Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Køn på gås  (Læst 1837 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alex Andresen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Køn på gås
« Dato: 29 December , 2011, 14:21 »
Her i foråret fik mine to gæs denne prægtige lille gæsling. Denne skal nu selvfølgelig få sig en gås eller gase. Er i tvivl om kønnet, nogen der ud fra billedet kan se noget? /o
Ejer af 1,1,3 gæs af den brogede landrace, dreudover 1,3 sussex og 1,2 moskus i brun- og sortbroget. (Ænderne der lige nu ligger og ruger på 16 og 13 æg + 1 gåseæg)

Offline Alex Andresen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Sv: Køn på gås
« Svar #1 Dato: 29 December , 2011, 14:25 »
Jeg undskylder de små billleder foroven.  ;D
Ejer af 1,1,3 gæs af den brogede landrace, dreudover 1,3 sussex og 1,2 moskus i brun- og sortbroget. (Ænderne der lige nu ligger og ruger på 16 og 13 æg + 1 gåseæg)

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Køn på gås
« Svar #2 Dato: 29 December , 2011, 15:14 »
Der er (vist) ikke nogen der kan sige noget om kønnet udfra de billeder du viser her. Desuden glemmer du vidst også at skrive hvilken en af dem du er i tvivl om.

Men et godt råd er at lytte til dem når de går og "små pludre". Her vil gåsen have en meget dyb stemme og gasen en forholdsvis lys stemme. Jeg vil gerne understrege at du ikke skal lytte efter dem når de skriger/skræpper men kun når de, som sagt, går og snakker.
Du har gode odds da du allerede er sikker på kønnet af 2 af dem (forældrene). Så kan du lytte efter disse to og finde ud af hvad jeg mener.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Køn på gås
« Svar #3 Dato: 29 December , 2011, 15:30 »
Hvis man søger på "kønsbestemmelse af gæs" kommer der bla. en tråd der linker til galleriet med billeder

http://fjerkrae.dk/cpg1416/thumbnails.php?album=24

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn