Forum > Foder

Grønt til hønsene

(1/3) > >>

Marie1:
Min lokale pusher har ikke mere kål, som jeg plejer at give til hønsene. Gulerødder gider de ikke spise.
Har i nogen ideer til hvad man ellers kan give dem, indtil der kommer grønt op nedenfra?
Det skal jo helst være til at betale  :P

Helle K.:
Jeg har kørt rundt og kigget om der stod grønkål i køkkenhaver eller på marker her i området. De steder, hvor der var mere end 4-5 stokke, gik jeg ind og spurgte, om jeg kunne købe lidt. Det har givet grønkål til et par måneder frem.
Min lokale Netto har flere gange om ugen en del grønt - især rucola, spinat, spirer og grønkål nedsat til halv pris pga dato. Det køber jeg også til hønsene

Marie1:
Tak for svaret.
Mine høns er nok meget forkælede, de plejer at ondulere et stort hvidkålshoved om dagen, og det er ikke så nemt at leve op til, nu jeg skal give dagspris  ;D

Helle K.:
Ok - hvidkål gider mine absolut ikke spise - hverken som snittet i næbrette bidder eller hel.

Et efterår hængte jeg et hvidkål op i hønsegården, som flokken kunne gå og nippe af - da vinteren var slut, kunne jeg hente det stort set intakte hvidkålshoved ind igen.

Jeg har desværre ikke nogle forslag til grønt, som er billigere end hvidkål.

Marie1:
For et par år siden fik jeg fat i en masse grønkål, det var et stort hit. I år var der slet ikke noget grønkål at få i nærheden, så jeg prøvede hvidkål, og efter lidt tilvænning gik det fint. Faktisk var de allermest vilde med det bløde der kom i midten efter den hårde frost.
Jeg prøvede også med rødkål, det var de til gengæld ikke meget for.
Der kommer nok snart noget op til dem.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version