Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Parlez vous francais?  (Læst 5500 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Parlez vous francais?
« Dato: 01 Marts , 2013, 17:24 »
Jeg har netop indfriet et gammelt ønske om en trykkoger, med den undskyldning, at den må være god til at tilberede alle disse høns.....og koge skrog af til suppe ( eller "fond" når det nu skal være på fransk), osv.
Men den er fransk, og franskmænd taler som bekendt KUN fransk. Også i brugsanvisninger. Det meste af det kan jeg  (tror jeg nok...) forstå, men er der nogen der kan klare denne anvisning på stege : "Pour améliorer la qualité, ne pas utiliser déau mais du lard (une noix)" ?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Parlez vous francais?
« Svar #1 Dato: 01 Marts , 2013, 17:36 »
Så har du ikke købt den her i Danmark eller ?? Siden der ikke er brugsanvisning på dansk (nordisk) med.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Parlez vous francais?
« Svar #2 Dato: 01 Marts , 2013, 17:46 »
Netkøb Piximania, dansk hjemmeside. Og jeg ved godt, at der burde være en dansk brugsanvisning med, men det er mest den ene sætning, jeg ikke er tryg ved min fortolkning af...... Man skal som bekendt vælge sine kampe med omhu, og dette her var en af dem, jeg ikke lige syntes, at jeg behøvede at tage.
Google oversæt siger : for at bevare kvaliteten brug ikke vand men bacon(en nød)
Det er en fantastisk opfindelse for lattermusklerne.
Formentligt betyder det en nøddestor klat fedtstof..........
« Senest Redigeret: 01 Marts , 2013, 17:53 Fra Stella Reece »

Susanne

  • Gæst
Sv: Parlez vous francais?
« Svar #3 Dato: 01 Marts , 2013, 18:18 »
Jamen det er ikke helt forkert. Det betyder, at man for at FORBEDRE (stegen?) skal bruge en (val)nøddestor klump spæk i stedet for vand.

Held og lykke med trykkogeren  /o

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Parlez vous francais?
« Svar #4 Dato: 01 Marts , 2013, 19:51 »
Netkøb Piximania, dansk hjemmeside. Og jeg ved godt, at der burde være en dansk brugsanvisning med, men det er mest den ene sætning, jeg ikke er tryg ved min fortolkning af...... Man skal som bekendt vælge sine kampe med omhu, og dette her var en af dem, jeg ikke lige syntes, at jeg behøvede at tage.

Pixmania er storeslem til at sælge deres ting uden dansk eller nordisk brugsanvisning. Jeg brugte engang næsten to måneder på at hive en vejledning til et kamera ud af dem - og så var det endda bare et link til download. Jeg handler aldrig med dem mere.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Parlez vous francais?
« Svar #5 Dato: 01 Marts , 2013, 20:05 »
Tak Susanne. Jeg ville gerne være ret sikker, for vist havde jeg på forhånd på nettet læst at denne trykkoger kunne man helt undtagelsesvist også stege i, men det forekom alligevel surrealistisk at lave tryk i den uden vand. Der må jo komme nok fra stegen /o. Spændende.
Købet har selvfølgeligt slet ikke noget at gøre med, at jeg til tider bruger måneder på at tage mig sammen til at slagte, så det kræver meget lang tid i ovn, for at blive mørt......
Udover det, er jeg vokset op med en trykkoger & da set hvor nyttig den kan være til mange ting. Min moder var også udearbejdende ;)

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Parlez vous francais?
« Svar #6 Dato: 03 Marts , 2013, 00:40 »
Nøøøøj, hvor bliver det mørt og fint. Jeg har kogt den ene af dagens 2 haner i trykkogeren, og det er som smør, uden at være kogt i stykker, som det nemt bliver, når man koger det så meget på almindelig vis. Det bliver ikke sidste gang jeg gør det.
Så må vi se, om jeg også får mod til noget så afsindigt som at stege en kylling i trykkogeren....

Susanne

  • Gæst
Sv: Parlez vous francais?
« Svar #7 Dato: 03 Marts , 2013, 13:03 »
Sikke en god beretning. Måske er trykkogeren løsningen på de ikke-helt-så-møre hjemmeslagtede haner :-)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Parlez vous francais?
« Svar #8 Dato: 04 Marts , 2013, 12:01 »
Jeg bruger rigtig tit min trykkoger til vores hanekyllinger, vi har haft trykkoger "altid", så kan man også lige lave f.eks. en gang osso buco på en tredjedel af tiden!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk