Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lille og usikker kylling?  (Læst 1586 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Lille og usikker kylling?
« Dato: 21 April , 2015, 09:00 »
Jeg har en flok to-ugers kyllinger gående i er stort kaninbur med varmelampe. En enkelt kylling går usikkert på benene og halter efter de andre i vækst. De får startfoder som suppleres med hakket græs, havregryn og kogt æg blandet med purløg. Alle trives fint på dette, undtagen denne ene. Den tager både foder og vand til sig, så hvad er der galt med den?
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Lille og usikker kylling?
« Svar #1 Dato: 21 April , 2015, 10:50 »
Det ses af og til at en kylling ikke rigtig følger med, hvis det var min, og den efter 2-3 uger stadig var langt bag efter de andre, ville jeg nok aflive. Den vil højst sandsynlig få et kummerligt liv, blive lavest i hakkeorden, måske aldrig lægge æg (hvis høne).
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: Lille og usikker kylling?
« Svar #2 Dato: 21 April , 2015, 11:16 »
Tak for dit svar Marianne
Det er også klart min holdning at man skal bruge sin tid på de gode individder. Da den stadig spiser og drikker, så får den en uge til at rette sig, ellers /d
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.