Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Løse hunde og katte er et problem  (Læst 22177 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #60 Dato: 31 Marts , 2012, 22:03 »
om hunden har været lukket inde på egen grund i knap et år, ændrer nok ikke på at den i flere år før det ikke har været. Hele miseren kommer nok af uoverensstemmelser mellem de to parter. Hvis nu hundeejeren havde hanket op i problemet  lidt før, var det nok aldrig kommet hertil. Jeg er helt enig i at man skal ha en vis tolerance, men når man har afleveret den samme hund til ejeren og politiet så mange gange som aviserne skriver, så kunne jeg godt forestille mig at al diplomati er forsvundet. Min egen hund havde osse en tendens til og stikke af, og jeg vil IKKE ha min hund til og rende overalt. Jeg ved hvilke ting han kan gøre, og jeg ved  hvor stærkt der bliver kørt her omkring os, så han skal ingen steder uden mig. Jeg tjekker jævnligt hegn og låger mm , for og sikre mig at han bliver hvor jeg vil ha ham til og være. Summa sumarum er at jeg mener stadig det er lidt drastisk og skyde den hund, men mener stadig at ejerne kunne ha gjort noget ved problemet noget før. Det skal ikke ta 3-5 år og lære sin hund og blive hjemme!
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #61 Dato: 31 Marts , 2012, 22:52 »
Ja jeg tænker at loven er i orden, havde det nu været en pittbull havde foragelsen ikke været så stor, men nu er det en elsket gammel familiehund, og så må vi forarges. Der er jo ikke tale om ligegyldig selvtægt i flæng, men om folk der kan beskytte deres vildt, iflg. mark og vejfred, i øvrigt kræver det jo også et jagttegn
Prøv at tænke på at loven er 140 år gammel, og hvornår var det sidst den var i anvendelse ??? måske 20 år siden eller ?

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #62 Dato: 31 Marts , 2012, 23:17 »
Kære Lone
Det er da helt ok at du føler bemærkningen stødende, den var også sådan ment.
 Men havde du udfyld dit indlæg, med hvor det er du går med løs hund. Nemlig i et lukket område, hundeskov, hvor det er tilladt. Havde du jo slet ikke fået sådan en reaktion.
Vi er helt enige, hvis andre mennesker går i en hundeskov, må de selv tage konsekvenserne af en nysgerrig hunds besøg. Der står jo helt tydeligt skiltet, at her må hunde luftes uden snor.
@Poul
Jeg mener ikke at mennesker, som går i en hundeskov, selv er ude om det, og det er da heller ikke det, jeg skriver. I øvrigt synes jeg, det er en underlig ide, at debatere med det formål at støde andre - det har jeg svært ved at se, skulle lede noget positivt med sig.
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #63 Dato: 01 April , 2012, 19:16 »


At skyde den ved førstkomne lejlighed uden der har været problemer i det år, synes jeg som Erik beskriver er grænsen for intolerance... Manden har jo ingen lunte haft  :o
[/quote]
Jeg  syns at manden har haft  rimelig lang lunte, med over, som jeg har fostået, over  20 aflevering af hund hvor af 3 til politiet.
jeg  syns at  der meget halloj om meget  lille sag, vi taler om en hund ikke en menneske.
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

karina dj

  • Gæst
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #64 Dato: 01 April , 2012, 19:23 »
Jajada, et år fra eller til. Hvis de var blevet bedre mennesker i mellemtiden har resultatet af denne handling da ikke gjort dem endnu bedre i hvert fald  ;)

En hund har forskellig værdi i forskellige øjne... vi kan da håbe på den "bare" var en hund for dem! Det er min ikke!

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #65 Dato: 02 April , 2012, 18:22 »
Jeg ved heller ikke hvem man skal tro i denne sag. Ejerne af hunden siger den ikke har været ude i et år, men de siger også at "jægerens" hunde har rendt ovre ved dem. Hvor han så siger at hans hunde ikke render hjemmefra.
Alle deres udtalelser er beregnet på at få sympatien på sin side.
Jeg mener stadig at man ikke holder så meget af sin hund (ejerne har vist udtalt "at deres liv er ødelagt") hvis man lader den rende løs. Hvis de har holdt den inde i det sidste år er det jo ikke for at beskytte den mod farer, men fordi der er klaget over den.
Mine hunde kommer kun på "ledsaget udgang". Det er der måske nogen der ville sige var synd, men det er fordi jeg holder af dem. Jeg ville være meget ked at hvis de kom til skade og især hvis de kom til skade pga min ligegyldighed.
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe