Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hopper af reden  (Læst 3007 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline AnneSallerup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Hopper af reden
« Dato: 02 Maj , 2017, 17:30 »
Hej

Har en høne der har ligget på æg i 9 dage nu.
I dag, da jeg kom hjem fra arbejde, fandt jeg hende i nabo-redekassen. De andre æg  var ikke iskolde, men dog kølige.
Hvor længe kan æggene holde uden at blive ligget på?
Hun lå på dem i morges, men ved jo ikke hvornår i løbet af dagen hun er hoppet ned.

Hilsen Anne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hopper af reden
« Svar #1 Dato: 02 Maj , 2017, 18:57 »
Sørg for, at hun kommer på reden igen, det er ret sikkert, der kommer kyllinger alligevel.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
Sv: Hopper af reden
« Svar #2 Dato: 02 Maj , 2017, 21:24 »
Det sker næsten altid, når der er flere reder i samme rum som skrukken. Ofte er de jo helt ens af udseende, så hun er næsten undskyldt,  ???

Offline AnneSallerup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Hopper af reden
« Svar #3 Dato: 03 Maj , 2017, 07:26 »
Skyndte mig at putte hende over på de gamle æg, og fjerne de nye ved siden af.
Holdt ferie hele sidste uge, så der gik jeg netop løbende og fjernede æg fra alle andre kasser, fordi hun blev ved at skifte.
Til sidst blev hun liggende, og så skyndte jeg mig at sortere æggene (hanen hopper ikke på alle hønsene) og sætte et par krydser.
Men nu har jeg jo ikke ferie længere 😕

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hopper af reden
« Svar #4 Dato: 03 Maj , 2017, 07:57 »
Barselsorlov måske?
Min leder kikkede lidt, da jeg med et glimt i øjet bad om barselsorlov (jeg har jo ikke lige alderen), men vi havde jo lige fået et kuld killinger ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Storgaard

  • Bruger
  • Indlæg: 23
Sv: Hopper af reden
« Svar #5 Dato: 03 Maj , 2017, 12:12 »
Jeg har haft et lignende problem. Jeg havde lavet 4 sammenbygget redekasser. Men når den rugende høne havde været ud for at få mad og drikke, gik den I den første og bedste redekasse med æg.
Så nu har jeg lavet enkelt redekasser, og når en høne begynder at ruge flytter jeg redkassen ud på gangen, så hun ikke går I den forkerte.
Så undgår jeg også at hun bliver jaget af redden og der bliver lagt nye æg I den sammme rede af de andre høns.
2.15 Sølv Sort/randet Wyandotte