Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ællinger og vand?  (Læst 2035 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Ællinger og vand?
« Dato: 30 Maj , 2011, 00:50 »
Jeg har jo ti dejlige sachsen fra sidste uge. I går skulle jeg give dem vand fra en lille spand og en af de små gule badenymfer så sit snit til at hoppe op og plaske fornøjet rundt. Hvornår må de få et lille fad med vand at pjaske rundt i under behørigt opsyn? Tror det må være alletiders syn ;) ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Ællinger og vand?
« Svar #1 Dato: 30 Maj , 2011, 06:49 »
Ællinger behøver ikke at være så gamle for at tage et morgenbad, en bradepande fra et udtjent komfur er en perfekt svømmepøl til dem i starten, så find bare korkbælte og dykkerbriller frem til dem  /o

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Ællinger og vand?
« Svar #2 Dato: 30 Maj , 2011, 08:28 »
Ja det bare at søsætte dem ... en bobslæde er fremragende i starten pga sine forskelllige små fordybninger..og det er skøøøn underholdning
Med venlig hilsen Søs

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: Ællinger og vand?
« Svar #3 Dato: 30 Maj , 2011, 14:05 »
Ællinger hopper i vandet fra dag et.

Jeg har et par ællinger tilbage som er blevet udruget naturligt, hvor de har adgang til en sø med relativt stejle skrænter. De var ude med moderen på dag to styrede rundt i vandet og kravlede behændigt op..

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Ællinger og vand?
« Svar #4 Dato: 03 Juni , 2011, 22:43 »
@ Søs Rose, en bob slæde, ja det bør da alle ællinger have,,, ha ha jeg ser det for mig, op og ned af alle bakkerne..
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn