Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Brune moskusender ønskes kjøpt :)  (Læst 2519 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ah09

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Brune moskusender ønskes kjøpt :)
« Dato: 14 ſeptember , 2013, 19:25 »
Jeg vil veldig gjerne kjøpe brune moskusender. Er det noen som kan hjelpe meg med hvor jeg kan få tak i det så setter jeg virkelig stor pris på det :)

Har forsøkt i Norge nå, men vi hadde de ikke selv, har ikke fått noe napp i sverige enda heller, å ikke i tyskland :(

http://www.warrenphotographic.co.uk/photography/cats/28884.jpg

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Brune moskusender ønskes kjøpt :)
« Svar #1 Dato: 14 ſeptember , 2013, 20:32 »
Hej.
jeg har brune ællinger  :) dog har jeg lige solgt den ene helt brune. har dog vidst et par stykker mere. ellers har de mere eller mindre hvidt på sig også.

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline ah09

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Brune moskusender ønskes kjøpt :)
« Svar #2 Dato: 14 ſeptember , 2013, 20:48 »
Åååå så heldig du er :D Jeg får ikke innført livdyr til Norge så lett, så jeg må lete etter noen som kan selge meg egg til våren, har du mulighet til å sende meg egg av brune moskuser, til våren?

Har du bilde av dine her?

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Brune moskusender ønskes kjøpt :)
« Svar #3 Dato: 14 ſeptember , 2013, 21:08 »
jeg får nok ikke rugeæg til salg til foråret. da de selv får lov at ruge dem ud. men har haft nogle her i sensommeren til salg. de er dog blevet for gamle nu. måske jeg får nogle til sommer. men jeg har mange farver gående sammen så lige at finde dem fra de brune kan blive lidt svært hvis jeg har flere ænder der ligger æg.

så det er ikke sikkert jeg kan hjælpe dig.

jo jeg har billeder af de brune

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline ah09

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: Brune moskusender ønskes kjøpt :)
« Svar #4 Dato: 14 ſeptember , 2013, 21:18 »
Åååå det er akuratt sånne jeg såååå gjerne vil ha :D Så heldig du er, jeg hadde gladeligt kjørt hele veien fra Norge for å hente dem, men får ikke livdyr over grensen, uten at de har veterinærattest, og den som sender er godkjent som eksportør, så derfor får jeg dessverre ikke til å kjøpe dyr av deg, så dumt :/

Men kanskje du vet om andre som har sånne, som kan plukke noen egg før de får ruge resten selv?

Her har noen plukket noen egg før de får legge seg til å ruge, å sendt de eggene, da får de likevel ruge ut selv, men forstår godt om du ikke vil det, men kanskje du vet om andre, der du kjøpte de e.l, så kanskje jeg kan nøste meg videre å håpe jeg finner de til slutt :)