Se det er jo en skrøne, at vilde katte/katte på landet/ikke-racekatte er sundere og mindre indavlede end f.eks. racekatte. For i den "frie kats" liv er det oftest en enkelt hankat, der dominere og derfor parrer alle områdets fertile hunkatte incl. dens egne søstre, mor, døtre osv. Altså lige indtil den bliver så gammel/syg, at en af dens sønner gør den rangen stridig som områdets dominerende hankat.
Og så til loppe- og ormemidlerne, mine tre katte bliver kun behandlet mod parasitter, hvis de har dem, jeg er selv superallergisk overfor loppebid, og er den en loppe i nærheden af mig er jeg 110 % sikker på loppebid, så skulle mine katte have en loppe, ved jeg det med det samme.
Jeg kan ikke huske, hvornår der har været lopper på kattene, men det er år siden, ormekur gives, når vi har killinger, det er et nødvendigt onde, og i forbindelse med at killingerne behandles, får de voksne også en omgang, da de jo vasker de små i rumpen og derfor bliver smittede.
Så vil jeg lige bede om, at man IKKE beskylder andre for at være dumme, bare fordi man ikke har samme opfattelse.
Det er ikke en tone vil vil acceptere her på forum.
Marianne - admin.