Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ænderne slås  (Læst 3005 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JB

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Ænderne slås
« Dato: 29 Oktober , 2009, 12:55 »
Hej alle :)
Jeg er ny bruger, men har fulgt forumet et par år, men nu er jeg nød til at spørge om noget.
Jeg har forsøgt at bringe to flokke af muskusænder sammen. Jeg har tre "ældre" ænder(6mdr) og en flok på 10 ællinger (3mdr). Ganske naivt forestillede jeg mig at de kunne gå sammen, men nej de slås og det så meget at jeg frygter for de mindstes liv. Derfor måtte jeg skille dem igen efter 1 døgn. Er der nogen der har erfaringer med sammenbragte ande familier? ???

hoejberg

  • Gæst
Sv: Ænderne slås
« Svar #1 Dato: 29 Oktober , 2009, 13:45 »
Velkommen til.
 Her har ællingerne gået sammen hele tiden, så har ingen erfaring med at sammen bringe.
Der var ca 6 ugers forskel på mine to kuld, men der var ikke de store problemer.( Nu er de store i fryseren.)
Håber der er andre der kan hjælpe dig.

Offline bjyrka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Ænderne slås
« Svar #2 Dato: 29 Oktober , 2009, 14:30 »
Hos mig bliver de sat sammen efter fjerskift,uden hensyn til andet end plads i indhegning,har aldrig problemer med det,tror dit problem er for lidt plads måske,jeg har ca 100 på  800-1000 kv.m
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Ænderne slås
« Svar #3 Dato: 29 Oktober , 2009, 19:43 »
Jeg har også sat moskus ænder/ællinger sammen før og det har ikke givet problemer en eneste gang. Kun andrikkens iver for at byde de nytilkomne SMÅ ænder/hunner velkommen.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline JB

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Ænderne slås
« Svar #4 Dato: 30 Oktober , 2009, 09:55 »
Mange tak for svarene. Jeg tror nu ikke det er pladsmangel - de havde ca.25m2 gulvplads og ca 200m2 andegård. Nu har jeg opdelt huset i to og afventer fjerskift på de små. Så skal de altså slutte fred. (måske er det kampænder jeg har? ;D)