Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: den bedste slagtehøne  (Læst 11093 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bakkebo

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: den bedste slagtehøne
« Svar #15 Dato: 04 Februar , 2012, 15:36 »
Spændende side med de krydsninger - der der nogen der ved, hvad jeg skal sætte ind på hanepladsen, når jeg har en tværstribet italiener - har prøvet mig frem, men kan ikke finde ud af det!
1,1 araucana
0,2 Sussex
0, 2 dansk landhøne
1,0 maran sort-kobber
Blandingshøns
Marankyllinger
Blandigskyllinger i forskellige aldre.

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: den bedste slagtehøne
« Svar #16 Dato: 04 Februar , 2012, 15:47 »
Spændende side med de krydsninger - der der nogen der ved, hvad jeg skal sætte ind på hanepladsen, når jeg har en tværstribet italiener - har prøvet mig frem, men kan ikke finde ud af det!

En tværstribet hane er oplagt...

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: den bedste slagtehøne
« Svar #17 Dato: 04 Februar , 2012, 16:25 »
Rixen- det spraglede gen som blomsterhøns har er ressecivt, det vil sige de skal have genet for begge forældre for at blive brogede som blomsterhøns.

Bruger du en blå orpington hane bliver de blå og sorte-eller hvide, alt efter om de er dominerende hvid eller ej. Er de det er det ligemeget hvilken farve hane du krydser med, så bliver afkommet hvide. Jeg synes selv en dorking hane eller maran kunne være rigtigt spændende. Jeg ville sikkert være interesseret i at købe rugeæg af den kombi.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: den bedste slagtehøne
« Svar #18 Dato: 04 Februar , 2012, 19:39 »
Hej  ;D

Du skal da helt klart have en Farverolles hane. Så må der da også komme nogle spændende farver ud af det  /o


Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: den bedste slagtehøne
« Svar #19 Dato: 04 Februar , 2012, 21:55 »
Laksefarvet er igen et vigende gen, som skal være til stede i dobbelt dosis for at slå igennem. Så afkommet vil sandsynligvis blive sort, med skæg og noget der ligner 5 tæer.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

pylle pylle

  • Gæst
Sv: den bedste slagtehøne
« Svar #20 Dato: 04 Februar , 2012, 21:58 »
Hej  ;D

Du skal da helt klart have en Farverolles hane. Så må der da også komme nogle spændende farver ud af det  /o


er det et privat billed?? det ser da for sjovt ud.. som de står der og glor efter hinanden.. Faverolleshaner er så kønne..

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: den bedste slagtehøne
« Svar #21 Dato: 04 Februar , 2012, 23:17 »
Vi må se hvad jeg finder på..så nogle rigtige flotte faverolleshaner på gul og gratis..blå med andre farver..
...men i Kolding ???
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: den bedste slagtehøne
« Svar #22 Dato: 05 Februar , 2012, 11:43 »
Hej Dem faverolles l Kolding er gaske alm. laksefarvede hun har fået dem ved mig,jeg ved ikke hvorfor hun kalder dem blå
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: den bedste slagtehøne
« Svar #23 Dato: 05 Februar , 2012, 14:02 »
Ok..men de er da blå på brystet..det er de laksefarvede da ikke..eller?
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.