Forum > Efterlyses

Køb af høns

<< < (2/6) > >>

Henriette Hall:
Fremragende skrevet Finn. Det indlæg burde være obligatorisk læsning for alle der skal starte med at holde høns!
(Hellevad er også en udbredt hybrid-æglægger. Ofte brugt i økologiske besætninger).

GokkeLotte:

--- Citat fra: Henriette Hall efter 14 August , 2013, 10:03 ---Fremragende skrevet Finn. Det indlæg burde være obligatorisk læsning for alle der skal starte med at holde høns!
(Hellevad er også en udbredt hybrid-æglægger. Ofte brugt i økologiske besætninger).

--- Afslutning på citat ---
Nu mangler der så liige "en synes om knap"  :)

Finn Jensen:

--- Citat fra: Henriette Hall efter 14 August , 2013, 10:03 ---Fremragende skrevet Finn. Det indlæg burde være obligatorisk læsning for alle der skal starte med at holde høns!
--- Afslutning på citat ---
Tak, jeg har fået værdifuld input, bla. af Lestat

--- Citat fra: Henriette Hall efter 14 August , 2013, 10:03 ---(Hellevad er også en udbredt hybrid-æglægger. Ofte brugt i økologiske besætninger).

--- Afslutning på citat ---
Jah, Men såvidt jeg er orienteret så burde man faktisk kunne avle videre på Hellevaden også selv så på den måde er den ikke en "rigtig" hybrid.. Det bliver lidt kompliceret...
Hvis man har tillid til den man køber af, så kan man jo sagtens købe "ubeset" og få leveret. Det sker i stor stil her på forum hvor nogle andre står for transporten og i mange tilfælde er det også fint. Men faren er hvis man er ny og ikke rigtig kender sælgeren.

Lene Lestat:
Og så er det så også om man vil støtte private og købe racehøns og blandinger heraf eller om man vil støtte industrien og købe hybrider.

GokkeLotte:
Nu har tre forskellige familier hjulpet mig med levering af racehøner ved Fanøfærgen  /o Trods min tvivl ang. avl i fremtiden, har jeg iflg. beskrivelserne i leksikon fået nogle rigtig fine eksemplarer  :D Der er ingen undskyldning for IKKE at købe racedyr med superopvækst- det kræver bare lidt mere tålmodighed, hvis man kun har cykel og offentlig transport til rådighed.......... OG hjælpsomme sælgere  *y
Jeg glæder mig til de næste "ubesete netkøb"  ;D
Bly er død  :'( hun fløj den forkerte vej- over til vores hund og blev præsenteret for min mand som frokost i dag......... vi sætter et 180cm`s hegn op i den indre have i løbet af den kommende uge............ hundende må nøjes med forhave+ gåture............ Alle høner er nu stækkede og går rundt i haven  :-\

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version