Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ænder bange for at gå i hus om aften  (Læst 2785 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
ænder bange for at gå i hus om aften
« Dato: 29 December , 2023, 18:43 »
Hej.

Jeg har haft 6 ænder siden i sommers som har boet i deres hus, men nu er de blevet bange for at gå ind i huset om aften.  Jeg har opdaget at der var et hul ind under huset, og tror at det er en rotte som har gravet sig ind, men er ikke helt sikker. Problemet er nu at de ikke vil gå ind i huset og når jeg prøve at få dem ind, væser de og det er meget tydeligt at de er meget bange, derfor har jeg ladet dem selv vælge om de vil være ude om natten, men det er jo rigtigt farligt for dem, så jeg søger med lys og lygte efter gode råde til hvad jeg kan gøre lige nu - og om der er noget jeg kan gøre fremadrettet ? Hullet er blevet lukket og jeg har haft haveslangen nede og se om der kom noget op, hvilke der ikke gjorde. Vil også ringe efter rottemanden efter nytår og få ham ud -Men hva´ kan jeg gøre for mine ænder lige NU? Hilsen Jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: ænder bange for at gå i hus om aften
« Svar #1 Dato: 30 December , 2023, 00:28 »
hvad med at fodre dem der inde - men det gør du vel allerede pga fugleinfluenzaen - jeg ville lokke dem med nogle godbider.
Har de først lært at sove ude, bliver det meget svært at ændre, da de jo kan klare vejret uanset hvordan det er .