Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nye regler hos dyrelægerne?  (Læst 32590 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Nye regler hos dyrelægerne?
« Svar #60 Dato: 11 Februar , 2012, 12:29 »
Det kan godt være jeg tager fejl, men min veninde fik besøg af politiet med en pakke slankepiller under armen, købt i udlandet, og med hendes adresse på, jeg ved ikke hvilket udland  ::)
Hej  ;D

Det har ikke været fra et EU land. Og det har ikke været Politiet der er kommet med dem. Men en postmand der er kommet med et brev fra Lægemiddelstyrelsen. Som har bedt om nærmere dokumentation  /d

Men de vandrer historier er nu sjove alligevel  /o

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Nye regler hos dyrelægerne?
« Svar #61 Dato: 11 Februar , 2012, 12:40 »
Jeg er imponeret (eller måske snarere bekymret) hvis du har indblik i hvad jeg tjener.

Hvis du, mod forventning, skulle have lidt viden om min indtjening, så bør det med i sammenligningen at jeg aldrig har haft en 40-timers arbejdsuge endnu, og får det næppe nogensinde. Dette er selvvalgt, og jeg klager ikke, da jeg ikke vil bytte mit job for noget andet.

Men ved sammenligninger, er det hensigtsmæssigt, at sammenligne æbler med æbler. Ellers bliver det noget frygteligt rod.

Tilbage til spørgsmålet om dyrlægers indtjening. Generelt tjener dyrlæger måske ikke for meget, men dyrlæger med klinikker for kæledyr, ligger formentlig pænt over gennemsnitsindtjeningen for dyrlæger. Det var min pointe i det tidligere indlæg.
Hej igen  ;D

Jeg ved selvfølgelig intet om hvad du tjener, så fred være med det. Jeg gik bare ud fra at du havde en gennemsnitlig indkomst. For jeg tror faktisk ikke en dyrlæge har ret meget mere end gennemsnitet.
Og det er da sjov som janteloven foreskriver at bare fordi at der er en klinik med flere kunder " må han jo også tjene en helvedes masse penge " Man glemmer som regel lige at tage i betragtning at der jo så også er tilsvarende mange udgifter.
Her kan nævnes Personalelønninger - husleje - udstyr - medicin - varme - telefon - Osv...

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nye regler hos dyrelægerne?
« Svar #62 Dato: 11 Februar , 2012, 21:08 »
Jeg gik bare ud fra at du havde en gennemsnitlig indkomst.

Man kan lave mange undersøgelser og drage mange konklusioner ud fra antagelser. Er antagelserne i udgangspunkt fejlagtige er resultat af undersøgelser og konklusioner det som regel også.
Brug det som en tommelfingerregel.

For jeg tror faktisk ikke en dyrlæge har ret meget mere end gennemsnittet.

Jeg vil ikke gentage ovenstående, blot tilføje at jeg da virkelig håber (og tror) at alle dyrlæger tjener noget mere end gennemsnittet. Spørgsmålet er snarere, hvor langt over gennemsnittet, er det rimeligt at de ligger.

" Man glemmer som regel lige at tage i betragtning at der jo så også er tilsvarende mange udgifter.
Her kan nævnes Personalelønninger - husleje - udstyr - medicin - varme - telefon - Osv...

Det er da muligt at nogen glemmer det, men jeg er nu vandt til, i mit daglige arbejde, at have øje for de faste omkostninger, som er der, hvad enten der er indtjening, eller ikke. Og jeg er bekendt med at disse omkostninger kan være ganske markante.
Mvh
Erik Andersen

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Nye regler hos dyrelægerne?
« Svar #63 Dato: 11 Februar , 2012, 22:22 »
Tror lige du skal læse det her fra en artikel  /o

Prisen hos dyrlægen dækker mere end løn
Dyrlægen bruger måske kun 10 minutter på at tage et røntgenbillede af en skadet hundepote - alligevel koster det op mod 1000 kr, - men det er der en god forklaring på. 

Der er intet offentligt tilskud til dyrlæger, så betalingen for behandlingen skal dække alle udgifter på dyrekliniken.

Det vil sige løn, bygninger, moms, udstyr, forsikringer, vedligeholdelse og efteruddannelse af personalet...

Lønninger

Ud over lønninger til dyrlæger er der udgifter til veterinærsygeplejersker og -elever samt personale til rengøring og telefonpasning (reception).

"Her på klinikken er vi en dyrlæge, to veterinærsygeplejersker og to elever ansat. Lige nu er den ene veterinærsygeplejerske på barsel, og en elev er på skole. Men der er fortsat udgifter til løn til dem begge"

Avanceret udstyr

En moderne dyreklinik har meget udstyr. Eksempelvis kan et nyt røntgenapparat  koste 130.000 kr., og et artroskop, (et apparat til at foretage kikkertoperationer i led) kan koste 250.000 kr.

Foruden disse apparater er der daglige udgifter til operationsudstyr, kanyler, sprøjter, forbindstoffer og blodprøveglas.

Dertil kommer vedligeholdelse af udstyret; for eksempel skal røntgenapparater leve op til en række krav fra myndighederne.

Klinikken er også nødt til at investere i IT-systemer, der holder styr på tidsbestillinger, medicinkataloger og journaler på hver enkelt dyr, der er behandlet i klinikken.

Bygninger

Udgifter til bygninger skal betales over dyrlægeregningen. Dyrlæger i byerne betaler ofte en høj husleje for en central placering, som gør det nemt for dyrene og deres ejere at komme frem til klinikken. Og mange klinikker har også plads til indlagte patienter.

Forsikringer

"Også forsikringer er en post på budgettet. Både de forsikringer, vi har pligt til at betale som arbejdsskade- og erhvervsansvarsforsikringer samt sygedriftstabsforsikringer og forsikringer for inventaret for at få dækket eksempelvis røntgenapparater mod elektriske fejl"

Moms på hele dyrlægeregningen

Regningen for få trukket en tand ud på en hund hos dyrlægen bliver helt automatisk 25 % dyrere end regningen for at få trukket en mennesketand ud hos tandlægen. For der er moms på alle regninger fra dyrlægen, mens tandlægeregningen er fri for moms.

Momsloven fritager alle sundhedsydelser fra moms hos tandlæger, læger, hospitaler, fysioterapeuter og kiropraktorer. Men det gælder ikke behandlinger hos dyrlæger. 

 
 

karina dj

  • Gæst
Sv: Nye regler hos dyrelægerne?
« Svar #64 Dato: 11 Februar , 2012, 22:45 »
Jeg som gik og synes at tandlægen er så dyr! Det synes jeg nu stadig, SELVOM han er fritaget for moms som du skriver  ;)

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Nye regler hos dyrelægerne?
« Svar #65 Dato: 11 Februar , 2012, 22:50 »
Jeg som gik og synes at tandlægen er så dyr! Det synes jeg nu stadig, SELVOM han er fritaget for moms som du skriver  ;)
Hej  ;D

Det er nu ikke mig der skriver det. Men fra en artikel  /o

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Nye regler hos dyrelægerne?
« Svar #66 Dato: 11 Februar , 2012, 23:02 »
Artiklen er læst grundigt og flere gange.

Der er ikke noget i artiklen der kommer bag på mig. Jeg er bekendt med hvad 'driftsomkostninger' indeholder, og at de kan være store.

Der nævnes nogle 'store' beløb for udstyr. Der er nogle kommentarer hertil. 1) udstyret må forventes at holde i en del år. 2) hvis jeg har en kat med orm har jeg ikke behov for hverken røntgen eller kikkertoperation. 3) den der kommer op med et dyr der har behov for enten røntgen eller kikkertoperation kommer helt sikkert til at betale herfor. Dette sidste udsagn illustreres nok meget godt af følgende eksempel:

Min yngste datter har netop været rodet ud i noget med en internatshund der havde fået 'repareret' to ben, formentlig efter en påkørsel. Efter røntgenundersøgelse er vurderingen: operation med indlæg af 'skinner' - pris for operationer kr 35.000, (derudover pris for 'skinner' kr 25.000). Om der er kikkertoperation involveret her ved jeg ikke.
Og den lægelige vurdering er at der er ca 50 pct chance for at hunden efterfølgende er uden mén.



Mvh
Erik Andersen