Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: høne jagter hanekylling  (Læst 2397 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Zengle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
høne jagter hanekylling
« Dato: 03 November , 2012, 10:47 »
Hej alle sammen

Ja jeg er blevet så heldig at jeg er blevet ejer af et par høns fik 2 for 1 uge siden som er fra april/maj måned.

I dag har jeg så fået en ca. 40 dage gammel hanekylling men mine 2 høns jagter den helt vildt så det sprøjter med blod fra den lille stakkel.

spørgsmålet er så er det normalt ??
eller er den simpelthen for ung ??
og hvad kan jeg evt. gøre??

Har fanget hanekyllingen igen og har fået drivhusen da jeg er sikker på de bliver ved til han er død

Med venlig hilsen

Claus

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: høne jagter hanekylling
« Svar #1 Dato: 03 November , 2012, 11:03 »
Ja det var godt du har fået den fjernet fra de to høns. Fyren er jo alt for lille til at begå sig ved 2 høns. Jeg er bange for at du de næste ca. 5 måneder må ha dem opdelt. Det ville være bedre at ha anskaffet sig en hane der var fuldvoksen. Han ville kunne ha sat de to damer på plads..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Zengle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
Sv: høne jagter hanekylling
« Svar #2 Dato: 03 November , 2012, 11:11 »
5 måneder puha det var længe men den kan jo fint være i driv huset de næste måneder men jo også synd at den skal være der alene ???

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: høne jagter hanekylling
« Svar #3 Dato: 03 November , 2012, 11:20 »
Nej..det går ikke - sådan en lille fyr kan bestemt ikke overleve et møde med to fremmede høner /d.

Nu står du så med en lille hanekylling, som forhåbentlig overlever alle skrammerne, men han kan ikke være alene til han bliver voksen, så et par kyller eller tre i samme alder skal du nok prøve at finde.

Mine fire kyllinger var godt 2 måneder, da de blev sluppet fri sammen med de seks voksne høner, hvilket gik ganske smertefrit - indtil da havde de gået side om side med hegn imellem, så de kendte hinanden.
« Senest Redigeret: 03 November , 2012, 11:23 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Zengle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
Sv: høne jagter hanekylling
« Svar #4 Dato: 03 November , 2012, 11:25 »
så fremmede er de heller ikke de gik sammen for en uge siden men kunne godt være jeg skulle finde 2 mere i samme alder

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: høne jagter hanekylling
« Svar #5 Dato: 03 November , 2012, 11:51 »
så fremmede er de heller ikke de gik sammen for en uge siden men kunne godt være jeg skulle finde 2 mere i samme alder

...det er jeg sikker på, at den lille fyr vil blive rigtig glad for ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: høne jagter hanekylling
« Svar #6 Dato: 03 November , 2012, 11:52 »
..og rigtig hjertelig velkommen på forum Claus /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Zengle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 23
Sv: høne jagter hanekylling
« Svar #7 Dato: 09 November , 2012, 10:00 »
hej igen

har nu fået en lille veninde til min lille hane og går rigtig fint.
tænkte så på om jeg kunne lave et lille hus i hønsegården hvor de små kun kan løbe ind så de stor ikke kan nappe dem ?? og vil de store så kunne accepter dem på kort sigt ??



claus

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: høne jagter hanekylling
« Svar #8 Dato: 09 November , 2012, 10:25 »
Det er en rigtig god idé Claus, evt. en lille gård f.eks. lavet af dyrehegn, hvor kyllingerne kan smutte igennem, men ikke de voksne. Så vænner de sig til hinanden, og det vil gå fint, når de sættes sammen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk