Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: gul + sort orpington =  (Læst 3655 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
gul + sort orpington =
« Dato: 24 Marts , 2009, 12:06 »
Hvad farvekombination kommer der ud af en sort orp. hane og en gul orpington høne, blir det en gul/sortsømmet måske? Hvad så med en sort hane og hvide høns? vh. rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: gul + sort orpington =
« Svar #1 Dato: 24 Marts , 2009, 13:14 »
De orper jeg har af gul farve, stammer fra nogle større orper der gik sammen. Vi fik nogle rugeæg og fra dem kom vores  :P
I den flok var der både sorte og gule orper og hvad jeg lærte ud af det er, at det kommer an på hvis gen der er stærkest. Enten bliver kyllingen sort eller gul  ::), håber det jeg har skrevet giver nogen mening, er så forkølet at jeg tror hjernen har bytte plads med snot  :P ;D

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: gul + sort orpington =
« Svar #2 Dato: 24 Marts , 2009, 13:50 »
Jeg tror ikke at der bliver nogle gul sort/sømmede, der bliver nok nogle sorte, nogle gule og nogle fejlfarvede sorte med gult i halsbehæng/krave.
Samt nogle fejlfarvede gule med sorte fjer.

Der er så nogen som vil sige at sort på hvid kan give blå. Jeg ved ikke om det er rigtigt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: gul + sort orpington =
« Svar #3 Dato: 25 Marts , 2009, 07:54 »
"Problemet" med hvid er at det maskerer andre farver. Så parrer man hvid med en anden kan alle farver i princippet dukker op.
Nu tilbage som Johanne Schiødt