Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Søger flubenol/panacur  (Læst 1755 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline AnneHanneSanneLis

  • Bruger
  • Indlæg: 1
Søger flubenol/panacur
« Dato: 05 April , 2024, 22:04 »
Hej,

Jeg er totalt ny hønsemor og har tre Isa Brown. Jeg fik dem i Oktober og de begyndte alle at lægge æg i december. To af dem er dog holdt op igen, den ene efter en æggelederprolaps, som jeg fik renset og skubbet ind igen (hun lagde 90g store æg, så måske forståeligt for en unghøne) og den anden begyndte at lægge vindæg og stoppede så helt, dog lægger hun et vindæg nu og da. Jeg har dem mistænkt for at have gabesyge, da de ofte gaber uden lyd og kaster med hovedet. De ryster også på hovedet og bliver nogen gange slatne og sidder under en busk. Jeg synes det er lidt meget at tage dem til en dyrelæge, men er for blød til øksen allerede, da de egentlig ser ud til at have det godt. Jeg kan iøvrigt forstå at man ikke kan få medicin (flubenol) mod gabesyge i små mængder, så jeg er på jagt efter nogen der har noget i overskud som jeg kan købe af dem? jeg har også hørt man kan bruge panacur?

Jeg håber i kan hjælpe, da jeg nødigt vil starte forfra med et nyt hønsehold   *k

Mvh Kia

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Søger flubenol/panacur
« Svar #1 Dato: 06 April , 2024, 08:54 »
Hvis du bor i Jyderup, som din profil siger, kan jeg hjælpe med en kontakt på Panacur, som er det meste effektive middel mod luftvejsorm/gabes.
Send en besked til mig
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14