Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hønseregulativ i Tønder  (Læst 42164 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hopper

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 177
  • Høns i haven - lykkepiller uden bivirkninger!
Sv: hønseregulativ i Tønder
« Svar #60 Dato: 23 Oktober , 2013, 17:56 »
Min største respekt til dig Finn! Jeg bøjer mig i støvet for din energi!  <M <M

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hønseregulativ i Tønder
« Svar #61 Dato: 23 Oktober , 2013, 19:36 »
Tak for roserne.

Men regulativet er ikke ændret endnu, de siger kun at de vil kigge på det.

Den her udtalelse lover jo ikke alt for godt
"- Jeg vurderer, at otte af ti kommuner har et tilsvarende dyreregulativ. Det undrer mig, at det bliver så stor en sag her, når de også har regulativer i Varde, Fanø og Esbjerg kommuner, siger formanden."

At hævde at otte ud af ti kommuner har det er faktuelt forkert. Det er også en tynd argumentation at sige at vi skal have det fordi andre kommuner har det. Begrundelsen burde være at der er brug for det, ikke at vi skal have det fordi andre har det.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: hønseregulativ i Tønder
« Svar #62 Dato: 24 Oktober , 2013, 15:19 »
Tak for roserne.

Men regulativet er ikke ændret endnu, de siger kun at de vil kigge på det.

Den her udtalelse lover jo ikke alt for godt
"- Jeg vurderer, at otte af ti kommuner har et tilsvarende dyreregulativ. Det undrer mig, at det bliver så stor en sag her, når de også har regulativer i Varde, Fanø og Esbjerg kommuner, siger formanden."

Esbjerg og fanø kommune burde sku osse kigge deres efter i sømmene, men det sker nok ikke med det byråd der sidder der. Det er nok mere noget andet der ligger bag deres iver for og få det regulativ, men det får vi dem nok aldrig til og indrømme

At hævde at otte ud af ti kommuner har det er faktuelt forkert. Det er også en tynd argumentation at sige at vi skal have det fordi andre kommuner har det. Begrundelsen burde være at der er brug for det, ikke at vi skal have det fordi andre har det.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: hønseregulativ i Tønder
« Svar #63 Dato: 24 Oktober , 2013, 17:04 »
Ja jeg er også træt af at Fanø nu er underlagt Esbjergs regler ang. dyrehold  :( Her lokalt kan man godt få politikerne i tale- Esbjerg er for stor. Øv at være for meget kylling til at kontakte de indvolverede beslutningstagere- mine naboer har taget det så pænt med hanegal på matriklen  /o, jeg er særdeles glad for vores lille flok og skal ikke have noget klinket.....................
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hønseregulativ i Tønder
« Svar #64 Dato: 25 Oktober , 2013, 08:35 »
mine naboer har taget det så pænt med hanegal på matriklen  /o, jeg er særdeles glad for vores lille flok og skal ikke have noget klinket.....................
Det er jo lige præcis hovedet på sømmet. Det kan ikke passe at høns skal holdes nærmest i dølgsmål, fordi nogle kommuner har nogle regler bare for reglernes skyld!
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hønseregulativ i Tønder
« Svar #65 Dato: 05 December , 2013, 08:22 »
Lidt forbedringer blev det da til...
http://www.jv.dk/artikel/1649520:Toender--Hoensene-maa-vaere-laengere-oppe
(desværre er den bag en betalingsmur)

Jeg har ikke lige kunnet finde selve det nye regulativ, men ændringerne er ifølge JV

"I forhold til det første regulativ, hvor der det kun var tilladt at have i alt otte høns, kan man nu have 15. Samtidig får hønsene lov til at blive længere oppe. Før var hønsenes sengetid i sommerhalvåret klokken 20, men de får nu lov til at blive oppe til solnedgang. Endelig fjerner man kravet om, at hønsegården skal være overdækket."

I faktaboksen står også
De skal holdes på egen grund.

Så alt i alt noget mere rimeligt.

Men jeg kan stadig undre mig over at kommuner laver regler kun for reglernes skyld.
Politikerne i teknik- og miljøudvalget er enige om at fastholde regulativet, men siger samtidig, at det ikke er et regulativ, som man vil håndhæve særlig strengt.

Derudover så er det noget jeg decideret ikke forstår. Jeg fik tidligere aktindsigt og der var 4 sager på 2½, men i artiklen er nævnt at der har været 6 klager i årets løb. Der er noget som ikke stemmer her. Enten så er det en forkert udtalelse eller også har kommunen ikke givet aktindsigt som de skal....


"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: hønseregulativ i Tønder
« Svar #66 Dato: 05 December , 2013, 17:55 »
Hvad skulle man få ud af og lave et regulativ for, hvis man alligevel ikke har tænkt sig og holde strengt på det??  Det giver da ikke mening
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: hønseregulativ i Tønder
« Svar #67 Dato: 06 December , 2013, 13:40 »
Hvad skulle man få ud af og lave et regulativ for, hvis man alligevel ikke har tænkt sig og holde strengt på det??  Det giver da ikke mening
Jamen, Ih hvor er det kommunalt........
http://www.youtube.com/watch?v=EVBU_CEhVBQ
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk