Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp ang. af køn, hængning af hale og humør.  (Læst 4583 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Agermynte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Hjælp ang. af køn, hængning af hale og humør.
« Dato: 04 November , 2015, 18:58 »
Hej
1. Jeg ville gerne have hjælp til at finde ud af, hvilket køn mine 2 moskusænder er. De er ca. 5 måneder gamle og jeg kan simpelhen ikke se hvilket køn de er. Men det kan jo også bare være at det er fordi, at jeg er ny.  :-\
2. Den ene af mine moskusænder hænger meget med halen, og jeg er lidt bekymret, om der er noget alvorligt galt. Skal jeg tage den til dyrlægen? :(
3. Jeg har læst af moskusænder er glade når de vifter med halen. Er det rigtigt ? også hvis de snakker imens ? (hvisler) ???

Det ville være en kæmpe hjælp hvis der var nogle som viste noget om dette.   :D

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Hjælp ang. af køn, hængning af hale og humør.
« Svar #1 Dato: 05 November , 2015, 08:35 »
1. sæt et billede eller flere på så skal vi hjælpe dig :)
2. Hvis det er en and kan det være tale om læggenød (selvom det jo ikke lige er æggesæson), prøv først at fange den og give den en grundig undersøgelse for at se om du kan se noget unormalt.
3. Altså funden af en dejlig snegl giver sådan en bestemt slags haleviften ;) Men halevift kan efter min erfaring vise både glæde og aggresion, du kan nok udfra de tilhørende lyde og kropsholdning/bevægelserne se om det er fordi de har fundet en dejlig snegl, et godt mudderbad eller om de forsøger at få hunden/katten/div. til at skride ;)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hjælp ang. af køn, hængning af hale og humør.
« Svar #2 Dato: 05 November , 2015, 12:24 »
Det er vel egentlig kun andrikken, som "logre" med halen, mens han rejser nakkebørsterne og hvæser, når han vil fortælle noget. For øvrigt er det meget hyggeligt.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Hjælp ang. af køn, hængning af hale og humør.
« Svar #3 Dato: 05 November , 2015, 12:57 »
Andrikkerne gør det helt klart oftest og også som du beskriver rejser fjerene mere imposant, men ænderne kan skam også logre og en lidt ældre and har skam også et pænt sæt "børster" ;)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Agermynte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Hjælp ang. af køn, hængning af hale og humør.
« Svar #4 Dato: 05 November , 2015, 17:01 »
Dette er den som logrer med halen, hvæser og, den løfter også nakkehårene.  :)

Offline Agermynte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Hjælp ang. af køn, hængning af hale og humør.
« Svar #5 Dato: 05 November , 2015, 17:10 »
Dette er den anden. Den som hænger med halen.

Offline Agermynte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Hjælp ang. af køn, hængning af hale og humør.
« Svar #6 Dato: 05 November , 2015, 17:11 »
Dette er den som hænger med halen.

Offline Agermynte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Hjælp ang. af køn, hængning af hale og humør.
« Svar #7 Dato: 05 November , 2015, 17:12 »
Dette er den som hænger med halen.

Offline Agermynte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Hjælp ang. af køn, hængning af hale og humør.
« Svar #8 Dato: 05 November , 2015, 17:23 »
Ænderne går i en stor indelukket andegård ude i haven. De plejede begge to at snakke og logre med halen når vi kom derud til dem, eller når de kunne høre vores stemmer.  :)
Men nu er det kun den ene, og den anden hænger bare med halen.  :( Det har den gjort siden weekenden.  :(
Men de kommer stadig helt hen til lågen når vi kommer, men den som hænger med halen går bare langsommere, og den anden hvæser alt i mens den logrer med halen, løfter nakkehårene og kigger på os, men den virker ikke truende.  :)