Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?  (Læst 23265 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #15 Dato: 30 Juli , 2009, 09:06 »
Det, der bekymrer mig mest, er ikke at den er stjålet, selvfølgelig er det slemt! Men hvad ved tyven om pasning af en ælling? Skal den lille trold være helt alene? Er det måske nogen, der synes at ællinger er "åh, så nuttede"? og hvad så når den "bare" vokser op til en almindelig and med almindelig grisset andeadfærd?
Jeg synes det er ekstremt strengt, når folk stjæler! Men når det er levende væsner, er man altid ekstra bekymret, om tyven overhovedet aner, hvad h*n har med at gøre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Lena

  • Gæst
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #16 Dato: 30 Juli , 2009, 09:23 »
Det er rigtigt synd for dig  :'(

Når der har været noget galt i antallet af mine høns og kaniner er jeg i min arrigskab, frustration og paranoia, haft både de sure naboer og polakker der indimellem kører rundt i området, mistænkt for at stå bag.  >:( En rigtig dygtig hunræv ville måske også kunne snupse en pip uden trace.  :-\
Når der ikke mere luft er i ballonen, er jeg nødt til at forlige mig med tanken om at opklaring  8) er for svær og fortæller mig at selv at det nok bare er fordi jeg er stresset og ikke kunne huske hvor mange dyr jeg havde sidst jeg talte.  Min lidelses-historie skal ikke forstås som råd, men kun at jeg deler din frustration. :'(  Når det sker som et lyn fra en klar himmel, er der vel næppe nogen muligheder for pågribelse af røve eller ræve selvom anmeldelse nok var en god ide.  Hvis det skulle ske igen, tænker jeg.

En historie med en ..næsten...lykkelig ending:
En gård der ikke ligger så langt herfra, havde vel sådan cirka et par hundrede ænder, gæs og høns. Historien var vist nok at (øj, bare det ikke udvikler sig til 1 fjer og 5 høns her  ::))  der forsvandt lidt af gangen i starten, så lidt at man næsten ikke lagde mærke til det og skulle tro at det var ræven. Om man meldte det eller fik sat kamera op eller begge dele, ved jeg ikke men man forstå at der regelmæssigt forsvandt fugle og så var der jo focus. Til sidst blev tyven vist lidt for grådig og var også dum nok til at komme igen.  De tyve blev fanget.  

Håber sådan, at det er en engangsforestilling hos dig. :'(
Hvad med mår og mink? Sådan en ville jo kunne forcerere en 3 cm åbning men ællingen skulle jo så vel kunne klemmes igennem også.
Er der nogen herinde der har erfaringer med de små bæster?  Mener at de efterlader et hønsehus med døde og skambidte fugle, fordi de går i blodrus ligesom store rævehvalpe. Men jeg véd det ikke.

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #17 Dato: 30 Juli , 2009, 10:22 »
Lisbeth føler virkelig med jer, har jo lige selv fået stjålet en voksen and. Kan kun forestille mig, at det må være endnu være at miste en ælling. For med de tanker og bekymringer jeg har haft oven på den oplevelse, gør det ikke sagen bedre, når det "kun" er en unge, som bliver taget.

Lena: Har godt nok aldrig selv haft besøg af mår/mink, men har hørt at de efterlader et sandt blodbad.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #18 Dato: 30 Juli , 2009, 10:27 »
Du vil ikke være i tvivl hvis der har været mår eller mink i hønsehuset. Der er sandsynligvis ingen levende dyr tilbage... Og ja. Det er et frygteligt blodbad. Min mor har oplevet det et par gange, og de forbandede bæster kan kommen ind gennem meget små sprækker. >:(
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #19 Dato: 30 Juli , 2009, 11:59 »
Da minken var forbi her sidst mistede vi 9 ud af 25. Resten overlevede kun fordi hundene gik amok, så vi kunne høre dem, og nåede ud med en af dem, og fik fanget og skudt minken ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #20 Dato: 30 Juli , 2009, 18:03 »
Ingen manglende ællinger i morges  ;D ;D ;D
Min "fælde" var uberørt og lågen stadig lukket på den rigtige måde.

Ja mink og mår laver et værre svineri. Den kunne nok godt komme ind gennem "vinduet" bagi huset, men ællingen ville ikke kunne komme ud, de var alligevel blevet lidt store.

Jeg har som også forliget mig med tanken om tyveriet og mistænker heller ikke nogen, men lidt teorier bliver der jo altid udviklet  ;) Men der er jo ikke noget at gøre ved det nu, men træls er det!
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #21 Dato: 30 Juli , 2009, 18:06 »
Kan det ikke have været et barn, der har syntes at det ville være sjovt ? >:(
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #22 Dato: 30 Juli , 2009, 18:09 »
Tjo, men efter kl 21.30 om aftenen, i en indhegnet æblehave, der er forholdvis mørk? Jeg ved det ikke....tror heller ikke børn ville lukke lågen efter sig igen....men, ja...hvem som helst..
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #23 Dato: 30 Juli , 2009, 18:10 »
Det, der bekymrer mig mest, er ikke at den er stjålet, selvfølgelig er det slemt! Men hvad ved tyven om pasning af en ælling? Skal den lille trold være helt alene? Er det måske nogen, der synes at ællinger er "åh, så nuttede"? og hvad så når den "bare" vokser op til en almindelig and med almindelig grisset andeadfærd?
Jeg synes det er ekstremt strengt, når folk stjæler! Men når det er levende væsner, er man altid ekstra bekymret, om tyven overhovedet aner, hvad h*n har med at gøre.

Det bekymrer helt sikkert også mig mest...hvad gør personen ved ællingen?...husker godt de skrækhistorier om katte der er blevet mishandlet på diverse måder...Jeg prøver at lade være med at tænke for meget på det.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #24 Dato: 30 Juli , 2009, 18:11 »
Hmr ja det lyder underligt. Du må sætte kamerar op !
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #25 Dato: 30 Juli , 2009, 19:06 »
Jeg kan altså ikke tro at folk bare stjæler en enkelt ælling, jeg tror det må være et dyr, måske en rotte den kan godt komme ind af en åbning på 3 cm,
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #26 Dato: 30 Juli , 2009, 19:29 »
Ja, men ællingen skal jo også med ud igen Berit ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #27 Dato: 30 Juli , 2009, 20:48 »
Min første tanke var også et dyr. Men der er bare ingen spor overhovedet af ællingen. Og den kunne ikke klemmes ud gennem vinduet.
Min kæresten mener det må være nogle unge knægte der har lavet sjov.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Lena

  • Gæst
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #28 Dato: 31 Juli , 2009, 11:48 »
Tænkte det nok mht mår og blodbad. 

Jeg læste lige dit første citat igennem igen.  Jeg hæftede mig ikke først med det med løkken omkring. 
Det dyr der har været forbi er et menneske!
Kameraer er dyre, men langt ind i helvedes forgård,  hvor får jeg da bare lyst til at sætte dem op overalt! Grrr!  >:(

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Tyveri af dyr - er det nu en hobby?!?
« Svar #29 Dato: 31 Juli , 2009, 12:10 »
Ja, her var jeg også ude for noget lidt underligt her til morgen..
Der går en silkeskruk med kyllinger i et kaninbur ved gavlen af huset. Der er dobbelt slå på buret, så dyr kan ikke komme derind. Alligevel lå der her til morgen en kylling (død af kulde) oven på buret.
Jeg har før set naboens dreng skyde med softgun ud af sit vindue, over mod mit hus og dermed buret, derfor er det også vendt med åbningen væk (fra hans vindue). Men måske blev det for kedeligt bare at skyde efter et lukket bur, og derfor blev kyllingen i mørket taget ud af reden og sat som 'skydeskive' på taget af buret.
Selvfølgelig kan jeg ikke bevise noget, men jeg har alligevel været inde og tale med både drengen og hans mor, vise den døde kylling frem og tale om det meningsløse i sådan en handling. Og så er buret flyttet om på terrassen..  >:(
« Senest Redigeret: 31 Juli , 2009, 12:18 Fra Lone »
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)