Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: jo jo  (Læst 2994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
jo jo
« Dato: 01 ſeptember , 2009, 09:23 »
Jeg har en moskus and som har ruget på 10 - 12 æg. Der er forsvundet æg fra reden de sidste par uger og i forgårs fandt jeg to hvoraf det ene var ubefrugtet og det andet indeholdt en næsten færdig, men død ælling  :'(, og der var et stort hul i ægget. I går så jeg, at der kun var tre æg tilbage  :( Jeg tror at det er de store ællinger som har skubbet æggene ud af reden og trådt på dem eller også er det et andet dyr der har taget dem. Min lille andemor har ellers vogtet reden godt og kunne slet ikke lokkes ud derfra med foder.
Men så i dag lettede hun lige rumpen lidt..... og så tittede den yndigste lille ælling ud under hende  *p
Jeg blev så glad på hendes vegne fordi jeg frygtede at de sidste tre æg måske var ubefrugtede og at hun så ikke ville få noget ud af sine anstrengelser.
Nu håber jeg, at de store ællinger lader den/de små nye være, så hun kan få lov til at nyde sine børn i fred og ro  /o
« Senest Redigeret: 06 ſeptember , 2009, 19:02 Fra Vipse »
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

hoejberg

  • Gæst
Sv: øv og jubii
« Svar #1 Dato: 01 ſeptember , 2009, 10:20 »
Tillykke med den/de små nye.
Her går de store og små sammen. Hvis den ene store syntes en af de små skal ha en tur, fortryder den det snart. Så kommer mutter nemlig efter den store, og på den måde bliver den så pludselig den "lille" ;)

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: øv og jubii
« Svar #2 Dato: 06 ſeptember , 2009, 17:51 »
Den lille ællings mor kan ikke rigtig finde ud af hvordan man passer en baby, så den er blevet adopteret af en af de andre ænder, som endda ruger i øjeblikket  :D Den får lov til at putte under hende mens hun ruger på æggene og det er jeg lidt overrasket over. Og andrikken passer også på den  ::)
Det er da sødt !!
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

hoejberg

  • Gæst
Sv: jo jo
« Svar #3 Dato: 06 ſeptember , 2009, 19:06 »
Det er da godt den får lov til at putte ved den der ruger. Tror generalt andrikker er søde/gode ved ællinger.

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: jo jo
« Svar #4 Dato: 06 ſeptember , 2009, 19:13 »
Ja, men jeg er godt nok overrasket over at den får lov  /o Men det er jo perfekt når dens mor ikke rigtig kan finde ud af hvordan hun skal passe den. < Det ser bare så sødt ud når andrikken vrikker rundt med den lille om benene  ;D Og så følger han den hen til reden når den er træt   *p
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: jo jo
« Svar #5 Dato: 06 ſeptember , 2009, 20:06 »
Åh, så dejligt at høre om!   *p

 :-* til rugemor og andrik!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk