Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: mine kyllinger klægger snart :-)  (Læst 2694 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tinse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
mine kyllinger klægger snart :-)
« Dato: 29 Oktober , 2010, 19:39 »
jeg har en høne der ligger på æg, så kom jeg til at tænke på om kyllingerne skal have en varme pære at gå under med det samme da høne mor er ved dem, og hvis de ikke skal hvor længe kan de så undvære den ekstra varme  ???  ???

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: mine kyllinger klægger snart :-)
« Svar #1 Dato: 29 Oktober , 2010, 22:18 »
Når de har hønen, behøver de ikke en varmelampe. Hvis hun "forlader" dem inden de er fuldt fjersatte så kan det være klogt nok med en lampe, årstiden taget i betragtning.
Men hvis du kan holde dem inde i hønsehuset, stalden eller lign. de første par dage så vil det helt klart være at fortrække. 14 dages tid er endnu bedre ;)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Tinse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Sv: mine kyllinger klægger snart :-)
« Svar #2 Dato: 29 Oktober , 2010, 22:42 »
vi bor på et gammelt majeri, hvir jeg har lavet en lille indhegning inde i det gamle "køle run" som ikke er i drift længer, hvor hun har lagt hele tiden og hvor hun ikke  bliver udsat for træk, pt er temperaturen ca 10 grader der inde, håber da at hun har gode forhåld og at de 2 kyllinger som er på vej også er gode forhåle for dem,

 Det er første gang vi skal have kyllinger, så er da meget spent på hvordan det kommer til at gå.  ::)

 Den første har forresten lavet hun på ægen  ;D så nu begynder det at være svært at vente til de er kommet helt ud, men jeg må jo fatte mig med tolmodig hed, og vente den tid det tager   :)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: mine kyllinger klægger snart :-)
« Svar #3 Dato: 29 Oktober , 2010, 23:34 »
Kyllingerne har verdens bedste 'varmelampe' i hønemor. Og da det kun er 2 kyllinger vil hun sikkert være endnu mere pylret om dem. Så det skal nok gå fint.

Held og lykke med dem.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tinse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Sv: mine kyllinger klægger snart :-)
« Svar #4 Dato: 30 Oktober , 2010, 22:30 »
1000 tak for svarene, den første er klægger :D og den anden varer nok ikke længe, kan høre den svagt pippe inde bag skalden, og ja jeg må sige at hun meget opmærksom på den der er ude af æget nu,