m rakte dog ikke til nogen ting. På internettet fandt jeg dog pakkesnor i den rigtige tykkelse og større ruller, dog af polykordel=polypropylen.

Så nu har jeg på en engros-side fundet dette: (klik på vedhæftet fil)

Polyester har åbenbart den bedste brudstyrke samt holder faconen, hvilket er en fordel, hvis man ikke vil have det hele til at hænge med tiden.

Jeg fortsætter min søgning på polyestertråd i den rigtige tykkelse og store ruller...
« Senest Redigeret: 13 December , 2020, 02:48 Fra Ari »
Danske gæs og moskusænder i blåbroget og sortbroget.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Ang. overdækning af udendørsarealer pga fugleinfluenza
« Svar #1 Dato: 13 December , 2020, 06:57 »
Jeg tror du også kan anvende stålwirer, men hvor medgørligt det er at have med at gøre ved jeg ikke. Jeg ville ringe til fx Strandby Net og forhøre mig ad, de må næsten vide det. De sælger "alt" indenfor net og tråd til alverdens formål, herunder også til fjerkræindustrien.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"