Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: mine ænder er væk :-(  (Læst 7355 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sira

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
mine ænder er væk :-(
« Dato: 12 August , 2008, 17:08 »
jeg har siden maj været den lykkelige ejer af en meget harmonisk lille flok moskusænder (1.4), alle helt utrolig tamme...............og nu har de 4 damer været væk i 24 timer :-(((
vi bor på lander ud til åbne marker, har 1 hektar jord, som er indhegnet med vildthegn (1.4m højt). ænderne var ikke stækkede, så de tog engang imellem en lille flyvetur 100 m ud over markerne og tilbage i haven igen. de har hele tiden været meget stabile, så vi har med vilje ikke stækket dem, af hensyn til ræven. det var kun de 4 damer som var gode til at flyve, hannen er for stor og flyver ikke særlig godt.
det undrer mig bare temmelig meget hvad der er blevet af damerne, da jeg ikke tror det er ræven, eftersom de fløj ret godt. hvis ræven skulle tage nogen, burde det da være den dårlige flyver............eller har de måske forladt hannen af en eller anden mærkelig grund ?
har nogen en ide om hvad der kan være sket ????

hvis jeg skal have nye ænder, er det så nemmere at starte helt forfra med en helt ny flok, eller kan jeg nøjes med et par nye koner til præsidenten, og hvor gamle skal de være ? han er 6 eller 7 mdr. gammel og vejer nok omkring 5 kg, og nu vandrer han ensomt rundt i regnen.

øv, hvor er det bare trist, de var så tamme og sov under vores stole når vi grillede.

o.2 orpington - blå
1.4 faverolles - laksefarvet
0.1 old english sheepdog
1.1 gårdkatte
1.0 Shih Tzu blanding

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #1 Dato: 12 August , 2008, 17:13 »
De har ikke lagt sig på flok æg et eller andet sted i det skjulte???
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #2 Dato: 12 August , 2008, 17:17 »
Hej jeg tror ikke du skal være så bange for at de er væk, jeg har haft ænder, og der hvor jeg købte mine ænder fortalte de at de fløj sig en tur engang imellem men vendte så tilbage, og der kunne snildt gå 14 dage
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #3 Dato: 12 August , 2008, 17:26 »
Ræven kan jo aldrig udelukkes ....men så skulle man da tro den havde taget den gumpetunge andrik.

Har også hørt at de gerne tager på flyvetur. kender nogle der havde en der hver dag fløj ned til en sø mange km væk. Det var ikke hverdag hun kom hjem...men hjem kom hun altid.

skulle de nu ikke komme hjem så find du nogle nye damer til din andrik. Vores andrik er i hvert fald den mest imødekommende over for ny dameselskab så ham behøver du da sikkert ikke skifte ud.

jeg ville nok købe et par unge damer til ham. Men ællinger er vel også ok ...vores er i hvert fald sød mod ællinger. Ved ikke om sådan en andrik går op i om det er eget afkom. han er også sød ved dem hønen har udruget. Hvilket man ikke kan sige om andemor. Under alle omstændigheder kan du da glæde dig over at moskus i det hele taget er nemme at gøre tamme. man falder jo nærmest over dem.

Men giv nu tid lidt.....se om ikke lige damerne er taget på tøsetur *SS*
Med venlig hilsen Søs

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #4 Dato: 12 August , 2008, 17:36 »
Godt jeg ikke har ænder, det der ville jeg da slet ikke have nerver til,,,,, Du godeste, bare de ikke er fløjet sydpå  ;D

Håber de er hjemme igen om lidt.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline sira

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #5 Dato: 12 August , 2008, 17:52 »
ja, man kan jo godt forstå hvis de er fløjet sydpå, efter sådan en elendig sommer, hvem har ikke lyst til det :-)

jeg tror ikke de ligger på æg, har nemlig endnu ikke set et eneste æg, men aner over hovedet ikke hvornår ænder begynder at lægge æg.

.......og TAK for alle jeres svar. jeg er lidt roligere nu, og håber i har ret i, at de kommer hjem. bare min tålmodighed ikke bliver sat på en alt for hård prøve. hvis de kommer skulle vi måske overveje at stække dem, de kommer alligevel altid ind om natten.
o.2 orpington - blå
1.4 faverolles - laksefarvet
0.1 old english sheepdog
1.1 gårdkatte
1.0 Shih Tzu blanding

Offline sira

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #6 Dato: 13 August , 2008, 08:55 »
JUUUUBIIIIIIIIIIIIIIII
mine ænder er lige kommet hjem, alle 4 og i god behold :-)
de var godt nok sultne.
det er en skam de ikke kan fortælle hvad de har lavet.
o.2 orpington - blå
1.4 faverolles - laksefarvet
0.1 old english sheepdog
1.1 gårdkatte
1.0 Shih Tzu blanding

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #7 Dato: 13 August , 2008, 09:00 »
Det jeg sørme glad for at høre  ;D

Så må du jo se om du vil stække dem eller optræne dine nerver *GG*
Med venlig hilsen Søs

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #8 Dato: 13 August , 2008, 09:00 »
Hej Sira
Supergodt at dine ænder kom tilbage, så kan du og den tungmåsede andrik måske sove roligt....

Men jeg må da spørge,,,, synes du virkelig vi har haft en elendig sommer :o

Jeg synes vi har haft en fantastisk sommer, med passende mængde vand, men jeg bor jo også på Stevns, hvor der har været meget tørt, men jeg har netop været en uge på Fyn på Camping, og det var i orden med vejret,,, en nat med MEGET regn, og det var det...
Jeg mener det er jo nødt til at regne bare en gang imellem, ellers bliver alt hvad der har med korn at gøre forfærdelig dyrt, og mine heste skal have vand til græsset,  ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #9 Dato: 13 August , 2008, 09:04 »
 :D Jeg er glad for de er vendt hjem igen.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #10 Dato: 13 August , 2008, 09:10 »
Det var godt at høre, at de kom hjem  ;D

Nu kan de jo passende gå igang med dræbersnegle  :P
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline sira

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 37
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #11 Dato: 13 August , 2008, 09:56 »
jeg tror altså vi skal stække dem, for jeg har det altså bedst med at ha´styr på mine dyr, så jeg er sikker på de har det godt. håber det er til at finde ud af. jeg har fundet en fin side på nettet om emnet, men opretter lige en ny tråd om det.

.....og ja, jeg synes virkelig det har været en dårlig sommer, men jeg er nok også mest til et sydlandsk klima. sol fra en skyfri himmel, 30 grader om dagen og 25 grader om natten, en heftig byge, og bagefter sol igen. jeg synes det er virkelig deprimerende at man ikke engang kan side ude om aftenen her først i august.
synes nu at livet er skønnest, hvis det ikke blæser og regner, og man kan sidde ude og se solnedgangen over markerne med et glas vin, mens ænder, katte og hund tuller rundt om ens fødder.
o.2 orpington - blå
1.4 faverolles - laksefarvet
0.1 old english sheepdog
1.1 gårdkatte
1.0 Shih Tzu blanding

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: mine ænder er væk :-(
« Svar #12 Dato: 13 August , 2008, 16:41 »
Det var dejligt at høre, at ænderne vendte hjem igen  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat