Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma bedømmelser  (Læst 86755 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #135 Dato: 29 August , 2012, 16:07 »
At avle seriøst og sætte sig et mål med sine høns er en stor og meget spændende udfordring, med masser af glæder, men også "problemer" undervejs.

For det er let nok at formere høns, det er straks sværere at avle dem rigtige.
Det var lige præcis derfor, jeg tænkte at seriøs avl skulle vente nogle år :0)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #136 Dato: 29 August , 2012, 16:34 »
nej tove det er bare med at komme igang, med nogle rimelige høns, og gerne med en mentor, fra race klubben. så man sorterer rigtigt, når avls høns og suppehøns skal findes, jeg skulle os bare ha høns nå har jeg ægge høns og avls høns, med tiden to stammer avls høns, foderet koster jo det samme, for suppehønsog avls høns, os så er en smuk harmonisn flok rene høns bare smukke i mine øjne, her er fruen så af anden opfattelse, men i haven bestemmer jeg.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #137 Dato: 29 August , 2012, 16:34 »
Hvorfor vente ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #138 Dato: 29 August , 2012, 17:20 »
Tid! ....uh! jeg føler presset  ;) - det blir i hvert fald ikke før næste år. Der skal styr på indretning i stalden først, så de kan skilels på tilfredsstillende måde - både for os og hønsene  :D
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #139 Dato: 29 August , 2012, 19:34 »
bedømmelse tak

« Senest Redigeret: 29 August , 2012, 22:23 Fra Lene Lestat »
mvh Jesper

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #140 Dato: 29 August , 2012, 19:37 »
Ihhh, hvor er den flot Janni! Ærgerligt du ikke har ringet den!

Du skal bare hoppe ud i det med at udstille - jeg har prøvet en gang (dog med æg), og det var utrolig lærerigt. I år står det på 2 udstillinger med Orperne!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #141 Dato: 29 August , 2012, 20:41 »
Nej han ser jo ud til at være dejlig stor og bred. Det jeg synes kunne være lidt bedre var vingebæringen og hovedet kan jeg ikke se ordenligt, men ville også tro der ville være et lille ønske der. Så alt efter hvad dommeren synes tror jeg da godt han kunne komme op at trække 95-96 point.
Så kan det sagtens være at jeg har overset noget eller er helt galt på den efter farvevarietetens sværhedsgrad, men der er et par små ønsker.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #142 Dato: 29 August , 2012, 20:45 »
hej Frank

du har et godt øje for Brahma.Min Tyske ven fik nemlig 95 point for ham.Han er også en skønhed

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #143 Dato: 29 August , 2012, 20:47 »
Nej det var ikke så ringe endda så. Det er heldigt når jeg skal ud og sortere nogle ungdyr senere på året og jeg ikke er hel galt på den.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #144 Dato: 29 August , 2012, 20:48 »
.
« Senest Redigeret: 29 August , 2012, 22:24 Fra Lene Lestat »
mvh Jesper

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #145 Dato: 29 August , 2012, 21:54 »
øhh en høne.....

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #146 Dato: 29 August , 2012, 22:29 »
Den guld blå/båndende hane, tja jeg ved ikke om det er vinklen, eller.... jeg synes den ser meget kort ud i ryggen, og falder den forover også, for hvis den kommer op og stå så bliver der ikke meget halestigning, vinge bæringen er lidt lav.
Kammen ser noget stor og grov ud.

Farven, størrelsen og forbefjeringen ser god ud.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #147 Dato: 29 August , 2012, 23:24 »
bedømmelse tak

Billedet er reduceret for meget for mine aldrende øjne (gælder også det efterfølgende billede af hønen). Hvorfor reducerer i billederne så meget?
Men ellers flotte dyr (uden på nogen måde at gøre mig til dommer).

Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #148 Dato: 29 August , 2012, 23:26 »
Og så lige et spørgsmål til Admin.

Både i svar #139 og #144 lavet af Rasmussen fremgår det at indlæggene senest er redigeret af Lene Lestat. Kan det lade sig gøre??
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #149 Dato: 30 August , 2012, 07:34 »
Da jeg er moderator på Brahma, så jeg kan gå ind og redigerer, hvis det er. Det eneste jeg har gjort er at fjerne nogle "røde kryds", som der kommer, når Rasmussen lægger billeder ind.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub