Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.  (Læst 144926 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #60 Dato: 12 Maj , 2011, 09:11 »
 *g  he he tak for din meget grundige mail..... læs: bland dig dog udenom din skideirriterende jyde.....

Hvis bare de sagde det de mente, så havde man virkelig noget at forholde sig til.... og sikke en debat det kunne skabe  *g

Aj jeg er i ondt lune her til morgen, og Finn er uundværlig, Fjerkræhønseregulativbekæmper  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #61 Dato: 12 Maj , 2011, 09:34 »
Al magt til Finn ;) Håber virkelig, at han får sat gang i debatten i Kommunen :D
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #62 Dato: 12 Maj , 2011, 13:37 »
Aj jeg er i ondt lune her til morgen, og Finn er uundværlig, Fjerkræhønseregulativbekæmper  /o
Man kan da kun blive i ondt lune over sådan et arrogant svar fra sådan en skrankepave *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #63 Dato: 15 Maj , 2011, 21:06 »
Tja, nu lader det jo ikke til at Brøndby har tænkt sig at give aktindsigt i de henvendelser om høns de har fået... Det kunne jo tyde på at der jo nok ikke har været nogen udover Iren.

Tidsfristen på 10 kalenderdage er overskredet, så de får en rykker i morgen tidlig.

Normalt er det efter offentlighedsloven at alle kan få aktindsigt efter, men den kræver at man kan referere til en bestem sag. Hvilket jo ikke er tilfældet her. Men så er der også miljøoplysningsloven, hvor det ikke skal være knyttet til en bestemt sag. Retten til indsigt gælder blot den pågældende kommune har oplysningen. Der er her ret  til indsigt i miljøoplysninger i registre, databaser og lignende...

Nogle kommuner har tidligere  påpeget at det skulle være en bestemt sag jeg bad om, men når jeg så specifikt har henvist til miljøoplysningsloven og de så lige har konfereret med deres egne jurister, så er oplysningerne kommet. Lad os håbe at Brøndby kommune indser det samme, når de får en rykker imorgen.. Ellers må vi tage den derfra.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #64 Dato: 15 Maj , 2011, 21:24 »
Finn... Du er simpelthen vores allesammens HønseGud /o!!! Bare gå i kødet på dem - det er fantastisk at du har overskudet til det gang på gang. /o /o /o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline iren strand

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #65 Dato: 15 Maj , 2011, 23:07 »
Hej alle....
Sidder her en sen søndag aften og læser alle jeres skønne indlæg..  ;D ;D.
 Jeg har igen brugt min tid på at spekulere over denne sag - og skrive forskellige udkast til breve til kommunen - og jeg er stadig vred og irriteret over at mine skattekroner skal bruges til at prøve at få mig nakket - i stedet for at tage udgangspunkt i virkeligheden - og måske være bare lidt flexible - det virker så diktatur-agtigt - og det synes jeg, er pinligt i et demokrati.
Vagn vil ikke forskelsbehandle - men hvorfor er det så kun høns, der er blevet skåret ned fra 30 til 8 ? Tænk hvis antallet af hunde blev skåret ned til en fjerdedel? Så måtte alle hundeejere med mere end en hund se at skaffe sig af med de andre - mon ikke det ville give revolution? Iren strand

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #66 Dato: 15 Maj , 2011, 23:45 »
Hej alle....
Sidder her en sen søndag aften og læser alle jeres skønne indlæg..  ;D ;D.
 Jeg har igen brugt min tid på at spekulere over denne sag - og skrive forskellige udkast til breve til kommunen - og jeg er stadig vred og irriteret over at mine skattekroner skal bruges til at prøve at få mig nakket - i stedet for at tage udgangspunkt i virkeligheden - og måske være bare lidt flexible - det virker så diktatur-agtigt - og det synes jeg, er pinligt i et demokrati.
Vagn vil ikke forskelsbehandle - men hvorfor er det så kun høns, der er blevet skåret ned fra 30 til 8 ? Tænk hvis antallet af hunde blev skåret ned til en fjerdedel? Så måtte alle hundeejere med mere end en hund se at skaffe sig af med de andre - mon ikke det ville give revolution? Iren strand

Du har så evig ret og også min dybeste sympati og medfølelse.
Håber virkelig at "sagen" falder ud til din side.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #67 Dato: 16 Maj , 2011, 16:56 »
Jamen så efter lidt §-raslen har jeg nu fået en liste over sager fra Brøndby kommune.

Jeg har spurgt om sager fra 2009-nu og der er 3 sager om hønsehold... En fra 2009, en fra 2010 (Irens) og 1 i 2011.

Sagen fra 2011 er fra 9/5 og muligvis en udløber af at omtale af haner i Brøndby?

Derudover er der nogle sager om (vilde) duer (og fuglefodring), men det er jo irrelevant for denne sag

Jeg har ikke andet end listen lige nu, men vil bede om aktindsigt i de 3 sager. Specielt sagen fra 2009 kan være oplysende, da klagen ud fra overskriften er afvist.

Forvaltningen skriver selv
"Vi har sjældent direkte klagesager på høns."

Hvilket jo kun bekræfter at Brøndby er som andre kommuner. De skriver så godtnok at de mener at det er fordi regulativet er forebyggende. Men det er jo ikke tilfældet i andre kommuner hvor der ikke har været nogen klager førend regulativer blev indført...

Tværtimod så fører regulativer til klager.. Hvilket også kan være tilfældet i Brøndby i den aktuelle sag fra 2011..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #68 Dato: 16 Maj , 2011, 18:08 »
Du er den bedste, Finn *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #69 Dato: 16 Maj , 2011, 18:21 »
Ind i mellem beundre og misunder jeg den jyske vedholdenhed,,,  /o

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #70 Dato: 16 Maj , 2011, 19:48 »
Ind i mellem beundre og misunder jeg den jyske vedholdenhed,,,  /o



Den er ikke alle jyder forundt..... JEg bøjer mig i støvet for Finn.... også selvom han mobber :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #71 Dato: 18 Maj , 2011, 21:51 »
Hold da op, hvor er jeg sur!

Først en artikel i Folkebladet
http://www.folkebladet.dk/broendby/artikler/fjerkraeforening-diskvalificerer-broendbys-hoenseregulativ.aspx

Og så en mail fra formanden fra Teknisk udvalg
Hej igen, Finn Jensen

Vi har nu talt om hønseregulativet i Teknik- og Miljøudvalget, og der er ingen af udvalgets medlemmer, som ønsker at ændre regulativet.

Vi er helt med på at det ikke gælder i landzone.

Forvaltningen har oplyst, at de får 5-10 årlige henvendelser om hønsehold, enten ejere eller naboer som ønsker information om reglerne. Der er i snit 1 årlig klage.
Det er opfattelsen at de præcise regler i høj grad virker forebyggende mod klager.


Med venlig hilsen

Vagn Kjær-Hansen

Men det er bare ikke godt nok. Ud over det rent juridiske at de altså bliver nødt til at lave regulativet om, så er det jo også det moralske i at kommunen forlanger at en borger overholder reglerne kun for reglernes skyld og så samtidig er ligeglade med at de selv bryder reglerne og også har udøvet myndighed uden at have ret til dette.

Jeg mangler stadig at få dokumenterne om de sager der har været.

Derefter går den videre. Der er nemlig nogle der skal holde øje med at kommunerne overholder loven. Dem må vi så have fat i.... og tvinge dem til det.

Fortsættes
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline mzi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #72 Dato: 18 Maj , 2011, 21:56 »
 Jeg kan vist kun bidrage med et: /f

Kæmp videre, Finn  /o
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #73 Dato: 18 Maj , 2011, 22:00 »
Vagn Kjær-Hansen lyder godt nok som en arrogant, selvhøjtidelig flødebolle!!! /3

Kan vi hjælpe Finn, på nogen måde? Skriverier, indsigelser eller andet?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #74 Dato: 18 Maj , 2011, 22:01 »
jeg kan ikke komme ind på artiklen...
Men ja sig hvad vi skal gøre Finn. hvis vi skal gøre noget.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.