Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: haneslåeskamp  (Læst 1398 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
haneslåeskamp
« Dato: 25 Januar , 2013, 17:26 »
er der noget jeg kan gøre for at undgå mine hane slår hinanden ihjel inden slagteren ringer og har tid til dem? (var endelig lovet en tid denne uge, men har intet hørt)


de har sloges en gang før for halvanden uge siden, og ellers intet. så nu da jeg kommer hjem i dag og fodrer begynder to haner at slåes, hvor flere andre blander sig.
har skildt hanerne ad med et hegn, men de to fortsætter med at slåes gennem hegnet (men så har de da fred for de andre)


de går i en indhegning kun haner alene, men på den anden side af hegnet går der høner. de er dog sjældent nær hegnet så hanerne kan se dem.

troede at når hanerne gik alene så var der ikke problemer, men det skal jeg love for jeg har haft. øv den slagter er så svær at få en tid til, det er 3 uger siden jeg første gang ringede.

hvordan har i andre hanerne gående inden slagt? mine er nu 7 og 8 måneder gamle. ville gerne have haft dem slagtet før, men ville vente til min venindes haner havde nået 6 måneder så vi kunne køre dem til slagt sammen.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Ole Baun

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 114
Sv: haneslåeskamp
« Svar #1 Dato: 25 Januar , 2013, 18:26 »
Du har sat ét hegn op for skille hanerne fra hinanden, men de kan stadig nå hinanden.
Kan du ikke bare sætte et mere op parallelt med det første.

Ellers kan du måske anbringe hønerne i den midterste indhegning, og en hane på hver side.
Mvh Ole Baun

0,3 Isa Warren (hybrid)
0,2 sorte skovhøns (hybrid)
0,2 tværstribede skovhøns (hybrid)
0,4 sølvhalsede dværg italienere
1,10 lys sussex

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: haneslåeskamp
« Svar #2 Dato: 25 Januar , 2013, 19:52 »
jeg har 9 haner gående sammen i samme indhegning - med god plads. og i den anden indhegning ved siden af går der 9 høner og 2 haner (hvor de 2 haner skal deles op med hver deres høner så snart overskydende haner er slagtet) de to haner med høner giver ingen problemer overhovedet.

det er de 9 unghaner der går sammen.
det er ikke så meget de to haner der nu sloges der bekymrer mig, for de stoppede da det blev mørkt, ret blodige og afkræftede begge to.

det er jo nok to andre haner, eller flere der slås næste gang, det var det sidst.

jeg tænker om jeg kan gøre noget nu og her for at de ikke slås igen? jeg har ikke mulighed for at dele alle haner op i 9 rum, de skal gå sammen på en eller anden måde.

og vil jo helst ikke hugge hovederne af dem da det er noget slagteren skal klare.
det er slet ikke sikkert der bliver flere problemer inden slagt, havde bare håbet nogle havde et godt råd til hvad de selv gør for at undgå kamp imellem dem.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.