Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?  (Læst 23277 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #60 Dato: 05 August , 2009, 13:10 »
Pilegaarden --> Jeg vil langt hellere foretrække at mine børn engang kommer rendende hjem med forældreløse dyr end at de mishandler dem!

Jeg er selv sådan en person der helst vil redde alt. Hvis jeg kunne tog jeg alle de herreløse katte til mig, men både min kæreste, min pengepung og diverse dylægeregninger får mig til at holde mig i skindet.
Min kollegas kat fik 4 killinger som hun forsøgte at komme af med, det endte med at de blev aflivet hos dyrlægen da de faktisk havde nået den salgsklare alder....puh de var tæt på at flytte ind her allesammen.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #61 Dato: 06 August , 2009, 20:36 »
Så har jeg bestilt en andrik og en and til de to damer jeg har gående. Lidt selskab skal de da ha selv om de er meget glade for at være bare de to.
Jeg har bestilt dem ved ham manden jeg også fik af sidste gang og de bliver hentet mandag...jubii!!
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #62 Dato: 06 August , 2009, 20:53 »
Det lyder godt, Lisbeth  :)

For nylig måtte jeg op i det røde felt, at en af min datters veninder (som er en meget kreativ pige) fandt på, at pigerne, som er 6 år skulle skyde umodne æbler efter ænderne. Da jeg havde sendt dem bort fra det, fandt jeg dem lidt senere inde i stalden, hvor de var ved at bade killlingerne... SÅ blev jeg for alvor sur, da det skal siges, at min egen datter aldrig kunne finde på det samme uden kraftig inspiration fra en anden. Og det er ikke første gang noget lignende sker, når de to er sammen. Pigen mener f.eks. hun har fri adgang til hønsehus og gård, hvilket betyder hønsefoder over det hele og at hønsene bliver skræmt rundt i hønsegården. Altså - og så griner hun bare når jeg (mere eller mindre pædagogisk!) prøver at forklare, at det gør man altså ikke. Og går derind igen, lige så snart jeg har vendt ryggen til.

Jeg sagde forleden til hende, at dyrene ikke er legetøj, og at hun skulle tænke sig grundigt om vedr. hvordan man behandler dyr, inden hun kom igen næste gang, for hvis hun ikke kan finde ud af at være rar over for dem, kan hun ikke komme her igen. Jeg fortalte også hendes mor om det, for jeg syntes det var nødvendigt at hun også vidste det. Hun takkede fordi jeg fortalte det og sagde noget i retning af, at pigen jo er så glad for dyr, og ikke helt kunne styre sig.
Men det varer altså lidt, før hun får lov at komme igen... HRMPF...
Mvh Marianne

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #63 Dato: 06 August , 2009, 21:33 »
Ja det kan jeg da godt forstå. Man skal både lære at være god ved dyr men man skal sørme også lære at omgåes dem på en god måde.
Men den lille pige har nok ikke ment det ondt, hun har nok bare været for ivrig nu hun var kommet på landet.  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #64 Dato: 06 August , 2009, 22:41 »
Som pædagogstuderende vil jeg påpege den meget meget pædagogiske metode med at UDDELE ABSOLUT KÆMPE SKIDEBALLER i sådanne situationer  *s
Her bliver der overhovedet ikke lagt fingre imellem !
Børn der ikke behandler hverken dyr,mennesker eller alm inventar med omtanke når de er på besøg her bliver smidt hjem og tænke over sagerne.
Forventer mine unger bliver behandlet ligeledes når de er ude.
Med venlig hilsen Søs

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #65 Dato: 06 August , 2009, 22:51 »
Helt enig.
At sætte grænser for og være konsekvent overfor børn der ikke selv synes at kunne finde ud af, hvad der er rigtigt og hvad der er forkert, er bestemt ingen skade til.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #66 Dato: 06 August , 2009, 23:19 »
Her bliver der gjort kort proces, dyrene her, uden undtagelse er hellige og ungerne kan bare vove at forgribe sig på dem.
Min datter var 4 år da hun ønskede sig at gå tur med hunden i snor, vi boede i Rødovre, og havde doberman.
Nu mente vi ikke det var en god ide at sende en 4 års pige afsted med en doberman i snor, så vi anskaffede en gårdhundehvalp, Plet.
Jeg tog hende en dag på fersk gerning i at banke den lille hund med en plastikstegepande i legehuset, og, det slap hun ikke så godt fra, hun mente ikke vi behøvede snake så meget om det, men det blev der talt rigtig meget om, i meget lang tid.
Børn har det med at blive onskabsfulde over for dyr fordi de kan, og finder ud af at de har magt,  og min søn har da heller ikke været en undtagelse, han fik et rap i rumpen med den selv samme kæp som han jagtede Mibbe med da han var mindre, så her plejer de at få samme behandling som de selv giver dyrerne, og det er virksomt, ingen af mine unger har siden været onde ved dyrerne, og er i dag meget vagtsomme over for andre børn der ikke tager hensyn til de dyr der er inden for rækkevide, og det gælder også at træde snegle, eller klippe regnorme over og hive ben af fluer og edderkopper.
Det er dog altid de voksnes ansvar at børn lære at omgås dyr.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #67 Dato: 06 August , 2009, 23:58 »
Vi har altid haft dyr. Startede med dværgkaniner da børnene var små. De bliver ikke klemt af ivrige børnehænder og kan sige fra. Jeg har altid fortalt mine børn om dyr og deres adfærd. Alle 3 unger formåede at få et ordenligt bid i armen af en kanin hvis advarsler blev ignoreret. kaniner skubber pænt de hænder der irriterer dem væk med snuden ca 2 gange ....3. gang siger det HAPS !
Så  føler ungerne konsekvensen og tager dyret signaler alvorligt ..... har aldrig oplevet mine børn tage sig dårligt af dyr.
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #68 Dato: 07 August , 2009, 08:56 »
Søs, jeg mener faktisk også, at en af de bedste gaver man kan give sine børn er dyr på matriklen. Herved lærer de at omgås dem, holde af dem, passe dem og værne om dem. Egenskaber, der vil følge dem gennem hele livet - og ikke bare over for dyr. Og jeg tror også de bliver mere bevidste om vores Jord og de biologiske kredsløb på en anden måde, end hvis man kun har computer og Playstation at gå op i.
Endnu et argument for at holde dyr - uanset hvilke - alt efter hvad man har mulighed for. /o
Mvh Marianne

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #69 Dato: 07 August , 2009, 11:26 »
Bliver helt lamslået når vi har børn på besøg der bliver skrækslagne over høns der kommer pilene ..selv vores rare nussekat osv.
Da vi havde den amerikanske bulldog blev alle unger bare sendt hen til hende. Hun var et stort skrummel ...men kunne bare det der med mennesker. Alle voksne som børn med hundefobi fik hun omvendt. På trods af sit grumme udseende  ;)
kan til gengæld godt forstå mine unger løber for livet ude i haven pt ..... de store kyllinger er dælme frække ..og åbenbart overbeviste om at tær er cocktailpøser ???
Men så må jeg også lige gøre mine børn klart at ja vi skal være gode ved dyr ...men det ER altså os der bestemmer her på matriklen .... Så der må gerne puffes til utidige teenagekyllinger  ;D
Med venlig hilsen Søs

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #70 Dato: 20 August , 2009, 23:33 »
Er de kun mig der sidder som på glødende kul for at høre hvad der videre skete med Lone´s politianmeldelse???

Mvh   Jørgen

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #71 Dato: 20 August , 2009, 23:35 »
Er de kun mig der sidder som på glødende kul for at høre hvad der videre skete med Lone´s politianmeldelse???

Mvh   Jørgen

Ja, det tror jeg :D Men nu du drager opmærksomheden herhen igen, så vil jeg da også godt vide det! :D

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #72 Dato: 22 August , 2009, 07:14 »
Jamen det gik sådan set fint. Jeg blev ringet op af en politimand, der havde talt med begge drenge (og begge hold forældre) og forklaret dem, om det ulovlige i at bruge sådan en tingest, når man er under 18, og i det hele taget at bruge den mod noget på anden mands grund. Det med kyllingen kunne ikke bevises, men han gav mig da et i, at det lød mistænkeligt. Det vil jeg heller ikke gå videre med, mit ønske var bare, at især kammeraten blev kigget i øjnene af en uniformeret.
Og mit forhold til naboen er stadig godt, jeg præciserede, at det var kammeraten, der var anmeldt, og at det egentlig ikke var meningen, at naboen skulle rodes ind i det, da jeg (lige som naboen selv) ikke var klar over det kriminelle ved en softgun.
Så vi har aftalt at klippe hæk i fællesskab i næste uge..  ;)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #73 Dato: 22 August , 2009, 07:17 »
Det var da godt, Lone  :D
Jeg tror drengene har fået en sund forskrækkelse, og jeg tror da også politiet er interesseret i at få tidlig kontakt til den slags sager, så de ikke bliver til noget, man nogle år senere hører om i nyhederne.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk