Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kampagne for Moskusænder som Dræbersnegle bekæmpere  (Læst 17663 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lee

  • Gæst
Sv: Kampagne for Moskusænder som Dræbersnegle bekæmpere
« Svar #30 Dato: 27 Juli , 2008, 13:18 »
Hej Berit

Det er altså også hyggeligt med andemor og en flok ællinger ;) Pas på kragerne, rågerne og allikerne - de er nogle forslugne fugle, som er meget glade for de små dunede <B

 ;D hø, vi har prøvet: "and på 100 måder" ;D ;D


hilsner,
Lee

Rie Møbjerg

  • Gæst
Sv: Kampagne for Moskusænder som Dræbersnegle bekæmpere
« Svar #31 Dato: 04 August , 2008, 01:02 »
Jeg har også erfaring med ænder og dræbersnegle. Både moskusænder og Rouenænder spiser dem med stort velbehag. Hvis det er meget tilgroet, f.eks med store græskarplanter, kartofler eler lignende, kan det være svært for dem, at komme helt ind under planterne.
Desværre spiste ræven mine ænder i foråret, på trods af dyrehegn og elektrisk stød i ca 10 cm højde ( nu har vi også en tråd ca 80 cm oppe, og lukker alle dyr ind til natten - hver eneste dag). Har bare Moskusænder indtil videre. De holder også mine kål aldeles fri for larver.Prøvede at lade døren stå åben indtil køkkenahven, og de klarede problemet på en enkelt dag. Den anden dag så jeg en af ænderne spise en stor frø, ben og "arme" stak et godt stykke udenfor dens mund, og det tog den kun kort tid at sluge den. Min store hønseflok spiser også dræbersnegle (og frøer), de bliver ved med at hakke i dem, til de er væk - et ret makabert syn. Ja de er nogle værre kødædere, nærmest som igselv :-).Rie.

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Kampagne for Moskusænder som Dræbersnegle bekæmpere
« Svar #32 Dato: 04 August , 2008, 01:50 »
Der skal godt nok meget rødkål til 79 andestege  ;D ;D ;D

 <H

ja, jeg kan godt se, at jeg ikke kan prale med mit 54-ællingers-mareridt mere ;)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)