Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?  (Læst 23271 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #30 Dato: 31 Juli , 2009, 12:12 »
Lone...damn en møgunge !!!!!
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #31 Dato: 31 Juli , 2009, 14:58 »
Én ting er sikkert, kyllingen har ikke selv bevæget sig op på taget for at lægge sig til at dø!
Til dig => *b
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #32 Dato: 31 Juli , 2009, 18:43 »
Sådan et fjols! Tag hans softgun og skyd ham i bagenden med den!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Lena

  • Gæst
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #33 Dato: 31 Juli , 2009, 21:45 »
Lone: Det er da simpelthen bare løgn?   :o

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #34 Dato: 01 August , 2009, 10:32 »
@Lena
Desværre ikke, jeg havde også lidt svært ved at fatte sammenhængen i sådan en handling, men vedkommende og jeg har nok heller ikke samme tankegang..  ::)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #35 Dato: 01 August , 2009, 10:56 »
Hvis vedkommende overhovedet har en tankegang  ::)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #36 Dato: 01 August , 2009, 11:50 »
som 'skydeskive' på taget af buret.
Selvfølgelig kan jeg ikke bevise noget, men jeg har alligevel været inde og tale med både drengen og hans mor, vise den døde kylling frem og tale om det meningsløse i sådan en handling. Og så er buret flyttet om på terrassen..  >:(

Bliver lige nødt til at spørge om noget:
Hvordan reagerede moderen til ungen  ??? Forhåbentlig som en ordentlig forælder, men jeg har mine bange anelser   :-\

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #37 Dato: 01 August , 2009, 12:28 »
Hun tog det ganske fornuftigt, mente dog ikke knægten havde gjort det (jeg mistænker også mest den kammerat, der var på besøg og overnattede) men inddrog softgun'en..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #38 Dato: 02 August , 2009, 18:15 »
Ej altså...folk er sgu mærkelige!
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #39 Dato: 03 August , 2009, 09:10 »
Hvad ville I andre have gjort?
Jeg har altså anmeldt sagen til politiet som dyremishandling her til morgen..  >:(
Drengen er under 15, men det kunne jo være, at en alvorlig samtale med en i uniform gjorde indtryk..  ::)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #40 Dato: 03 August , 2009, 09:21 »
Syns jeg er helt ok ...... ungen skal lære at man også må tage ansvar for sine gæsters handlinger ... ikk noget med bare at sige ...jamn det var ikk miiiiig.
Det er en ganske uacceptabel ting at gøre skade på andre levende væsner .... det burde forældrene have indpodet knægten.
Og er der ikk noget med man skal være 18 før man må have en softgun ? Ja jeg kan ikk lige kende forskel på de forskellige typer "legetøj" der.
Hvis det er en af dem får forældrene en bøde.
HA !
Bliver sq så harm !
Med venlig hilsen Søs

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #41 Dato: 03 August , 2009, 09:50 »
Nu synes jeg ikke man kan se i dit tidligere indlæg, at der ER skudt på kyllingen og at det ER den måde det er sket på. Tværtimod står der at det MÅSKE er sådan det er sket og at du ikke har nogen beviser.
At du ikke kan li knægten, at han har en softgun og at du har en kylling du ikke kan forklare hvorfor der ligger død ovenpå buret, synes jeg nok er et lidt tyndt grundlag at politianmelde på.

Mvh    Jørgen

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #42 Dato: 03 August , 2009, 15:11 »
En kylling kommer vel ikke død ovenpå buret af sig selv...Og knægten har jo åbenbart skudt tidligere ind i haven

For mit vedkommende kommer det helt an på forældrenes reaktion...Har de taget ansvar som forældre og indraget softgun'en og givet en seriøs skideballe som knægten forstår, så må det være nok. Men er det sådan noget trække på skuldrene og sige at så var det da heller ikke værre, så må der jo andre og mere seriøse ting til, og har knægten en softgun, så er det i hvert helt ulovligt.

Det er forbudt for unge under 18 at have eller bruge en softgun, medmindre at de har en våbentilladelse. En overtrædelse af våbenloven. Er de under 15, så er der forældrenes ansvar, og dem der får en bøde.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Lena

  • Gæst
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #43 Dato: 04 August , 2009, 09:11 »
SÅDAN, Finn!!

Helt enig med Finn....- og desuden er det vel også politiet der i sidste ende kan vurdere om bevisførelsen er klar i mælet eller ej og om der er grund til henvendelse på naboens matrikel. Drengestreger, grove streger eller ej. Man er simpelthen nogen gange nødt til handle og ikke altid lade tvivlen komme andre til gode.  Hvordan skulle man ellers få fingre i "the bad guys" ???

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #44 Dato: 04 August , 2009, 09:17 »
Jeg ser sådan på det, at selv om jeg ikke har et klart bevis, har jeg en soleklar fornemmelse af, hvem der stak fingrene ind i reden den nat. Buret ser komplet tomt ud om natten, når hønen ligger inde i kaninreden med kyllingerne, og hvorfor skulle en tilfældig forbipasserende have ulejligheden med at åbne 2 slå'er og række ind i reden, for at sætte en kylling på burets tag? Det giver ingen mening.
Og jeg vil overlade det til politiet, om de vil tage sagen op. Det er kammeraten, der er meldt, ikke naboens halvtumpede søn, for sidstnævnte har jeg ikke set skyde ind i mod buret.
Og så mener jeg egentlig man som menneske har pligt til at gribe ind overfor sådan en knægt i tide, så han ikke som 16-årig sprætter kaniner op i en børnehave og som 18-årig anskaffer sin første kamphund.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)