Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Cocker hvalp(e) - meget trist  (Læst 11677 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Cocker hvalp(e) - meget trist
« Dato: 02 Marts , 2009, 09:14 »
Natten mellem tisrdag og onsdag fik vores Molly hvalpe.

Det gik nemt for hende, men den første var død og havde været det et stykke tid. Den havde ikke nået at udvikle pels. Nr 2 var en meget meget lille hanhund, som ikke var helt så kvik, som den burde. Nr 3 og 4 var friske tæver.

Vi holdte selvfølgelig meget øje med, om den lille han fik mad og satte den til ind imellem, når den var blevet skubbet væk. Men allerede onsdag aften havde den tabt sig så meget, at jeg begyndte at give den mælk. Han var ikke nem at få til at tage noget, men det blev bedre og bedre for hver gang. Han blev nu aldrig rigtig kvik og fredag var han pludselig død - øv øv.

Torsdag morgen da vi stod op, var den ene tæve død. Der var mælk ud af næsen, så vi tror, at hun havde fået mælk galt i halsen og blevet kvalt - også rigtig rigtig meget ØV.

Så nu har vi 1 tæve tilbage og hun har næsten en patte i munden konstant, så hun bliver nok en rigtig lille kugle ;D for Molly har rigelig med mælk.

Vi har besluttet, at beholde hende selv.

Det har bare været en rigtig træls omgang. Mollys hvalpe plejer at være sunde og raske. Har snakket med far-hunden Bobos ejer. Bobo plejer også altid at lave sunde hvalpe. Men et eller andet er jo helt klart gået galt. Oveni alt det trælse har vi dog aftalt, at vi får en gratis parring næste år. Det er da en trøst, selvom det ikke hjælper så meget lige nu.

Heldigvis har vi da lille kuglerunde Bianca (ja det skal hun hedde) at glæde os over.
« Senest Redigeret: 02 Marts , 2009, 13:57 Fra Søs, Tisted »
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Sille

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
  • Jeg har 13 høns og 1 hane
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #1 Dato: 02 Marts , 2009, 09:58 »
Nej hvor trist - føler med jer.
Hilsen Sille

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #2 Dato: 02 Marts , 2009, 13:11 »
Sikke en sørgelig historie, Søs  :'( Jeg kan godt forstå I er "nødt til" at beholde Bianca.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #3 Dato: 02 Marts , 2009, 13:33 »
Ja sikke en trist omgang, og hvor gør det ondt at læse om den oplevelse i og Molly har været igennem  :'(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #4 Dato: 02 Marts , 2009, 19:34 »
Øv, øv, øv sikke da en trist historie... Jeg kan godt forstå at I er rigtig glade for lille Bianca, MEN!!! Jeg MÅ bare lige "advare" - Lille Bianca har RIGTIG meget brug for andre hvalpe omkring hende her i hendes første leveuger...

Jeg er ejer af en "enehvalp", altså en hund, der ikke havde nogen søskende!
Det er UTROLIG vigtigt, at den får nogle legekammerater! Altså at du findet et andet kuld - helst af samme race og alder, men ellers noget der er i samme størrelse.
Hunde der ikke er blevet udfordret af sine søskende i de første uger af deres liv, bliver oftest meget usikre, tilbageholdende og svært ved at omgås andre hunde, når de bliver voksne. Usikre hunde - bliver nemt til aggressive hunde...De har ikke lært at skulle kæmpe om føden,legetøjet m.m. de har ikke fået de "tæv", de bør have af deres søskende, lært hvor langt man kan gå, hvor hårdt man kan bide osv. Legen med kuldsøskendene lærer hvalpen at løse konflikter, at forstå hundesprog m.m. Selvfølgelig vil moderen ofte lære hvalpen disse ting, men det kan slet ikke sammenlignes, med det hvalpene "lærer hinanden". Og vi mennesker - ja, der er altså bare ting vi ikke kan give vores hunde...
Hvalpene bør være sammen en time eller to min. et par gange om ugen og det er vigtigst i alderen 3-5 uger. Så Søs, i gang med at finde legekammerater - det er så pokkers vigtigt for din hvalps fremtid. Vores han, der i dag er 3 år, fik desværre ikke nogen legekammerater, han er i dag meget usikker og "let antændelig" på andre hunde, der kommer farende mod ham eller gør andre ting, han ikke lige kan overskue. Den første par gange han var til hvalpetræning sad han mellem mine ben med ryggen til alle de andre hvalpe og nægtede at deltage. Han havde jo aldrig set så mange hunde på en gang - han kendte hun sin mor! I dag er han stadig bange for alle nye ting - med andre ord han er en rigtig kryster!!!
Så please Søs... find nogle hvalpe til den lille, det er så FAND... vigtigt - prøv ammestuen (www.hundene.dk) eller DKKs hvalpeliste... Jeg håber ikke du tager mit indlæg ilde op, jeg vil bare hjælpe dig og lille Bianca til en god og lykkelig fremtid...

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vil vide mere om en enehvalps kvaler... Jeg har også en artikkel om enehvalpe, jeg kan sende dig, hvis du er interesseret.
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #5 Dato: 02 Marts , 2009, 21:18 »
Jo vi har skam tænkt på det. Og selvfølgelig tager jeg da aldrig gode råd, ilde op

Indtil videre har hun 2 små bamser at putte med, når Molly jo engang imellem skal af kassen og det fungerer egentlig fint, at hun putter sig ind til dem. Hun har jo ikke øjne endnu og kan ikke se det er en kat og en løve.

Vi har en lille meget legesyg hund udover Molly, som Bianca kan lære noget hunde-pli af. Derudover har vi ligenu 5 kattekillinger på 4 uger, som det også kommer til at passe, hun kan lege med.

Vores nabo har en hvalp på ca 16 uger, som vi har aftalt hun skal møde ind imellem.

Så alt i alt tror jeg nok, hun skal få de ting lært og få de knubs, som hun skal.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #6 Dato: 04 Marts , 2009, 17:48 »
Her er lige lidt nye foto af Mor Molly og lille Bianca - hun får mere og mere kugleform ;D





Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #7 Dato: 04 Marts , 2009, 20:09 »
Hvor er hun da bare fin og dejlig :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #8 Dato: 04 Marts , 2009, 22:03 »
Nåååhååååå ....... vil ha!!! :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #9 Dato: 04 Marts , 2009, 22:21 »
Jeg synes, det tegner godt for lille Bianca - det tyder både din fortælling og billederne på  :D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #10 Dato: 05 Marts , 2009, 08:31 »
Hun er bare for lækker  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #11 Dato: 01 Maj , 2009, 06:14 »
I onsdags startede Bianca til "Hunde møder".

Hun var bestemt ikke vild med alle de andre hunde, men det skal nok bliver bedre næste gang ;D
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #12 Dato: 08 Maj , 2009, 21:31 »
Lige et helt nyt foto af Bianca. Nu er man ved at være en stor hund - med kødben. ;D

« Senest Redigeret: 08 Maj , 2009, 21:35 Fra Søs, Tisted »
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #13 Dato: 08 Maj , 2009, 21:33 »
Prøv lige igen, billedet kan ikke ses  :(
Men er sikker på hun er både sød og dejlig  ;D
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Cocker hvalp(e) - meget trist
« Svar #14 Dato: 08 Maj , 2009, 21:36 »
Er det bedre nu - jeg kan nemlig sagtens selv se det??
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr