Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Wyandotter = gule ben  (Læst 2400 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Wyandotter = gule ben
« Dato: 17 August , 2012, 21:15 »
Jeg har en del halvstore wyandotter i blå og sort(stor race) det ser ud til at jeg har været heldig med en del hønekyllinger imellem. Men nogle af dem har hvide/grå ben og andre har de rigtige gule farve. Hvad så med dem med hvide/grå ben? kan det betale sig at fastringe dem? de vil vel aldrig blive udstillingsegnede??
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Wyandotter = gule ben
« Svar #1 Dato: 17 August , 2012, 21:38 »
Hej Rixen

Du må sige til hvis du skal have hjælp med sortering og gode råd. Så kan det være jeg kan lokkes til det Nordjyske.

Det er bedst at gemme dem med gule løb ved Wyandotterne, da det hvide/kødfarvede skulle være svært at slippe af med igen. Til udstilling kan de nok godt bruges, men de bliver trukket i point for det. Vi er dog aldrig blevet trukket mere end to point på det hvis det har været et problem ved dværgene.

En hane med skæv hale ville jeg aldrig bruge og vil bestemt mene det er arveligt. Hvis det kun noget han gør engang imellem skal du være opmærksom på det, men så ville jeg måske godt turde prøve ham af i avlen. Hvis du vælger at bruge ham skal du være meget hård i sorteringen af kyllingerne og dem med den mindste antydning putter du i gryden. Det er i hvert fald nødvendigt for at det ikke skal brede sig til resten af stammen og måske med tiden tage overhånd.

Håber dog det går godt med det forskellige og du får en god oplevelse med dyrene.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Wyandotter = gule ben
« Svar #2 Dato: 19 August , 2012, 22:40 »
Takker for det fine tilbud  ;)

Wyandotkyllingerne er ikke så store endnu, så ringene falder af..men senere kan jeg da muligvis bruge lidt hjælp til udvælgelsen af de pæneste. Tror de bliver superflotte i blå og sorte..

Æv med den brahma hane, han er bare så flot..men øksen venter lige om hjørnet.. :(
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.