Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Akvarie... Rensning i gang  (Læst 19198 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Akvarie... Rensning i gang
« Svar #30 Dato: 23 Januar , 2012, 09:16 »
@fiskefjaesen
hahaha jo det var en turk fejl ;D
akalisk og ikke basisk

en enkelt lille rod ændre jo ikke noget men skal have flere helst lidt store rødder.
trådalgerne vil stadig være der men du vil have hæmmet dem meget ved netop at ændre ph-værdien i baljen

ofte har man en tendens til at hæve lysstyrken når man har rødder i vandet da det bliver brunligt, så forsvinder lidt af effekten

Amano rejer hmmm lyder spændende jeg kender dem ikke da jeg ikke har fuldt meget med på akvarie siden i en del år efterhånden eftersom jeg ikke har akvarier længere (mangler plads)
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: Akvarie... Rensning i gang
« Svar #31 Dato: 23 Januar , 2012, 09:26 »
hej
vil da lige høre nogle herinde skulle have saltvandsakvarie
jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline fiskefjaesen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 73
Sv: Akvarie... Rensning i gang
« Svar #32 Dato: 23 Januar , 2012, 09:42 »
KEW: Jeg vil have alkasisk og basisk til at være det samme, altså høj pH værdi...

Amano rejer skulle æde de fleste algetyper, mener også de skulle tage lidt pensel alger. Dog er man nok nød til at have mange, er i tvivl om 5 er nok i mit 40 liters, for der er en ordentlig flok alger, men de må gøre hvad de kan. Og de skulle være mest effektive så længe de er unge, når de blir store og voksne blir de dovne...

Derudover tror jeg at jeg skal prøve med din CO2 klokke, det lyder simpelt og smart...

Mine trådalger vokser faktisk ud fra min trærod, som er pænt stor, dog gammel, så den har nok ikke meget garvesyre i sig mere, og det kan forklare dens manglende effekt...

karina dj

  • Gæst
Sv: Akvarie... Rensning i gang
« Svar #33 Dato: 23 Januar , 2012, 09:45 »
Jeg har en kæææmpe trærod i mit 180 liters, men desværre osse nogle trådalger. Så jeg køber ikke den med at trærødder holder trådalger nede  :D Jeg tror man i mit tilfælde skal se på kalkindholdet i vandet...vi har meget hårdt vand (15) og det styrker jo trådalgens forhold  /d Mine amanorejer som jeg aldrig ser, kan ikke holde det nede.

Det er tydeligt at af mine 3 akvarier er det pæneste og 100% algefri, det akvarie, som står op af stuens sydmur  /o Hvor det store på 180 som skulle være nemmere et passe, er det som er det der mistrives mest...står op af stuens nordmur  /d
Selv det akvarie der er spækket med krisebærrejer er ikke helt algefrit...men næsten  :D

Offline fiskefjaesen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 73
Sv: Akvarie... Rensning i gang
« Svar #34 Dato: 23 Januar , 2012, 12:13 »
Det er top mærkeligt det med alger for sommetider er man heldig at et akvarie bare ikke kan rammes af alger, jeg har et 20 liters som er helt algefrit, uanset hvad jeg gør...

Og så har jeg mit 40liters der er grønt... også spækket med kirsebær rejer og de 5 amano... kan være de får has på dem til sidst, ellers så skidt pyt, er dejlig naturligt jo:)