Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsene hakker  (Læst 2941 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Hønsene hakker
« Dato: 24 Marts , 2008, 13:11 »
Jeg synes jeg har haft ro i mit hønsehus, det er ca 3x5 m, det er delt op så der er et stort rum, og 2 små, jeg havde dværg wyandotter i et af de små rum, og 2 australops i det store, jeg venter på at ruge en stor race ud, jeg synes det var synd for de små, så jeg lukkede dem ud til de store, det gik også fint indtil idag, der er 2 af de små hakket i nakken, ikke blodig, men fjerne er hakket af, hvad gør jeg. ???
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Hønsene hakker
« Svar #1 Dato: 24 Marts , 2008, 14:45 »
Det er nok din hane, der har været på spil. Når han parrer, holder han fast i nakkefjerene og så kan der ryge nogle stykker.

Det er nok især slemt når det er stor/dværg man sætter sammen. Mine hybrider er også næsten nøgne i nakken for de gik med nogle barnevelderhaner, der ventede på øksen. Og mens de ventede,  muntrede de sig med de stakkels små damer. Hanerne var ikke jomfruer, da de gik i døden.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hønsene hakker
« Svar #2 Dato: 24 Marts , 2008, 18:56 »
Jeg tror Jette har ret. Jeg har 2 araucana høner gående sammen men en hane. De har også en bar plet i nakken og det er såmænd hanen der er "synderen"... Eller, han gør selfølgelig bare det han er der for ;)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hønsene hakker
« Svar #3 Dato: 26 Marts , 2008, 06:52 »
Jeg takker fr svarene, og jeg som troede det var de to gamle madamer ;D, gdt man ikke er høne  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte