Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Elhegn til gæs  (Læst 2229 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie_Bonde

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 57
Elhegn til gæs
« Dato: 30 December , 2012, 22:21 »
Hej!

Jeg har fået et elhegn i julegave til at holde ræven ude ved mine 4 gæs  /o Lukker I stadig jeres gæs inde selvom der er elhegn rundt om dem, eller stoler I på hegnet?  :)
Mine gæs er meget dygtige til at gå ind i deres hus om aftenen, så vi bare skal lukke døren  /o
Men venlig hilsen

Marie Bonde-Pedersen

0,2 gul orpington ; 1.2 agerhønefarvet orpington; 0.1 gul/sortsømmet orpington; 0,1 blå orpington, 0,1 tværstribet orpington; 0,2 legbar orpington; 0,2 trefarvet orpington; 0,1 grå land gås; 0,1 grå gås (toulouser/landgås) 1.1 nymfeparakit; 1.0 norsk skovkat, 0.1 huskat, 0.1 Samojedespids; 1.0 Flemming

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Elhegn til gæs
« Svar #1 Dato: 30 December , 2012, 22:29 »
Det ville jeg aldrig lade være med. Mine er bag lukkede døre hver nat
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Elhegn til gæs
« Svar #2 Dato: 30 December , 2012, 23:03 »
Jeg har i mange år brugt el-hegn til at holde gæs og ænder inde på et græsnings areal. Og ræven kan godt holdes ude pga. el-hegnet, men om natten har jeg dog altid lukket gæs og ænder inde.

Offline lars beck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 209
Sv: Elhegn til gæs
« Svar #3 Dato: 30 December , 2012, 23:37 »
Jeg har aldrig mine gæs og ænder lukket inde om natten. Elhegnet er nok til at holde ræven ude - jeg har to gange haft besøg af den røde tyv og det har begget gange været, hvor elhegnet har været ude af drift. Jeg ved ikke om de kan lugte/mærke at der ikke er strøm i tråden??!!

MEN som skrevet - Når der er impulser i tråden så kommer han ikke ind hos mig!!!
Lars

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Elhegn til gæs
« Svar #4 Dato: 31 December , 2012, 06:53 »
Hvis det var mine gæs, og de er så dygtige til at gå ind, ville jeg helt bestemt lukke om natten.
Better safe than sorry. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk