Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: heste oh høns  (Læst 28166 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: heste oh høns
« Svar #60 Dato: 07 August , 2009, 21:45 »
Tillykke med det lille føl, der findes ikke noget mere nuttet end små nye dyrebørn.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline ida

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
Sv: heste oh høns
« Svar #61 Dato: 18 August , 2009, 23:23 »
Flotte heste, Lestat og Wanda selv om det er nogle langbens  ;)

Langbens..!!! Er det sådan de hedder... smiler... Jeg har to af slagsen, så: En ældre herre, Luske, 23 år og hans smukke røde veninde, en dv-hoppe, Rosienne, 2 år. Heste og fjerkræ er bestemt dejlige - også sammen. Mine sjove ænder går roligt omkring benene på hestene, selv i stalden. Dette forår havde begge andedamer lagt æg i samme rede - og da det blev tid til at de skulle ruge, blev de uenige om, HVEM, der skulle ruge på æggene. Dysten endte med, at den ene dame sammen med andefar forsøgte at flytte ind i Luskes boks - sammen med Luske. Jeg måtte jage dem ud, og de så meget fornærmede ud i et par dage,  hvorefter de flyttede hjemmefra. Jeg har aldrig fundet så meget som en fjer efter dem - og jeg tror, de fandt sig en ny redeplads uden den sure mokke, der rugede på æggene - og den anden sure mokke, der sendte dem ud af hestestalden.

Andemor, den sure, har siden udruget 9 ællinger og foruden dem har jeg en dansk-svensk gårdhund, Lucy, to hankatte, Lukas og Grisepjok, en 45 år gammel landskildpadde af hunkøn, Petter samt et ukendt antal akvariefisk. Heldigvis også en rar mand, der har hænderne skruet godt på og to dejlige sønner :)
1.0 tålmodig handymand - heldigvis
2.0 skønne teenagere
1.0 plet-hest
0.1 pony til låns
0.1 dansk-svensk gårdhund
3.0 huskatte
0.1 græsk landskildpadde
10 stk kyllinger sort kobber maran

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: heste oh høns
« Svar #62 Dato: 19 August , 2009, 08:49 »
Jeg er mest til hunde og høns. Men da også lidt til heste. Jeg har som mange andre 'tøser' redet på rideskole som yngre. Jeg har ikke egen hest, da min tid simpelthen ikke er til det og min prioritering er hundene og hundetræning (sidstnævnte tager jeg ret seriøst og min skønne hanhund Carlson og jeg er da også stort set sikkert udtaget til DcH's DM i lydighed i år  ;D  ;D  ;D - jubiiiiiiii). Nå, men min bedste veninde har heste og jeg har indtil for ganske nyligt jævnligt taget en tur på hendes dejlige dressur Trakhener vallak. Desværre måtte han aflives pga tarmslyng 19 år gammel her i forsommeren  :'(. Nu skal jeg så 'omskoles' til hendes sorte 'dulle' - en frieserhoppe  :D. Min svigermor har islændere (en hoppe m. føl + en vallak + en vallak opstaldet). Islænderen er så faktisk min favorithesterace  /o (jeg har faktisk tilbragt 3 uger på island der udelukkende handlede om islandsheste i 1996). Så ingen hest selv, men jeg sidder da jævnligt på ryggen af en....
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: heste oh høns
« Svar #63 Dato: 23 August , 2009, 18:20 »
I skulle lige have et billede af det andet føl også Katla, her er hun kun 3 dage gammel. og hendes ben er ikke helt rettet ud endnu, men nuller er hun, i forgrunden min lille datter
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: heste oh høns
« Svar #64 Dato: 23 August , 2009, 20:05 »
Nåhr... Fiiin.
Jeg elsker jo de brogede (har jo 3 brogede) og ja jeg ved godt at det ikke er farven at man "rider på"
Håber at benet kommer i orden.
Tillykke med hende katja....

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: heste oh høns
« Svar #65 Dato: 24 August , 2009, 09:02 »
Ja Katla er bare så fin rigtig stor, og ja hendes farve er ikke brun nu, men en blanding af brun og grå, MEGET speciel man kalder det nok for jordfarvet, og så er hun skimmel.
Benene er helt perfekte og hun er 4 gænger, jeg forventer en hel del af hende, da hendes andre 2 ½søskende er rigtig smukke og store, ikke bange for noget.
 og ja det med farver er ikke noget jeg går efter øøøøh har en musegrå, en movindott, to brogede og en sortbrun (jeg elsker farver) det er et stort kriterie for at bo her.
Nå men der er familie forøgelse på vej, så jeg må sælge de to små og evt den movindotte på 5 år da jeg ikke kan ride hende til nu, hun har ellers et super temperement, og meget let at omgåes, hun bliver en go ridehest, og let at tilride er begyndt, men stopper nu.
heste er nu noget jeg ikke kan undvære i min hverdag.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: heste oh høns
« Svar #66 Dato: 24 August , 2009, 11:05 »
Tillykke med den forestående familie forøgelse <I

Jeg ville også visne bort uden mine heste, det er balsam for sjælen.

Dit kommende barn vil da være rimeligt selkørende når dine føl er klar til træning så egnetlig er det da det bedste tidspunkt at få føl og baby på.
Men kan godt forstå at du vil ha optimal tid til det hele, kender problematikken.  ;)

Sig endelig til hvis du nogensinde kommer på mine kanter så kan vi heste nørde lidt. Her er også rigelig overnatningsplads til fornuftige heste-hønse venner  :)

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: heste oh høns
« Svar #67 Dato: 27 August , 2009, 11:40 »
det er rigtig, mine børn får ikke lov til at plage ret lang tid før de får en hest, men mit bækken blev i udu sidste gang jeg fik et barn og det bliver ikke lettere denne gang, så jeg skal ikke til at holde halv sprælske føl og plage, det næste stykke tid, og min mand synes han har andet at give sig til, end at passe alle mine dyr, så de må sælges, så har jeg heller ikke så dårlig samvittighed.
men det er skønt med heste og næste år kommer der to føl igen, altså hvis ikke den ene hoppe bliver solgt, jeg bliver helt rundt på gulvet, når de skal have føl, har overvågnings camera, og går ud midt om natten det er så spændende.
En sjælden gang i mellem er jeg i Dianalund, det ku være rigtig hyggeligt at komme forbi en dag, du siger også bare til, vi har også lidt dyr at se på.
venter spændt på maranerne i maskinen :D
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline KarinaogDan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 24
    • www.d-image.dk
Sv: heste oh høns
« Svar #68 Dato: 05 Februar , 2010, 21:15 »
Vi har også 2 heste og 10 dejlige hønse basser:
Hestene:
Kenya:
www.d-image.dk/strandtur

Fhiona:
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95552&ipc=299001


karina dj

  • Gæst
Sv: heste oh høns
« Svar #69 Dato: 09 Februar , 2010, 20:06 »
Endnu et hestehønse billede til samlingen  ;)

Her mine 2 heste der nyder en varm sensommerdag i læ af svinehuset... i selskab med blomsterbørn og australorps i teenagealderen  *h De hygger sig godt sammen, med nysgerrighed fra hestene og respekt fra hønsene.


Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: heste oh høns
« Svar #70 Dato: 10 Februar , 2010, 06:28 »
Efter ca. 26 år som hesteejer. Så har jeg ikke hest mere, Fiesta og hendes staldkammerat Anchie blev solgt den 7. januar til to søstre på 18 og 19 år. Så nu vil de blive brugt igen, istedet for bare at stå og glo hos mig... /o
Dejligt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: heste oh høns
« Svar #71 Dato: 10 Februar , 2010, 08:40 »
hej alle  :)
jeg er også heste,hønse tosset  men i min noget blandede hesteflok som består af speedy sjætlænder(92 cm) bellami islænder(138cm) mulleer haflinger(145 cm) og zoltan vores baby på 20 mdr og allerede 165 cm han er oldenborg/dv og fjumret som alle plage skal være , men hos mig er der kun plads til heste i folden ( ifølge hestene ) alt bliver jaget ud , hønsene bliver taget i rygfjerene og pænt smidt ud mod hegnet (ikke at de lærer noget af det , der ligger tit hønsefjer i folden ) kattene derimod går hellere en omvej på flere hundrede meter, hvis hestene er på den fold de skal igennem, ;D
de eneste dyr mine heste har respekt for er gæssene , gasen er vældig godt til at stikke øretæver ud, og det har hestene lært ,
 desværre syntes gasen gabble at hestenes fold passede ham godt så han fik jaget plagen gennem hegnet og skræmt livet af de andre (næsten)
 så nu har gæssene deres egen fold i frugthaven. hvilket har kostet livet på 14 unge træer, så nu har hvert træ sin egen lille gåse sikrede fold, ikke spor besværligt at holde ukrudt væk det skal i ikke tro ;D
Ang. børn og ridning  min den ældste begyndte som 2 årig pga for snævert ( indad drejet bækken ) så vi var så heldige at der stod en miniatyre sjættie hvor jeg havde min ismule , den fik vi lov til at låne til hende det sparede hende for at blive lagt i gips som udsigterne ellers var.
hun red (alene) da hun var 3 år og var med på ture i skoven, i line da lille per var meget kort benet når det gik ud i skoven , og havde en travhests lange ben når vi skulle hjem.
hun er vel rigtig rytter nu for hun har ihvertfald haft sine første 100 ufrivillige afsidninger, uden en skræmme vel af mærke.

kh ulla
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

GKV

  • Gæst
Sv: heste oh høns
« Svar #72 Dato: 10 Februar , 2010, 13:55 »
Her er alt som det plejer at være, hønsene er i stalden hos hestene, som en naturlig ting i deres hverdag, men vil ikke ud i sneen, en lille bitte tur om på møddingen er store sager.

Ellers plejer hønsene at være en del på folden sammen med hestene og vi har kun haft et eneste uheld, hvor en kylling blev rendt over ende.

hestene elsker sneen og de tre føl træner til racerheste.











VH Gunni.

karina dj

  • Gæst
Sv: heste oh høns
« Svar #73 Dato: 10 Februar , 2010, 15:06 »
Skønne billeder Gunni!

Min vallak har med stor beslutsomhed aflivet én høne. Det var helt forståeligt og ok, for den gik helt basærk i hans boks, og det ville han ikke finde sig i. Han stilte sig på bagbene og smækkede begge forhove lige ned i hønen  :o Jeg stod lige ved siden af... vildt at se hvor målrettet han var...det dér hysteri gad han ikke! smok! Hun døde på stedet, og jeg havde det heldigvis sådan med den høne, at der intet tab var lidt  :D