Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: æggevender  (Læst 3163 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
æggevender
« Dato: 01 November , 2011, 12:12 »
hej har set på en æggevender fra america thisted er der nogen der har kenskab til sådan en den er til 42 æg og fuld automatik koster  ca 500 kr er de godt givet ud nogen der ved om den virker

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: æggevender
« Svar #1 Dato: 01 November , 2011, 12:16 »
Personligt ville jeg sige spild af penge. Hvis man er hjemmefra i flere dage af gangen, kan den da være fin..Men stil da æggebakken på skrå(et par bøger under) og vend den 2 gange dagligt, nemt og hurtigt  ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: æggevender
« Svar #2 Dato: 01 November , 2011, 12:27 »
Hvis du skal bruge den i rugemaskinen er den helt fin.Jeg har den selv.Det er den der kaldes en vuggevender. /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: æggevender
« Svar #3 Dato: 01 November , 2011, 12:38 »
hen når man samler sine æg ind til  rugning så skal man da ikke rande og vende sine æg vel mens man venter på og have nok æg

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: æggevender
« Svar #4 Dato: 01 November , 2011, 12:42 »
Jeg vil sige, som Rikke, at æggebakken på skrå og vend 2 x daglig. Og kan det ikke lade sig gøre en dag, så sker der jo intet ved det /o

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: æggevender
« Svar #5 Dato: 01 November , 2011, 12:47 »
ja men tror da bare jeg vil nøges med den bakke jeg har så men 30 æg i jo heller ikke nogen man skal lave hele året rundt så man overler jo nok

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: æggevender
« Svar #6 Dato: 01 November , 2011, 19:26 »
Jeg er rigtigt glad for mine, ja jeg har flere  :D, for jeg glemmer at vande rugeæggene  /d Nu skal jeg ikke tænke på det. Jeg har skiftende arbejdstider, og derfor svært ved at have en fast venderutine.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk