Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp mig - total krise  (Læst 28014 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #30 Dato: 08 Januar , 2011, 20:42 »
Jabina - ja det kan du have ret i

Vores andre naboer ville ikke være bekendt at brokke sig, lige meget hvor generet de var af det, derfor er det også et dilemma for os, netop fordi vi tidligere selv har vurderet det ikke er hensigtsmæssigt at have hane her.
Jeg kan blive ved at snakke om det fra nu og til juleaften....

Jeg ved godt hvad det rigtige er, jeg vil bare selv træffe den beslutning. Det skal ikke være en sur nabo og da slet ikke når vi godt må have en hane her!
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #31 Dato: 08 Januar , 2011, 20:46 »
Silver. Emma har altså fadt i den lange ende her.
Der er pt. Kun en stopklods og det er ikke naboen ???

Dialog og hold hovedet koldt!
Prøv forhandling... lydisoler.. luk dem lidt senere ud.
Forumet har givet en masse snusfornuftige råd

Så hvis du er glad for din hane så hjælp ham
Jeg forstår godt det kræver en dyb indånding over for en sur nabo
Er det en ældre/midaldrende/yngre herre.
Har han en kone? Hvordan er hun?
Det kan jo ændre din fremgangsmåde evt at henvende sig til konen evt. Nede i "brugsen"
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #32 Dato: 08 Januar , 2011, 20:54 »
Jeg kan jo ikke lade være med at tænke, at du hele tiden skriver, at når naboen længst væk brokker sig, så må de naboer tættere på være mere generede....
Er de det? Kunne det tænkes, at de rent faktisk synes, det er hyggeligt med en glad hane, der forkynder, at nu er det morgen?
Jeg synes virkelig, du skal tage turen rundt til naboerne, de ikke-brokkende først og sige, at nu er din hane begyndt at gale, at du gerne vil beholde ham, fordi du har haft ham siden han lå i ægget, at du jo gerne må have hane, men at du omvendt ikke vil sætte det gode naboskab over styr. Fortæl dem, at du vil gøre det, du kan, for at evt. gener bliver mindst mulige (lydisolering osv). Prøv at se hvad de siger til det, og tag så brokkehovedet til sidst, for hvis nu alle de andre naboer ikke har noget mod hanen, har han en dårlig sag, når du kommer og fortæller ham, at du har talt med de øvrige naboer, og de ikke er generede af hanen.
Det er SÅ mærkeligt, at mange har den opfattelse at hanegal pr. definition er noget, man skal klage over  ::)
Til dig -> *b
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #33 Dato: 08 Januar , 2011, 20:55 »
KEW - Synes du får det til at lyde som om jeg pludselig ikke holder af mine dyr fordi jeg ikke gider stille kampklar op i villakvarteret. Det er meget misforstået. Ja der er rigtig mange søde mennesker der har givet mig en masse gode råd hele dagen. Og jeg har brugt dagen på at tænke det hele igennem og gør det stadig...

Men en ting er sikkert - jeg holder af mine dyr!! Men fordi jeg har rettighederne på min side mht at holde hane her, er det jo ikke ens betydning med at jeg skal gøre min upopulær. Jo tak jeg hader min nabo lige PT men jeg skal trods alt også bo her, og jeg er også et menneske der ser tingene fra begge sider. At min nabo er ensidig er sikkert og vist.
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #34 Dato: 08 Januar , 2011, 20:59 »
Marianne - tak for krammet, det varmede  ;)
man kan snakke frem og tilbage om dette i lang tid....

Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #35 Dato: 08 Januar , 2011, 21:16 »
Savl drenge, savl ;)

Undgår helst tilsætningsstoffer.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #36 Dato: 08 Januar , 2011, 21:21 »
Undgår helst tilsætningsstoffer.
*g *g *g *g *g
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #37 Dato: 08 Januar , 2011, 21:37 »
Nej nej ro på Silver!
Sefølli vil du det bedste for dine dyr. Misforstå mig ik her!
Jeg forsøger at skubbe dig lidt, det lyder for mig som om du er lidt konfliktsky mht naboen. Derfor skriver jeg som jeg gør  :)

Min mormor var udsat for en brokrøv af en nabo da hun lige havde mistet sin mand. Det resulterede i hun måtte aflive sin lille hund. Så mangler man fandme situationsfornemmelse >:(

Har du sagt det går ikke . Det kan jeg ikke. Så har tabt der.det er det jeg ser skinne igennem dine opslag derfor for forsøger jeg male Fanden lidt på væggen.
Har jeg misforstået dig?
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #38 Dato: 08 Januar , 2011, 22:05 »
@Malene

Slå koldt vand i blodet nu.

Emma (Jabina), et af vore formentlig yngste medlemmer, har fat i noget af det essentielle her. Du har 8 naboer og én af dem udtrykker klager pga lidt hanegal. Han klager sikkert også over støj fra biler og larm fra legende børn og sikkert også meget andet. Hvis han vidste hvor han skulle henvende sin klage ville han tilmed sikkert indgive skriftlig klage over at solsorten begynder at synge ca kl 4 om morgenen i juni/juli månederne.

Det er i udgangspunkt ikke dig der har et problem, men ham. Han har åbentbart ikke sat sig ind i hvilke 'udfordringer' han kunne risikere at komme ud for i kvarteret, da han valgte at bosætte sig, der hvor han bor.

Så hvis det kun er en enkelt 'nabo' og tilmed en af dem der bor længst fra dig ville jeg fuldstændigt ignorere hans klager.

Fat mod. Så vidt jeg kan læse har du ikke gjort noget forkert.

Mvh
Erik Andersen

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #39 Dato: 08 Januar , 2011, 22:45 »
Her hvor vi bor, har der ikke været "rigtige klager", men lidt mumlem i krogene,som jeg hørte et svagt rygte om.
Jeg valgte direkte at spørge de nærmeste naboer, som jeg troede, hadede mine haner.
Svarene løb fra: Nej, det er hyggeligt" - til - "Vi er ikke  ivlde med ham, men vi larmer også, når.." og "vores børn skriger meget i haven.. så vi klager ikke!"

Jeg holder med de andre. Manden kan jo være en notorisk brokmule, der sover dårligt om natten - og alle de andre kan være tilfredse med situationen. Jeg synes også, du skal ud og falde i snak med alle andre og brokmulen, så du ikke kommer til at aflive din hane på en formodning om, at alle andre er generede.

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #40 Dato: 09 Januar , 2011, 12:17 »
Hej Malene

Alle haner galer.... Men det betyder jo ikke, at din galer mere end, ja man kan vel godt sige " End loven tillader "...

Det er vel lige som at holde fest... Man må gerne spille højt, også så højt, så naboerne ikke kan sove... Når bare døre og vinduer er lukkede, så forstyrrer du altså, det man i den jargon kalder " Mindst muligt "

Så hvis din hane galer, før du lukker dem ud, generer du altså din nabo mindst muligt.... Og selvfølgelig, sker det efter et bestemt klokkeslet, er det formodentligt uden betydning.

En anden løsning, kunne være... at sætte hanen, et sted, hvor der ( Måske med lidt hjælp ) bliver så sent sent lyst, at naboen ikke føler sig generet af ham...

Men har du kun den samme hane, har jeg svært ved at tro, han vil kunne få medhold nogle steder.... Så skal det være en meget energisk hane du har.

Selv om Solsorte synger smukt, både morgen og aften, er der af uforklarlige årsager folk, der kun opfatter dette som støj.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Karlsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #41 Dato: 09 Januar , 2011, 21:29 »
Hej jeg har heldigvis ik det problem. Jeg har to huse i struer fjerkrækoloni og der må de gerne gale :) naboerne kan ik klage for det er kommunens grund :P

Har du været inde på din kommunes hjemmeside og læst under regulativ for hold af fugle?

http://www2.htk.dk/Teknik_og_miljoecenter/Miljoe/Regulativ_for_fuglehold.pdf

Held og lykke med den tvære nabo
« Senest Redigeret: 09 Januar , 2011, 21:37 Fra Karlsen »
Hilsen Karlsen

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #42 Dato: 09 Januar , 2011, 22:24 »
sørenP ... her snakker vi om min personlige krise med min elskede hane..... mænd altså...
wanda - Forstør det billede, en gang for alle og lad os få det overstået Haha

Hahaha, ELSKER dit på samme tid både kolde og lune svar!!!! *g *p

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #43 Dato: 10 Januar , 2011, 13:29 »
Hej Søren

Ja det sker, at der er folk der vil ignorere naturen....

Jeg vil for det meste også ignorere min vædder... Men der er altså somme tider, hvor det langfra er en god ide..  ;D  ;D  ;D

Jeg prøvede engang det, min nabo fortalte, han gjorde, han skulle jo være så klog... Så han tippede sin vædder.  ::)  ::)

Sådan en Texel vædder, må jo være en lille pysling... Det var min ikke, så var vi ikke uvenner, da jeg prøvede dette.... Så skal jeg da lige godt love for, at vi blev det... Så det var på ingen måder, et råd der var værd at følge...  ;D  ;D  ;D....

Jeg fik så et andet råd, som var langt bedre, af en anden, som altid kaldte sine væddere for Elvis.... Det har jeg så også gjort denne gang, men indrømmet, det er smadder uretfærdigt, for han lyder mere som Rod Stewart...  /o

M.V.H....Benny..


Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: Hjælp mig - total krise
« Svar #44 Dato: 10 Januar , 2011, 15:32 »
Benny - faktisk synes jeg selv at solsorte kan være irriterende en tidlig sommermorgen hvor de vækker en før vækkeuret...  8)

Karlsen - Ja som du kan læse i starten af tråden, så jeg jeg tjekket reglerne for hønsehold i min kommune.  :) og jeg har ret til at have en hane, Men som jeg har skrevet tidligere så var det aldrig meningen af vi skulle have en hane netop pga tætte naboer. Det er bare måden naboen brokker sig på man bliver øv  /d det bliver man sgu ked af...

men en ting er sikkert - han får ikke øksen (altså hanen) han bliver adopteret væk til... Hmm

Hmm kan man adoptere naboer væk?!...  8) haha

Christina  8) bliver jeg vist nødt til i denne situation  ;)
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex