Tak for mange gode indspark. Bliv endelig ved så argumenterne kan komme op.
@Walter.
Chips mærkning af Mink + andre farmede dyr er det eneste rigtige, og benyttes jo allerede indenfor hunde og katte, samt Rovfugle + Papegøje opdræt, og i hele den Zoologiske verden.
J.C.
chip-mærkning har tidligere været oppe at vende, men minkavlerne var imod og det blev ikke indført, primært ud fra økonomi.
Der er vel tale om to typer af sager vedr. minkudslip.
1)Dem som ikke har de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger på farmen, dvs. at reglerne vedr. indhegning af farmen ikke overholdes eller som et minimum tilses dagligt. (her kunne reglerne måske godt strammes op!)
2) Aktivist handlingerne (det er ikke kun hønseavlere der har ødelagt avlsarbejde)
Det vil jeg meget gerne høre argumenter for hvorfor der skal skelnes... Hønsene det går ud over er jo ligeglad hvor minken kommer fra?
Igen, hvis det var en hund så får man også erstatning selv om ejeren er ligeglad og ikke holder hunden forsvarligt.. Eller hvis nogen har lukket hunden ud. Hvorfor skulle det være anderledes for mink så? Så det vil jeg gerne høre argumenter for.
Håber Danmarks Racedue Foreninger også går med i dette lobbyarbejde. Mink kan nemlig også tage raceduer, skal jeg lige hilse og sige (af bitter erfaring).
Det håber jeg også. Men tidligere har der ikke været det store held til at få dueforeningerne med til sådan noget. Skulle de have ændret indstilling, så er de meget velkomne.
Jeg tror også at vi skal fokusere på "tamme" dyr og udelade naturfredsforening etc.
Tror det bliver en laaaang kamp uden resultat i vores favør sorry.
Bevisførelsen er umulig.
Ja, det er netop det vi skal udover med en kollektiv forsikring... Hvis du kan bevise hvor minken kommer fra så skal avleren jo netop betale...
Jeg erfarede dengang at de danske Pelsdyravlers organisation er utrolig stærk, og laver lobby arbejde alle steder. Så jeg vil sige, at de får de ofte som de selv vil have det
Vi kan kun håbe det bedste
Ja, der er en del fokus på minkavl.. Men det her er jo ikke tale om at nedlægge minkproduktionen men om at få minkavlerne til at betale for de ting som de er medvirkende til bliver ødelagt.. I bund og grund handler det jo om (for minkavlerne) om de vil have dårlig omtale og uvenskab med deres naboer eller de vil betale en beskeden sum penge for et bedre naboskab og bedre ry i omgivelserne?