Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tips til at fange en kat ønskes...  (Læst 39988 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline snklnk2003

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 27
Sv: Tips til at fange en kat ønskes...
« Svar #60 Dato: 20 Juli , 2010, 10:15 »
Hej KEW
Med hensyn til at ramme kattene bruger jeg sønnens vandkanon skyder snilt 7-8 m ud.

Ja jeg ved godt at kattene burde blive på deres eget matrikel men, men den danske lovgivning er jo sær, det er jo det samme som hvis din hund bider en indbrudstyv, så er det din skyld og ikke tyvens, nogen gange er loven og samfundet skruet sammen på en lidt mærkelig måde.

Mine høns får også af og til lov at rende løst rundt men kun når jeg er hjemme, ellers går de i lukket hønsegård eller kyllinge gårde.
Gråænder:
Moskusænder:
Fasan:
Udrugning af æg:

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Tips til at fange en kat ønskes...
« Svar #61 Dato: 20 Juli , 2010, 11:08 »
Alle kyllinger her på farmen er bag og under hegn og net, lås og el-hegn, både for at holde dem væk fra naboernes haver, og for at beskytte dem mod både rovfugle, ræve, hunde og katte. Og mine egne katte er bedøvende ligeglade med dem. Men jeg kan jo ikke svare for, om de (kattene) opfører sig lige så pænt hos naboerne, hvor de vilde fugle måske er lige så værdsat, som mine opdrættede kyllinger er hos mig. Så jeg kunne da aldrig finde på at bruge tungere skyts end vandpistol mod en fremmed kat. Og jeg ville faktisk være ked af, hvis en af mine katte led en krank skæbne hos en nabo, bare fordi naboen ikke havde nævnt, at der var et problem. Det kan faktisk gøre mig lidt harm, når I, der selv har løsgående kat(te), farer frem med både fælder, krudt og kugler. Okay, en laset, hjemløs hankat fuld af bylder kan måske være bedst tjent med en human aflivning, men ofte taler vi om kæledyr, der blot følger deres jagtinstinkt. Og vi er jo glade, når det er rettet mod mus og rotter, og især, når det er vores egen kælekat, der er jægeren.
Moral er godt, men dobbeltmoral er ikke dobbelt så godt..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Tips til at fange en kat ønskes...
« Svar #62 Dato: 20 Juli , 2010, 12:53 »
@snklnk2003
jeg mener ikke loven er mærkelig her, den siger jo samme regler gælder alle dyr hvilket egentligt er fornuftigt nok. at folk har valgt ikke at følge den netop fordi der ingen konsekvens er. er jo en anden sag.
mine høns er også kun fri når vi er hjemme! ellers er de i gården.

@Lone
har du mærket dine katte med halsbånd og navne plade??? nej vel hvordan i himlensnavn skulle en person 5 huse henne ad gaden vide at det er din kat der slagter hans høns. hvor mange boligkarrer skal man gå hen og spørge hvor mange opgange skal man fise op og ned ad.
hurtigt kig i min lomme så skal jeg spørge i 17 lejlighedskomplekser med 2-3 opgange og ca.65 huse i mit lokal område og det er min vej samt naboveje på begge sider af huset så omkring 100-150 personer skal jeg spørge om det er deres kat inden jeg gør noget.
fik hunde lov ville de også følge deres jagtinstinkt så det med kattens jagtinstinkt holder ikke vand. hold katten på grunden ligesom hunde så slipper vi forhåbentligt også med tiden af med vildkatte som er forhutlet og fyldt med bylder.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Tips til at fange en kat ønskes...
« Svar #63 Dato: 20 Juli , 2010, 13:04 »
Det kan faktisk gøre mig lidt harm, når I, der selv har løsgående kat(te), farer frem med både fælder, krudt og kugler. Okay, en laset, hjemløs hankat fuld af bylder kan måske være bedst tjent med en human aflivning, men ofte taler vi om kæledyr, der blot følger deres jagtinstinkt. Og vi er jo glade, når det er rettet mod mus og rotter, og især, når det er vores egen kælekat, der er jægeren.
Moral er godt, men dobbeltmoral er ikke dobbelt så godt..

Jeg mener personligt ikke at fremmede katte har noget at gøre i min have, da de ikke kun forsøger at komme ind til mine høns (de er i overdækket voliere) men sandelig også jager mine egne katte, så de er ved at gå til af stress. /d

Jeg har forsøgt det med at lave en notits i lokalsprøjten under opslag - koster 20 kr. - reaktionen fra ejeren var følgende; er katten til problem så skyd dog lortet. Det var en jæger jeg snakkede med. ??? Sikken en instilling. :o

Jægerne afholder "katteskydning" nær deres jagthytte en gang om året når jagtsæsonen starter, da der bliver smidt ca 25 - 50 katte af i skoven og omegn med den formodning at de klarer sig nok. De er jo "jægere" af natur.  ???  ??? hvad har de katte gjort andet end at være uønsket?? :'( :'(

Lige nu er det en grov og grim hankat der huserer, og desværre kan jeg ikke mere have åben dør ind til mit køkken - han har fundet ud af hvor jeg stiller mine egne kattes mad. Jeg forsøger tit at ramme ham med vand - det eneste jeg har haft ud af det indtil videre er en guldvask og våde stole i køkkenet. >:( <W

Jeg har et stort hjerte for katte, men vil dog godt selv bestemme hvilken kat jeg skal have.
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Tips til at fange en kat ønskes...
« Svar #64 Dato: 12 August , 2010, 09:55 »
en lille opdatering...
med min softgun har jeg forsøgt at ramme 2 katte som var fremmede ved ikke om det skete men jeg har ikke set skyggen af de 3 fremmede katte som her i sommerferie perioden har hærget min have...(høns)
så jeg antager at det højst sansynelige er at de uansvarlige mennesker der har haft kattene nu er hjemme igen fra ferie og dermed igen fodre deres dyr
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.