Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Drivhus og vagtler  (Læst 199968 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #315 Dato: 27 ſeptember , 2010, 10:15 »
Nej nu tænkte jeg bare på ulige kilder med animalsk protein ;)

Der bliver jo færre insekter nu udover ;D
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

GKV

  • Gæst
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #316 Dato: 27 ſeptember , 2010, 10:36 »
@ Marianne.

I så stor en flok er det vel ikke ualmindeligt at der er en mindre. Hvad årsagen er kan man jo kun gisne om, men som hos alle andre dyr og mennesker findes der jo medfødte fejl som ikke kan ses f.eks et dårligt hjerte, en bestemt kirtel de ikke virker optimalt o.s.v.. Det kan vi intet gøre ved og jeg ved du sammen med mig glæder dig over så godt det er gået.

For mig har det virkelig været en fornøjelse at følge tråden og jeg håber at vinteren vil gå godt for dem alle, samt at du finder superhjem til overskuddet.

VH Gunni.

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #317 Dato: 27 ſeptember , 2010, 10:42 »
Jeg tror ikke den vil lide en pinefuld død, den vil højst sansynlig sove ind i nattens mulm og mørke.
Får den ikke føde/brændsel nok til at holde varmen er det resultatet.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #318 Dato: 27 ſeptember , 2010, 11:05 »
Så du mener, jeg skal lade naturen gå sin gang, og håbe på at den overlever?
Det har jeg jo også mest lyst til, jeg er håbløst optimist. :D
Men jeg kan i virkeligheden godt se, hvilken vej det nok vil gå.  <W
Omvendt har man jo hørt om mirakler *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #319 Dato: 29 ſeptember , 2010, 08:39 »
Jeg har været på kursus på Sjælland i går, så jeg tog hjemmefra mandag eftermiddag, og var først hjemme sent i går aftes.
Status er, at den kylling jeg var bekymret for døde sidst på dagen mandag.
Her til morgen var jeg meget spændt på at se, hvordan resten har klaret sig, for natten har været meget kold.
Den glade nyhed er at alle ser ud til at have det fint, de er livlige og spiser godt *y
Jeg håber så, at det vil fortsætte. En ting er jo sikkert, jo ældre de bliver jo bedre er de rustede til at klare lave temperaturer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #320 Dato: 29 ſeptember , 2010, 08:45 »
Jeg glemte lige at skrive at vagtlerne selvfølgelig var i Sørens gode varetægt, mens jeg var væk, så de blev passet lige efter bogen.
Han var også sød at sende mig sms'er løbende, så jeg vidste, de havde det godt. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #321 Dato: 29 ſeptember , 2010, 09:04 »
Marianne, der er vist ingen tvivl om at dine vagtler ikke på noget tidspunkt har manglet noget som helst i deres korte liv. Jeg er sikker på at de har fået præcis den rigtige mængde af alt hvad en vagtelkylling skal have og har behov for + lidt ekstra, så når du nu har mistet en, så er det nok en af de ting man ikke har nogen indflydelse på. Er det mon den med det skrabede ben? der alligevel ikke kunne klare det ?

Det er godt at høre at de øvrige på holdet har klaret den første kølige nat, de har jo også den huld sådan nogle nu skal ha' så mon ikke de klare sig.

Hvordan går det med træningen til at gå i bur ?
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #322 Dato: 29 ſeptember , 2010, 09:49 »
Tak Ina *l
Nej, det var ikke den med benet, for det var en af de store, der havde det sår. Det var en af de to små. Men lige netop den ene af de små har også virket sådan lidt mere "morsyg" end de andre. Den var ikke så god til at spise på eget initiativ, men var lidt mere afhængig af, at de voksne præsenterede foderet for den. Den ville sikkert været gået til før, hvis de havde levet i naturen, nu var den trods alt i meget trygge rammer og med rigeligt føde.
Jeg har bestemt, at jeg ikke vil sætte nogen varmekilde op i drivhuset. For det vil nok være som at tisse i bukserne, hvis der er svage kyllinger, for hvornår skal man så fjerne varmen? Det vil jo kun blive køligere og køligere fra nu af.
De resterende 14 kyllinger er fine stramme i fjerdragten, så de skal nok klare sig (håber jeg) *k
« Senest Redigeret: 29 ſeptember , 2010, 21:49 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #323 Dato: 29 ſeptember , 2010, 20:20 »
Så spændende at høre om dine skønne vagtelkyller! *p En skam der var en der døde, men helt ærligt, så kunne tabet jo have været enormt meget værre... *h Jeg synes gang på gang jeg læser om hvor godt du tar' dig af dine dyr, Marianne. Det er helt fantastisk læsning, og du er et stort forbillede! *l

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #324 Dato: 29 ſeptember , 2010, 21:53 »
Tak, Christina *l
Jeg er hele tiden lidt nervøs for, om de klarer sig. De er bare så fine nu rigtig små miniaturevagtler, og så alligevel kæmpestore i forhold til de små lysegule fnug, der klækkede for knap fem uger siden.
Jeg famler mig lidt frem mht. fodring og den slags, er lidt nervøs for om de måske har fået for meget mælkebøtte i dag, for der var et par bløde klatter. Og så er nætterne (og dagene med for den sags skyld) ved at bliver en del køligere.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #325 Dato: 30 ſeptember , 2010, 12:31 »
Alle kyllingerne er stadig friske og livlige og ivrigt fødesøgende på trods af de kolde nætter, klatterne ser også ud til at være ok. Jeg puttede lidt æblecidereddike i deres vand i går, det skulle være godt mod løs mave hos dem.
De skal i den grad selv sørge for at klare sig nu; forældrene kalder ikke til f.eks. tørfoder eller æggefoder, men da jeg kom med maddiker lidt senere, hjalp forældrene med at fordele.
De er så smukke at se på alle sammen *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #326 Dato: 30 ſeptember , 2010, 12:50 »

Nu er det ikke sikkert at jeg har fuldt med, men er der nogle overnatningssteder hvor der er "læ", selvfølgelig er der læ i et drivhus, men kulden kan jo næsten stråle gennem glas.

Er der høj sokkel så klarer den det jo fint, da de jo nok sover på jorden endnu.

Jeg har tænkt mig at lave en omvendt V til mine når det bliver koldere, så har de da muligheden, nu bliver mine nok overvintret i volierer, jeg har vist lige plads, og så vil jeg nok sige farvel til mine harlekin, de er altså nogle forvildede fugle, de står ikke lige så godt til de fugle de går sammen med.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #327 Dato: 30 ſeptember , 2010, 13:10 »
 Hvis det var mine kom de ind på baddeværelses gulvet hele vinteren, jeg ville være rædselslagen for om de døde af kulde.  ;D men det kan de nok slet ikke tåle.

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #328 Dato: 30 ſeptember , 2010, 13:30 »
Forældrefuglene boede i drivhuset hele den forgangne vinter uden nogen form for ekstra varme, og det var da vist den værste vinter vi har haft i mange år, både kold og lang.
Jeg regner med, at de unge når at blive så hårdføre, at de klarer vinteren på samme måde.
Vi har netop i dag lagt et ekstra lag EasyStrø i bunden af drivhuset, for det isolerer godt.
De sover mellem kapillærkasserne, der har de jo EasyStrø i bunden og flamingosiderne fra kasserne.
De putter også sammen i en stor klump om natten - så er det bare om ikke at ligge yderst.  :D
« Senest Redigeret: 30 ſeptember , 2010, 13:33 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Drivhus og vagtler
« Svar #329 Dato: 30 ſeptember , 2010, 20:05 »

Ja selvfølgelig, når de har kapilærkasserne har de jo alt den læ de har brug for.

Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)