Hej
Mine forældre havde dværgvagler i en del år i deres lille drivhus på 9 m2 og disse fik kyllinger flere gang om året, min mor havde lavet en lille kasse i det en hjørne som hønerne brugte til rede, der var sat tråd for vinduet og for døren var der lavet en ramme med tråd på så der kom mere luft ind, der blev dyrket en masse tomater og radisser i drivhuset og det var fri for utøj og myre altid.
Husk at lave et skjul til vaglerne, så vil de søger der hen når man kommer, vagler er som høns, når de første er vandt til mennesker så kan de blive ret tamme, min mor kunne håndfodre sine, især med myreæg, så var hun meget populær.
På et tidspunkt var der 15 vagler i huset, det var 1,2 gamle og så nogle kyllinger og det gik helt fint ind til den gamle hane døde, så begyndet de unge at slås og så blev der for meget uro og jeg måtte indfange de over skydende og fik den afsat til andre med drivhus, der bliver altid mange haner hos vagler også.
Der var kun to som der fløj ud, den en tog katten med det samme den anden var i have et par dage og gik og kaldete på de andre, men den blev nok spis af katten.
Tommy