Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen  (Læst 26584 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #60 Dato: 08 August , 2012, 13:17 »
Faktisk tror jeg, at der menes at de stakler der bor ved siden af mig, kan risikrerer forurening og uhygiejniske forhold hos naboen, nemlig mig  :o

De ternede sutsko ville altså ikke ha' godt af uhygiejniske forhold.

Godt jeg bor i landzone, og ingen nabo har sådan lige ved siden af.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #61 Dato: 08 August , 2012, 15:53 »
Jeg bor også i landzone med over 300m. til en gammel sød mand som nærmeste nabo. Men synes da det er en smule komisk, at mine brevduer kan flyve land og rige frit rundt (også i hønsegården) uden ble og skide hvor det behager dem. Dette også i byzonen og milijøministrens have  *g *g *g
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #62 Dato: 08 August , 2012, 20:35 »
Jeg tror vi skal til at udrydde alle de vilde fugle. De må vel også forurene ? Lige som Kina gjorde mod spurvene, fordi de spiste landmændens korn. var det i 50 erne eller 60 erne  :(

Jeg håber på at det er en embedsmand/kvinde  der ikke har tænkt sig om.... For pokker da verden er af lave..
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #63 Dato: 08 August , 2012, 20:47 »
Jeg tror vi skal til at udrydde alle de vilde fugle. De må vel også forurene ? Lige som Kina gjorde mod spurvene, fordi de spiste landmændens korn. var det i 50 erne eller 60 erne  :(
De sviner helt vildt meget. Jeg har fugleklatter overalt på havemøblerne og på terrassen pga. af de ###### vilde fugle! Jeg fodrer dem godt nok, så de har noget at leve af året rundt, men de forurener godt nok meget da..., overvejer at melde de små mejser til Holbæk Kommune for uartig opførsel på terrassen!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #64 Dato: 08 August , 2012, 21:09 »
 *g

Ja og det passer lige at når man har vasket bil så kommer der en fugl forbi og klatter.

med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #65 Dato: 08 August , 2012, 21:16 »
De sviner helt vildt meget. Jeg har fugleklatter overalt på havemøblerne og på terrassen pga. af de ###### vilde fugle! Jeg fodrer dem godt nok, så de har noget at leve af året rundt, men de forurener godt nok meget da..., overvejer at melde de små mejser til Holbæk Kommune for uartig opførsel på terrassen!

åhh Tanja ikke de små fugle, man går helt i stå når man ser på dem, som de guffer på dit foderbur
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #66 Dato: 09 August , 2012, 07:44 »
ER det bare mig som ikke følger rigtigt med eller er det rigtigt at jeg IKKE har hørt om nogen, som er blevet syge enten af salmonella eller Campylobacter af at spise EGNE æg og EGET kød fra EGNE opdrættede høns ??.

Jeg synes altid at disse tilfælde ofte stammer fra importeret æg og kød.

Og der må trods alt være mange som spiser sine egne æg og kød fra sine egne høns, eller ??

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

  • Gæst
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #67 Dato: 09 August , 2012, 08:13 »
Joo, men vi hører jo nok kun om de tilfælde som skyldes industrien. Det er jo en god historie for pressen  :-\

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #68 Dato: 15 August , 2012, 12:30 »
Historien kom idag i Folkebladet, og vor udsendte/udsatte mand i Wales spottede den med det samme.
Lidt ironisk at en fyr oppe i dalerne i Wales leser Folkebladet? Idag fand jeg det her. Godt gaaet Finn!
http://www.folkebladet.dk/paper/2012/33/flash.html#/4/

Der arbejdes stadig på at få nogle politikere til at tage sagen op.

Spørgsmålet der kan stilles er

Har vi en miljøminister der er modstander af fritgående høns..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #69 Dato: 21 August , 2012, 15:33 »
Følgende 14 kommuner har regler om at høns ikke må gå frit. Der er lidt forskellige formuleringer, den mest gængse er denne.

"Hønseholdet skal etableres med et hønsehus og en indhegnet hønsegård der sikrer at hønsene ikke færdes frit."

Kommuner
Frederikshavn
Hørsholm
Hillerød
Faaborg/Midtfyn
Nyborg
Odense
Århus
Silkeborg
Odder
Rudersdal
Esbjerg
Vordingborg
Holbæk
Lejre

I Århus er der faktisk en hønseholder, som sidder i byrådet.. Det er jo et fantastisk sammentræf og jeg har faktisk skrevet til hende for at høre hvad hun mener om reglen i Århus. Bl.a. her skriver hun om høns og madspild.
http://camilla-fabricius.blogspot.dk/2012/04/paskefrokoster-hyggeligt-men-ogsa-fyldt.html

Jeg har haft en korrespondance med Hans Ranvig, tidligere lektor i husdyrproduktion på Det Biovidenskabelige Fakultet, Københavns Universitet og han er lige så uforstående over Miljøstyrelsens påstand som mig. (Hans har lavet dette om biodiversitet i dansk fjerkræ http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=tpmod;dl=item27 )

Det kan meget vel være at de lokale medier på et tidspunkt gerne vil snakke med nogle hønseholdere i de berørte kommuner. Så hvis der er nogen der har lyst til at medvirke, så send lige en besked til mig med navn, kommune og telefonnummer.


"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #70 Dato: 21 August , 2012, 15:52 »

"Hønseholdet skal etableres med et hønsehus og en indhegnet hønsegård der sikrer at hønsene ikke færdes frit."


Tænker hvordan den kan/skal tolkes. Hvad nu hvis haven er indhegnet? Men godt, Finn, du er en hædersmand og en ildsjæl
Mvh Marianne

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #71 Dato: 21 August , 2012, 16:18 »
Jeg har også tænkt meget over den formulering.... Den bliver som regel fulgt op af at hønsegården skal ligge 2½ m fra skel osv.

Der er ingen tvivl om at man skal holde sine høns på sin egen grund. Derfor har jeg også foreslået følgende formulering
Høns og andet fjerkræ skal sikres begrænset til grundejerens ejendom ved indhegning eller anden tilsvarende beskyttelse.

Men den er blevet afvist af bla. Holbæk, Vordingborg, Rudersdal og Brøndby. Her dækker formuleringen over at høns skal være i hønsegård altid.

Esbjerg skriver direkte at høns ikke må gå frit, selv om haven er indhegnet..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Jeg er totalt i chok over Miljøstyrelsen
« Svar #72 Dato: 21 August , 2012, 16:40 »
I gamle dage havde man høns i køkkenet og skrukker i slagbænken, det kunne man måske sige tangerede at være lidt ulækkert. Men i haven og i et fornuftigt omfang? Nix.
Mvh Marianne