Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har fundet en Vaponas-pusher  (Læst 52247 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #30 Dato: 19 August , 2011, 07:41 »
Desværre oplevede jeg at blodmiderne har snydt mig og ikke var under siddepindende så da jeg opdagede dem den anden dag var det så slemt i 2 af mine bure at der var 3 blodmider på mine strømper VED HØJLYS DAG, det vil jeg kalde slemt.  /d
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

karina dj

  • Gæst
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #31 Dato: 19 August , 2011, 08:55 »
Erik, jeg skaffer dem hjem alene af den årsag at ha dem klar! hvis jeg skulle blive angrebet. Det er jo tydeligt via disse tråde at de ikke er lige nemme at få fat på. Det er iøvrigt osse noget jeg gør fordi jeg har oplevet som akvarist hvor hurtigt sygdom kan slå til i et akvarie, og hvor lang tid der kan gå inden man får fat i den medicin der slår det ned  ;)

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #32 Dato: 19 August , 2011, 09:57 »
Desværre oplevede jeg at blodmiderne har snydt mig og ikke var under siddepindende så da jeg opdagede dem den anden dag var det så slemt i 2 af mine bure at der var 3 blodmider på mine strømper VED HØJLYS DAG, det vil jeg kalde slemt.  /d

De blodmider jeg hygger mig med for tiden er alle ANDRE steder end under siddepindene /d Faktisk har jeg indtryk af at de helst bor i sprækker under loftet. Det gør de også hos Lene, Rungsted, så jeg i sidste uge.
Jeg er endnu ikke nået til Vaponas-stadiet, for jeg vil helst ikke have det skidt indenfor dørene. Men det er svært at bevare optimismen når man har:
  • haft alt inventar ude af hønsehuset
  • lavet nye siddepinde og møgbrædter
  • brændt alle overflader med en ukrudtsbrænder
  • sprøjtet hele huset med staldchok
  • sprøjtet alle siddepinde hver aften i en uge lige inden hønsene gik i seng
  • fyret to røgbomber af fra america (med en uges mellemrum)
  • sprøjtet alle dyr

Har jeg mon husket det hele? Nå nej, alt er også blevet kalket, den dag det blev brændt med ukrudtbrænderen.

Man bli'r sgu lidt træt!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #33 Dato: 19 August , 2011, 10:12 »
Det gør man nemlig og jeg har haft mistanke til det i længe men ikke kunne finde utøj, men så fandt jeg gemmestedet ved en redekasse og pludselig var de overalt (fandt dem i tirsdags)  /d
Sidste år kæmpede jeg også med dem.

Jeg vil så også kun bruge dem når jeg har fundet blodmider og det tror jeg da at alle vil. Ellers bruger jeg drop lop mod alt andet.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

karina dj

  • Gæst
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #34 Dato: 19 August , 2011, 10:19 »
 :o WOW!  :o Tanja...tror jeg havde slagtet alle dyr og brændt huset til grunden  :-\

Susanne

  • Gæst
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #35 Dato: 19 August , 2011, 10:50 »


At bruge den slags midler i utide, dvs eksempelvis forebyggende, må på det kraftigste frarådes.

Vinylklorid forbindelser er nok bedst kendt ifm PVC (plastic), som jo har været meget udskældt de seneste 20 år. PVC produceres fra den gas der kommercielt handles som VCM (vinyl chloride monomer). Den internationalt anerkendte grænse for påvirkning fra denne gas er < 5 ppm i 15 minutter. Oversat til dansk - i en atmosfære hvor mennesker sikkert kan opholde sig i 15 minutter eller mere skal koncentrationen af VCM være under 5/1.000.000, for at eksperterne vurderer at der ikke er en øget risiko for kræft.

Så det er ikke noget at spøge med. Hverken for høns eller mennesker.

Ja, det er noget værre stads. Og hvis sådanne midler slet ikke fandtes, ville vi løse problemet på en anden måde. Evt helt give op og hold hønsepause i et par år, indtil hønsehuset var blodmidefrit igen.

For den enkelte  af os ville det være voldsomt trist, men vil ville komme over det, og miljøet ville smile bredt af glæde. Og eftersom "nød lærer nøgen kvinde at spinde" ville der måske forskes langt mere i naturlige bekæmpelsesmidler, end der gøres nu.

Endnu en længselsfuld tanke til Utopia, hvor beslutsomme myndigheder sørger for, at alt, hvad der kan købes er ok og ansvarligt

Sagen er, at når det findes, bliver det brugt. De fleste af os vælger de løsninger, som er nemmest/billigst/giver flest fordele til os selv - og kun et mindretal er så idealistiske når det kommer til stykket, at vi ser ret langt ud over vores eget umiddelbare behov.

(Jeg er rigtig ked af at skrive "vi", men efter mit blodmideangreb sidste år, hvor jeg pøsede alverdens gift på dyr og i hus er jeg lissom nødt til det. Ellers var det den rene dobbeltmoral)

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #36 Dato: 19 August , 2011, 11:18 »
:o WOW!  :o Tanja...tror jeg havde slagtet alle dyr og brændt huset til grunden  :-\

Har lige været skabspyroman med min ukrudtsbrænder igen. Jeg overvejede også et svagt øjeblik at holde den lidt for længe på en træbjælke... ::) Meeen på den anden side, så ryger hele stalden OG laden også, hvis jeg brænder hønsehuset ned 8)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #37 Dato: 19 August , 2011, 20:13 »
Jeg har også flamberet mit hønseri, og jeg har ikke haft mistanke om noget som helst, mine damer ser fornuftige ud, og i går endevendte jeg to skrukker, de er nemme at undersøge, og jeg kan ikke se nogle fejl på dem.
Det eneste der kunne få mig til at tro at noget alligevel pusler, er at deres fjer ser ud til at være blevet delt som i hvert hår for sig i de yderste fjer. Så derfor spurgte jeg til fjerlus, men sådan synes jeg altså ikke det ser ud  ???  
Så jeg har besluttet at mine høns ikke har utøj  /o

Der er skiftet spåner og alt er brændt af, så nu må det briste eller bære med mindre noget levende viser sig.
Siddepinden kan heldigvis tages ud, så den er i den grad svitset.
« Senest Redigeret: 19 August , 2011, 20:20 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Moos

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 79
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #38 Dato: 19 August , 2011, 20:44 »

Virker staldchok ikke på blodmider ??
har desværre også fået de forbandede mider i år
har sprøjtet og sprøjtet siddepinde, men desværre
uden den store virkning ?

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #39 Dato: 19 August , 2011, 20:53 »
Staldchok virker hvis man sprøjter direkte på blodmiden. Men det virker ikke som om de dør, når det kun er i luften i rummet. Det er som om de skal blive våde af det og det er jo ikke så nemt hvis de bor i sprækker i murværket >:(

Hvis du afmonterer dine siddepinde, så skal du bare se løjer :o De myldrer frem fra der hvor pinden er fæstnet til væggen... Jeg valgte at skrue alt ned og flambere alt og bygge nye pinde og møgbrædt. Jeg har nok fundet 10 mider siden, men de er så satans svære at få øje på, så det tal kan jeg da vist godt gange med 100 og så bliver de jo hurtigt til ligeså mange igen :-\
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #40 Dato: 19 August , 2011, 21:28 »
For to år siden da jeg fik dem brugte jeg en fluespray fra stark /silvan
jeg lukkede for huset og gav det en tåge over hele rummet og holdt det lukket i to timer og gjorde det så to gange med en uges mellemrum og har ikke mærket til dem siden  men føj det stinker i lang tid efter :)
http://www.bayergarden.dk/da/produkter/fluemidler/kvit_fluespray.html
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #41 Dato: 19 August , 2011, 22:45 »
Jeg søgte lige lidt på blodmider og fandt denne side

http://undulatsiderne.dk/undulatselect.asp?ID=42

Jeg kender ikke dette Derrisic og ved ikke om det er praktisk muligt at anvende det i hønsehuse, som jo er lidt større end undulatbure. Men måske værd at undersøge/afprøve, hvis man har konstateret blodmider.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #42 Dato: 19 August , 2011, 22:45 »
Staldchok virker hvis man sprøjter direkte på blodmiden. Men det virker ikke som om de dør, når det kun er i luften i rummet. Det er som om de skal blive våde af det og det er jo ikke så nemt hvis de bor i sprækker i murværket >:(

Hvis du afmonterer dine siddepinde, så skal du bare se løjer :o De myldrer frem fra der hvor pinden er fæstnet til væggen... Jeg valgte at skrue alt ned og flambere alt og bygge nye pinde og møgbrædt. Jeg har nok fundet 10 mider siden, men de er så satans svære at få øje på, så det tal kan jeg da vist godt gange med 100 og så bliver de jo hurtigt til ligeså mange igen :-\

Som her : http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=19517.30
Yrkkkk.....
For mit vedkommende ser det nu ud til at jeg har fået bugt med dem der har huseret i mit hønsehus.
Jeg smed også skidepladerne ud, og de var vist udtamponeret med blodmider.
Den ene var en gammel dør, der er jo som bekendt bølgepap i sådan en 70ér fætter så der har de sataner levet godt !!!  /1
Blodmiderne vandrede i kolonner op ad armene på mig da jeg smed døren ud i container på containerpladsen. /3 /3
Det har nok set morsomt ud den "dans" jeg udførte for at vifte dem væk... *d

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #43 Dato: 19 August , 2011, 22:48 »
Jeg søgte lige lidt på blodmider og fandt denne side

http://undulatsiderne.dk/undulatselect.asp?ID=42

Jeg kender ikke dette Derrisic og ved ikke om det er praktisk muligt at anvende det i hønsehuse, som jo er lidt større end undulatbure. Men måske værd at undersøge/afprøve, hvis man har konstateret blodmider.

Tror nok at det er alm. lusepulver.
Mener at det lusepulver jeg har stående hedder sådan. <A

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #44 Dato: 19 August , 2011, 23:11 »
Som her : http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=19517.30

Interessant tråd du her linker til. Den har jeg af en eller anden grund ikke bemærket da den var aktiv. Men det er da interessant hvis man med Mikkels metode kan bekæmpe de satanner. Det kræver selvfølgelig lidt arbejde, men til gengæld lyder det også noget mere harmløst end Pavona.
Mvh
Erik Andersen