Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Waov..! Jeg har fået mus  (Læst 20264 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #15 Dato: 08 Februar , 2012, 00:18 »
Nej så er de med sikkerhed slået ihjel inden de når frem.  :D

Men vi kan jo oprette en 'transporttråd' når tid er. ;D
Mvh
Erik Andersen

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #16 Dato: 08 Februar , 2012, 00:23 »
Nej så er de med sikkerhed slået ihjel inden de når frem.  :D

Men vi kan jo oprette en 'transporttråd' når tid er. ;D

 /o

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #17 Dato: 08 Februar , 2012, 00:30 »
Vi har været invaderet her af halsbåndmus et par år til vi fik lukket hullet og ryddet nærmeste vegetation.
Det blev til små 20 styk pr. År vi nakkede.
Fandt at de har en hang til mandler,marcipan og hasselnødder.
Da de var ryddet fik vi en mini lille bitte mus som var grå den kunne stå på fælden uden den klappede mener at kunne huske jeg vejede dem til 5-10 gram så fædrene måtte modificeres.
Søde var de og ikke sky overhovedet
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #18 Dato: 08 Februar , 2012, 01:02 »
Vi har været invaderet her af halsbåndmus et par år til vi fik lukket hullet og ryddet nærmeste vegetation.
Det blev til små 20 styk pr. År vi nakkede.
Fandt at de har en hang til mandler,marcipan og hasselnødder.
Da de var ryddet fik vi en mini lille bitte mus som var grå den kunne stå på fælden uden den klappede mener at kunne huske jeg vejede dem til 5-10 gram så fædrene måtte modificeres.
Søde var de og ikke sky overhovedet

Ja det er noget være småkravl. Det er da underligt de ikke virker så sky, synes du ikke.?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #19 Dato: 08 Februar , 2012, 06:29 »
Ja, mus ser rigtig nuttede ud, men tanken om, at de tisser og besørger for hver ca. 10 cm, gør nu, at jeg synes, de er sødest at se på udenfor. Jeg ser af og til mus ved foderpladsen til rådyrene og under fuglefodrebrættet.
Mit eget hus vil jeg ikke dele med dem.
A propos civiliserede katte, så spurgte et familiemedlem en gang, om sådan nogle katte, som vi har, mon stadig har deres naturlige jagtinstinkter i behold. Det hørte en af kattene helt bestemt, for en halv time senere kom hun ind og slængede nonchalant en død mus foran os.  
Udmærket eksempel på "show and tell".
Det var ikke Sille på billedet, men en af hendes forgængere.
Vi har i øvrigt også mange halsbåndmus udenfor her på matriklen.




Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #20 Dato: 08 Februar , 2012, 06:56 »
Syns nu overhovedet ikke halsbåndsmus er søde.De har lavet sådan et rod i mit nye hønseskur vi lavede i haven sidste år.I første omgang troede jeg vi havde fået rotter  :o

Så jeg købte rottefælde (er ikke så vild med gift)
Men det var ikke rotter der gik i den men disse store mus.Håber ski ikke de er fredet for så må jeg skal jeg ha dem forklaret at de skal flytte.Og det fatter de nok ikke .

Mon de kan snuppe kyllinger disse store ulækre mus ?
Der blev jo også lavet kyllingebur dernede.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #21 Dato: 08 Februar , 2012, 07:00 »
Ditto her, nej ind i privaten kommer de heller ikke hos mig der går grænsen, der er også musesikret.
Men ellers hermed en foreløbig dagsrapport fra museland: Øb & Bøv er her stadigvæk, jeg har ikke set dem her til morgen men jeg kan høre dem pudsle bag brændestakken i fyrrummet.

Smukke katte du har, er det Burmeser ?

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #22 Dato: 08 Februar , 2012, 07:11 »
Jamen Frank - det er da SIAMESERE. Brugt i engelske pakhuse langs bl.a. Themsen i maaaange år grundet deres snarrådighed og styrke - som skadedyrsbekæmpere.
Min mors ene siameser havde det med at gå i åen bag huset efter vandrotter. Kom sjaskvåd hjem og smed rotten - på køkkenbordet :o. Min mor blev ikke helt så glad for gaven som katten havde regnet med ::). Så jo, de kan tage både mus og rotter, til lands og til vands.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #23 Dato: 08 Februar , 2012, 07:20 »
Min helt almindelige sorte hankat er så velopdragen at alt hvad han fanger pænt bliver båret ind og lagt i madskålen. Man kan da ikke stå helt uciviliseret og spise uden at maden ligger pænt i servicet!!! ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #24 Dato: 08 Februar , 2012, 07:28 »
Jamen Frank - det er da SIAMESERE. Brugt i engelske pakhuse langs bl.a. Themsen i maaaange år grundet deres snarrådighed og styrke - som skadedyrsbekæmpere.
Min mors ene siameser havde det med at gå i åen bag huset efter vandrotter. Kom sjaskvåd hjem og smed rotten - på køkkenbordet :o. Min mor blev ikke helt så glad for gaven som katten havde regnet med ::). Så jo, de kan tage både mus og rotter, til lands og til vands.

Ankerine, Sikke en "vandhund" jeg mener "vandkat"...

Henriette, Man har vel stil, ikke...

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #25 Dato: 08 Februar , 2012, 07:50 »
Henriette, det er en spidsmus på billedet, dem spiser kattene ikke, de lugter /d
Nike er bare i gang med at lege "kast-en-mus-og-fang-den-igen", ret underholdende at se på. *f
Siamesere er til tider uhyggeligt intelligente, og lever klart efter princippet "hvor der er en vilje, er der en vej", den vej finder de ALTID. :o
Det kan være svært (umuligt) at aflede en siameser, hvis h*n har fået en god idé, for når man har afledt og leget i lang tid, går siameseren tilbage til sit oprindelige foretagende, "Nu har jeg leget med dig og underholdt dig "Mor", så nu skal jeg videre med det, jeg lige var i gang med". ;D
Med siamesere i huset keder man sig aldrig, de er gode hjælper i alle gøremål, arrangerer gerne blomster i vaser, hjælper med udskiftning af snore i persienner, hjælper med kryds og tværs, skriver kodesprog på computeren, sidder på avisen, lige der hvor det interessante står, sørger for at man får fjernet nullermænd under køleskabet når ynglingslegetøjet skal fiskes ud IGEN, ruller sig sammen i bunker af katte på skødet, når man føler sig lidt trist, smasker tilfredse ind i øret på en, at man er den bedste i verden osv osv osv. *p *p *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #26 Dato: 08 Februar , 2012, 08:06 »
Om Spidsmus (som ikke er en mus) har jeg hørt det skulle være halen der var giftig for katte.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #27 Dato: 08 Februar , 2012, 08:08 »
Kattene spiser aldrig noget som helst fra spidsmusene, men de fanger dem gerne. De bliver pænt afleveret på havetrappen. :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #28 Dato: 08 Februar , 2012, 23:52 »
Hermed vel en nok lidt trist afslutning og underretning om mit Halsbåndsmus eventyr til alle intr. læser.

Det viser sig at jeg har taget gruelig fejl, det er ikke Halsbåndsmus, men hybridmus, krydsning mellem sibirisk hamster og hvide forsøgsmus. Muligvis mutanter.

Faktum er de opføre sig ikke som normale mus, de tonser rund, tager livtag med hinnanden og undersøger alt næsten uden og være påvirket af min tilstedeværelse. Det tyder på hamstergener.

I nat stiller jeg et pariserhjul og et webkamera ind til dem i et desparat forsøg på at aflure deres evner.

Er de øvet udi kundsten og løbe i pariserhjul, eller stirre ind i webkameraet i mere end 1 time.
Må der være tale om superintelligente mutanter.

Mit elkabel til fyret har de behændigt undladt at gnave i, de er udmærket klar over risikoen.

Havregryn bryder de sig tilsyneladen ikke om, men på 3 af de 5 hasselnødder de fik serveret, er 1/3-del af toppen behændigt, sirligt og fint gnavet bort og nødden spist. tilbage er 3 tomme skaller.

Så der er måske et spinkelt håb om de afligevel er Halsbåndsmus, men blot driver gæk med mig.
Sagen er forhåbenlig opklaret i morgen tidlig.

Ps. Henriette spidsmus er stadigvæk ikke mus. Spidsmus er rovdyr, hvor imod mus er gnaver.
 


 
 

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Waov..! Jeg har fået mus
« Svar #29 Dato: 09 Februar , 2012, 00:08 »
Det viser sig at jeg har taget gruelig fejl, det er ikke Halsbåndsmus, men hybridmus, krydsning mellem sibirisk hamster og hvide forsøgsmus. Muligvis mutanter.

Frank. Det var da nogle besynderlige fætre du hjemsøges af. Er det noget der er stukket af fra et omrejsende cirkus.  :D :D
Mvh
Erik Andersen