Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kyllinger dør.  (Læst 23007 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline snejker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
    • Johs´s Chabos
Sv: kyllinger dør.
« Svar #30 Dato: 30 April , 2010, 20:28 »
Det der med svinefoder - det ville jeg ikke turde bruge - det er tilpasset svins behov og ikke høns. Svinefoder indeholder bl. a. mikronæringsstoffet kobber. Kan høns og kyllinger tåle dette ? Får & lam dør, hvis de spiser svinefoder. Håber du får glæde af de to nye høner. Jeg ser ud til at få et ret stort tillæg af de sølv sortrandet, så du kan få flere hvor de to kom fra. Hilsen Johs.
Johs. O. Hansen - Jeg er sekretær og kasserer i Skive og Omegns Fjerkræklub og sekretær i Specialklubben for Chabos og Skæghøns. Medlem af den tyske Chabos klub. Mit hønsehold består af: Chabos glatfjerede: Sorte  - Hvid - Sort sølv,   - Gul sorthalet  - Sort guld - Sort Hvidplettet - Perlegrå hvidplettet - gråstribet - laksefarvet. Chabos krølfjeret: sølv sort hvedefarvet, sort hvidplettet, sort guld, sort, gråstribet .
Derforuden er jeg den lykkelige ejer af 1 korthåret gravhundetæve 2 år. Jeg er også formand i Dansk Gravhundeklubs Vestjyllandsudvalget. Jeg er leder af sportræningen og sporprøveleder.

Offline mogens præst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 155
Sv: kyllinger dør.
« Svar #31 Dato: 30 April , 2010, 20:43 »
Tak skal du ha Johannes men hvis jeg bare passer lidt på de to nye så går det nok. Kan ikke lige huske det Johannes gik de ved en kok eller kun med høner, det er for hvor længe jeg skal vente med at tage rugeæg.
 Lidt succes, de 5 stærkeste var vilde efter ormene så længe ormene bevægede sig. Jeg lagde dem i foderet i håb om at de så fandt ud af at det andet også kan spises.
1.4 Guld sortbåndet Wyandotter i stor.
2.6 Sølvsortbåndet dværg Wyandotter.
1.2 Fransk vædder kaniner
1,10 Suffolk får

Offline mogens præst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 155
Sv: kyllinger dør.
« Svar #32 Dato: 30 April , 2010, 20:50 »
Er helt oppe at ringe, kyllingerne pisker rundt med hver deres orm, håber at de nu finder ud af at det i truget nu kan spises.
1.4 Guld sortbåndet Wyandotter i stor.
2.6 Sølvsortbåndet dværg Wyandotter.
1.2 Fransk vædder kaniner
1,10 Suffolk får

Offline snejker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
    • Johs´s Chabos
Sv: kyllinger dør.
« Svar #33 Dato: 30 April , 2010, 20:54 »
De har gået ved min sølvsortbåndet kok til dagen før du hentede dem, så du kan roligt samle rugeæg fra dem. Han fik 94 point i Skive. Hilsen Johs.
Johs. O. Hansen - Jeg er sekretær og kasserer i Skive og Omegns Fjerkræklub og sekretær i Specialklubben for Chabos og Skæghøns. Medlem af den tyske Chabos klub. Mit hønsehold består af: Chabos glatfjerede: Sorte  - Hvid - Sort sølv,   - Gul sorthalet  - Sort guld - Sort Hvidplettet - Perlegrå hvidplettet - gråstribet - laksefarvet. Chabos krølfjeret: sølv sort hvedefarvet, sort hvidplettet, sort guld, sort, gråstribet .
Derforuden er jeg den lykkelige ejer af 1 korthåret gravhundetæve 2 år. Jeg er også formand i Dansk Gravhundeklubs Vestjyllandsudvalget. Jeg er leder af sportræningen og sporprøveleder.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: kyllinger dør.
« Svar #34 Dato: 30 April , 2010, 21:00 »
Du skal vist ud og grave lidt flere orm op (pandelampe ;D) så de kan komme ordentligt i gang. De skal nok finde ud af at alle andre ting også er spiselige efterhånden. Men lige nu gælder det da bare om at få dem til at spise..... Her kniber det også tit med at få startfoderet i dem. Til gengæld er "æggemadder" (hårdkogt æg moset med havregryn) også noget, de går amok over. Og det kan fremstilles uden pandelampe ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline mogens præst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 155
Sv: kyllinger dør.
« Svar #35 Dato: 30 April , 2010, 21:05 »
Som det ser ud nu så skal det helst bevæge sig , men smutter lige i køkkenet og koger et æg.
1.4 Guld sortbåndet Wyandotter i stor.
2.6 Sølvsortbåndet dværg Wyandotter.
1.2 Fransk vædder kaniner
1,10 Suffolk får

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: kyllinger dør.
« Svar #36 Dato: 30 April , 2010, 21:08 »
Hvis du ned en gaffel kan frembringe små, aflange stykker æggehvide....(maddikelignende?) så hopper de på den. Ihvertfald hvis bare én får smag for det.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline mogens præst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 155
Sv: kyllinger dør.
« Svar #37 Dato: 30 April , 2010, 21:18 »
Det skal prøves. Prøvede at dele min begejstring med konen. Kunne dog fornemme at min var størst
1.4 Guld sortbåndet Wyandotter i stor.
2.6 Sølvsortbåndet dværg Wyandotter.
1.2 Fransk vædder kaniner
1,10 Suffolk får

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: kyllinger dør.
« Svar #38 Dato: 30 April , 2010, 21:23 »
Det skal prøves. Prøvede at dele min begejstring med konen. Kunne dog fornemme at min var størst

 ;D Det lyder bekendt

Men held og lykke med kyllingerne

Offline mogens præst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 155
Sv: kyllinger dør.
« Svar #39 Dato: 30 April , 2010, 21:46 »
jo tak skal du have Jan. Hun har samme begejstring for hønsene som jeg har for en tur til Bilka en Lørdag eftermiddag.
Så vi har den aftale at den dag hun tager med til fjerkræudstilling så tager jeg med i bilka.
1.4 Guld sortbåndet Wyandotter i stor.
2.6 Sølvsortbåndet dværg Wyandotter.
1.2 Fransk vædder kaniner
1,10 Suffolk får

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: kyllinger dør.
« Svar #40 Dato: 30 April , 2010, 22:10 »
Nu er der da håb forude, Mogens  /o
Jeg har små daggamle, der er klækket i dag og i går, og de spiser, men de har jo også en mor, der viser dem tilrette.
Jeg *k for dine.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mogens præst

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 155
Sv: kyllinger dør.
« Svar #41 Dato: 01 Maj , 2010, 08:33 »
Nattens resultat 1 død men 6 i live. Men det bedste alt ægget er spist og kan se at de har søgt i foderet. Så nu ser det ud til at lysne.
Hilsen Mogens
1.4 Guld sortbåndet Wyandotter i stor.
2.6 Sølvsortbåndet dværg Wyandotter.
1.2 Fransk vædder kaniner
1,10 Suffolk får

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: kyllinger dør.
« Svar #42 Dato: 01 Maj , 2010, 08:55 »
Tillykke med det. Så skal der vist graves orm igen? De må jo være noget bagefter ernæringsmæssigt, de små kyller.
Vores, der er klækket indenfor de to sidste døgn har spist TRE æg og en god håndfuld havregryn samt en håndfuld undulatblanding. Startfoderet gider de ikke /d. Det tramper de bare rundt i. Der er 32 kyllinger.
Vores "foderplan" går altid på at få dem godt i gang og derefter prøver vi at være pædagogiske og lader dem sulte lidt så de æder pillefoderet. Men det er helt tydeligt når skuffelsen breder sig blandt kyllingerne. Æv, der er ikke "æggemadder" i dag :D. De gange vi har haft en skruk til at passe kyllinger kan man jo se at de går og nipper småkravl konstant. Så det er altså lækrere (og mere naturligt) end piller. Når de er få dage gamle får de også en stor græstørv ind i buret. DET gør lykke. Nøj, hvor bliver der skrabet og pillet.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: kyllinger dør.
« Svar #43 Dato: 01 Maj , 2010, 09:29 »
Det lyder godt /o

Hvis dine australorps der trives fint, klækkes samtidig og sættes sammen med dem, kan de så ikke lære wyandotterne hvad mad er?
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: kyllinger dør.
« Svar #44 Dato: 01 Maj , 2010, 10:24 »
Dejligt  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk