Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fejl i vores leksikon i forhold til standarten?  (Læst 5201 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Fejl i vores leksikon i forhold til standarten?
« Dato: 08 Maj , 2012, 17:32 »
Jeg var så heldig at få fjerkræ-standarten af min mor, far og søster i fødselsdagsgave. Jeg tjekkede så lige bogen igennem og fik rettelsesbladene ind osv.
Hvis jeg f.eks. kigger på Dværg Orpington, Faverolles og Brahma står der en anden vægt i leksikonet herinde i forhold til standarten - er det fordi at den ikke er blevet opdateret eller hvordan?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Fejl i vores leksikon i forhold til standarten?
« Svar #1 Dato: 08 Maj , 2012, 18:06 »
Det er helt klart Skandinavisk Fjerkræstandard med nyeste rettelsesblade, der har de mest korrekte oplysninger.
Hvis du vil være rar, at skrive hvilke steder det drejer sig om, skal jeg få opdateret vores leksikon. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Fejl i vores leksikon i forhold til standarten?
« Svar #2 Dato: 08 Maj , 2012, 18:07 »
Det var faktisk kun lige, de 3 jeg så... Men jeg kan kigge de andre igennem senere og skrive en PM til dig?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Fejl i vores leksikon i forhold til standarten?
« Svar #3 Dato: 08 Maj , 2012, 18:40 »
Det ville være rigtig dejligt! Tak Martin  <E
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Fejl i vores leksikon i forhold til standarten?
« Svar #4 Dato: 08 Maj , 2012, 22:32 »
Prøv at kigge på dværg wyandot, når man googler standarten er den noget tungere end her inde
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Fejl i vores leksikon i forhold til standarten?
« Svar #5 Dato: 08 Maj , 2012, 22:49 »
Yep, jeg har sendt alle rettelserne til Marianne V af de store høns. Hun har allerede rettet dem.
Jeg kigger dværge og urdværge igennem i weekenden.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Filip Sebastian

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Fejl i vores leksikon i forhold til standarten?
« Svar #6 Dato: 02 Juni , 2012, 21:25 »
Til orientering, - så  har jeg valgt at beskrive de asiatiske racer: O Shamo, Aseel og Ko Shamo  efter oprindelseslandenes idealer og anvisninger fremfor at citere Skandinavisk Fjerkræ Standard.Før eller siden bliver der nok bedre overensstemmelse imellem opfattelsen af, hvordan dyrene bør se ud. Med hensyn til asiaterne, så har internettet de senere år givet mulighed for en masse nye informationer, der naturligvis bør tages til efterretning. Oprindelseslandenes opdrættere ved naturligvis bedst og mest om disse racer.