Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Løse hunde og katte er et problem  (Læst 22179 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #15 Dato: 28 Marts , 2012, 09:38 »
Ja da, vores genbo fik et pænt bødeforlæg  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline alma

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #16 Dato: 28 Marts , 2012, 10:03 »
Vi har aldrig anmeldt, da jeg mener at der må være andre måder end det. Dog vil jeg nok gøre det hvis det var meget tit de kom på "besøg"
Vi har selv hund og vil være meget træt af hvis det kom en anmeldelse for at gå over grænserne en gang i mellem.
Malene

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #17 Dato: 28 Marts , 2012, 10:08 »
Det burde heller ikke være nødvendigt med en anmeldelse, men hvis man gentagne gange har talt med ejerne, og problemet fortsætter, så ser jeg ingen anden udvej.

Vi har skam også selv hunde  ;)

Det nytter jo ikke at stramme op på lovgivningen omkring løse hunde, hvis ingen vil bruge den lovgivning der allerede er på området.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #18 Dato: 28 Marts , 2012, 17:21 »
Har godt nok lidt svært ved at forstår hvorfor det er ok at skyde en hund -en kat - en høne ?
Kan kun forstår at det kan komme på tale HVIS det er en meget aggressiv hund som kan finde på at bide og man har talt med ejerne omkring det, samt at have meldt det til politiet og hvad man nu skal have fat i. Fatter bare ikke at man kan syntes at det er iorden at skyde en hund som kan kan komme ind på ens grund. Hvis det var mig som fik besøg af en "flink" hund så tror jeg nok at jeg bare satte et hegn op så den ikke kunne komme ind mere til mig. - Kan godt se at det ikke er mit problem - MEN det er det jo så - når jeg bliver sur over at hunde kan komme ind og naboen ikke gider at gøre noget ved det. Men at skyde et dyr bare fordi den kommer ind på ens grund - syntes jeg ikke er ok. Men vi ser jo alle samme forskelligt på "problermer og løser dem også på forskellig måde. jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #19 Dato: 28 Marts , 2012, 17:24 »
ok - tak for billder. Hvor gammle er de små nu ?? hilsen jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #20 Dato: 28 Marts , 2012, 17:45 »
Vi har for nogle år siden haft problemet i vores landsby hvor en beboers labrador strejfede rundt som den havde lyst til og bl.a. var ved at skræmme livet af vores får og geder. Den GJORDE som sådan ikke noget men stod bare og stirrede - og så gik den hen og gøede af hønsene, der hastede ind i huset. De var - af samme grund - i hønsegårde dengang, da vi simpelt hen ikke turde andet. Vores "løsning" blev at vi indhegnede vores halvanden tønde land. Det var dyrt og burde egentligt ikke have været vores problem men ejer var umulig at tale med for "hans hunde havde altid gået frit rundt i byen" og "kunne man ikke leve med det, skulle man ikke være flyttet på landet".
Det er IKKE OK at genere andre mennesker med sine husdyr. For øjeblikket har vi en hankat rendende som ingen vil kendes ved. Den strinter op ad krukkerne på terrassen og op af vores døre og vinduer - og så banker den vores egne katte. Havde vi et våben, skød vi den. Og jeg elsker ellers katte. Den er bare for meget!
« Senest Redigeret: 28 Marts , 2012, 18:09 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #21 Dato: 28 Marts , 2012, 18:33 »
jeg personligt ville nok heller ikke skyde hunden. Jeg syns at det i denne debat er fløjtende ligegyldigt om en hund er flink eller bidsk, for når vi snakker om det så mener vi mod mennesker. Rigtig mange søde hunde bliver ret bidske overfor dyr, og lige i tiden er der altså fugle der ruger eller har små unger. Det er osse ved og være ved den tid hvor rævehvalpe stikker hovedet op gravene, og harekillingerne begynder og hoppe rundt. Jeg forstår slet ikke at familien som fik deres hund skudt ikke er blevet udsat for den samme hetz som ham der skød. Det er uanset hvordan vi vender og drejer det dem der har fejlet deres ansvar!! Deres hund er afleveret hos dem utallige gange og osse hos politiet et par gange. De er osse et godt stykke tid i forvejen blevet adviseret om at den ville blive skudt, og stadig er den død. Sikke da nogle mennesker til og holde dyr.. Giv dem en bøde for løsgående hund oveni.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #22 Dato: 28 Marts , 2012, 18:40 »
Nogen hundeejere har en 'sjov' ide om, at deres hvalp lærer at gå pænt ved siden af dem ved ikke at have snor på. Jeg har en af slagsen på vejen  ::)
For et år siden fik de labradorhvalp nr. 1. Den døde efter kontakt med et elhegn. 'Men den havde nok en svaghed'
Så fik de endnu en labradorhvalp, som også blev luftet uden snor.. Den forsvandt nytårsaften og blev først fundet et døgn senere, 2 km væk.
Den luftes stadig uden snor..
I morges var ejeren inde og hente den i min baghave..
Synd, den ikke nåede at prøve elhegnet om hønsegården.. For det gør altså avs..

Jeg kunne aldrig finde på at gå tur med mine egne 2 hunde uden for haven uden snor og har også ofte snor på den ene inde i haven, hvis der er vinduespudser eller håndværker hos naboen, for jeg kender min hund og hans 'begrænsning'
 
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #23 Dato: 28 Marts , 2012, 21:28 »
Hold da helt op - i er sgu nogle baske og biske damer. - Der er åbenbart ingen som skal træder ind over jeres matrikel.nr uden at have fået lov til det - !!!
Tak for kaffe siger jeg bare.
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #24 Dato: 28 Marts , 2012, 21:38 »
Jane, sidste år tog naboens kat ca. 60 af mine kyllinger. Selv når jeg holdt dem lukket inde i hønsegårde hele dagen, og så gik der ovre og holdt vagt en god times tid om aftenen, så de kunne komme lidt ud i haven, havde utysket held til at løbe af sted med en skrigende kylling lige for næsen af mig. Jeg var grædefærdig og kunne ikke gøre noget, man hegner ikke sådan lige en have ind så katte ikke kan komme ind. Jeg talte med ejeren af katten, og hun gjorde da også et halvhjertet forsøg på at holde katten inde i dagtimerne.
Hvordan ville du have det i en tilsvarende situation?
Det skal siges, at jeg selv har tre katte, som ALDRIG rør kyllingerne! Men jeg havde i allerhøjeste grad lyst til at se den kat som en død kat.
De gange hundeejere har luftet hunde uden snor på stien langs vores have, og hunden så er løbet ind i vores have og har bidt mine høns ihjel, har jeg sandelig også bandet hundes ejer og hunden langt væk.
Men vi tales ved, den dag du selv oplever at miste dine dyr eller finder dem skambidt og/eller døde efter uønskede gæster.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #25 Dato: 28 Marts , 2012, 21:46 »
Hold da helt op - i er sgu nogle baske og biske damer. - Der er åbenbart ingen som skal træder ind over jeres matrikel.nr uden at have fået lov til det - !!!
Tak for kaffe siger jeg bare.

Nu er det jo ikke hunden/katten/slangen/tyren/hesten, der er ansvarlig. Det er ejeren som har anskaffet sig et dyr og så er ligeglad med om det generer andre eller deres dyr. Hvis man har fået adskillige advarsler om at naboen ikke synes at det er sjovt at der render en jagthund rundt på hans matrikel - ja så må man da sørge for at det ikke sker. Det er almindelig ansvarlighed og god opdragelse. Min svogers tyr slap engang ud af folden og stod midt i naboens kålbed og kiggede ind ad hendes vindue. Hun ringede til svoger, der omgående afhentede kræet, reparerede hegnet og kom med en stor buket blomster til erstatning for de kålhoveder, der var trampet i stykker. Nu bliver den gamle historie fortalt med et grin til tilflytterne i landsbyen. Man er altså nødt til at tage hensyn til hinanden i et samfund. En smutter eller to kan tilgives. Det andet er for dårligt og tyder på en meget høj grad af egoisme eller dovenskab. Der følger pligter med at holde dyr.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #26 Dato: 28 Marts , 2012, 21:47 »
det er vel mere et spørgsmål om og være realistisk end og være barsk. I det nævnte tilfælde fra holbæk egnen har det stået på i omkring 5 år, så vidt jeg har forstået, så der vil jeg mene at grundejeren har udvist en del tålmodighed. Noget mere end hundeejerne har vist ansvar og forståelse for andres grænser. Og det står meget klart i loven at husdyr SKAL holdes på egen matrikel. Vores nabo vil ikke ha dyr i deres have, det er så pga deres ene søn, som er så dybt allergisk over dyr at de ikke længere selv kan holde nogen former for husdyr. Skal de finde sig i at min hund og mine høns og alle nabolagets katte og hunde bruger deres have som opholdsplads?? Det syns jeg ikke vil være rimeligt, bare fordi at nogen mennesker ikke vil holde styr på deres dyr
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #27 Dato: 28 Marts , 2012, 21:51 »
@Ankerine, jeg er enig /o /o /o
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #28 Dato: 28 Marts , 2012, 22:00 »
En sag har altid to sider og i Balder sagen har aviserne allerede valgt side. Og det er på Balders, for det sælger sikkert flere aviser og det er i sidste ende, det som er meningen.

Ja, det er sgu trist at det var kommet så vidt, men det var jo ikke lige første gang at Balder var rendt væk og de har fået mange advarsler før.

Ligeledes ved vi jo ikke en skid om hvad der 100 % er sket.

Kan det mon bunde ud i mere end "bare" en løsgående hund ? (nabostridigheder f.eks)

Eller har Balder før forgrebet sig på naboens dyr ?

Jeg har selv haft besøg af en fremmed hankat for nogle år siden. Som tog alle mine 9 Svanegæslinger på en nat.
Og sidste år greb jeg en anden kat på fersk gerning ifærd med at gnaske på 3 Sumatra kyllinger.
Så de katte så jeg også helst hen hvor peberet gror.

Men hvis lovgivningen skal laves om, så skal den også laves om, så fjerkræ også får en betydning/værdi i tilfælde af at de bliver taget af andres folk kæledyr.
« Senest Redigeret: 28 Marts , 2012, 22:04 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Løse hunde og katte er et problem
« Svar #29 Dato: 28 Marts , 2012, 22:09 »
Hold da helt op - i er sgu nogle baske og biske damer. - Der er åbenbart ingen som skal træder ind over jeres matrikel.nr uden at have fået lov til det - !!!
Tak for kaffe siger jeg bare.

Forøvrigt et dette ikke en lidt "drabelig" udtalelse, angående takt og tone på Forum ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub