Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma bedømmelser  (Læst 86764 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #75 Dato: 11 Februar , 2011, 22:44 »
Lene: Et bud på hvad hun har fået ? Ved godt det er mega svært ud fra et billed.

mvh Jesper

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #76 Dato: 11 Februar , 2011, 22:48 »
point er ikke så væsentlig -  ;)
« Senest Redigeret: 11 Februar , 2011, 22:50 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #77 Dato: 11 Februar , 2011, 22:49 »
Tysk bedømmelse ?

Fint hoved, god type, ganske god tegning
men vel lys i grundfarven
96 ???
altså hvis det er tysk bedømmelse  ;D

Og på dansk?
« Senest Redigeret: 11 Februar , 2011, 22:50 Fra Lene Lestat »
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #78 Dato: 11 Februar , 2011, 22:51 »
Jeg tror at Lars mener at tyskerne er vel flinke med point....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Moos

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 79
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #79 Dato: 11 Februar , 2011, 22:53 »

Ja man kan ikke dømme høns ud fra billeder
og ja i Tyskland dømmer de lidt anderledens end os
så tror stadig den godt kunne få 96 i tyskland
men ville aldrig få det i dk.

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #80 Dato: 11 Februar , 2011, 22:56 »
Se det der synes jeg jo er en rigtig køn lille høne, hvor jeg kun ville ønske at den havde lidt mere farve. Men flot tegning. At den måske nok er en smule lav i det gør overhodet ikke mig noget, ligesom jeg faktisk heller ikke synes den ser særlig ond ud (egentligt også et plus i min personlige karakterbog). Hvad er det så i snakker om med halen - er det fordi den ligesom "dykker" en smule fra ryg til hale? Og kan det ikke rettes ved hjælp af lidt burtræning  ???
Som brahma vil jeg nok gætte på 92 p

Nu ved jeg godt, at dette er brahma-land, men det er nu en lidt puseløjerlig race. Skal have lige så lange ben som en struds, hoved som en ørn og så skal gribben holde sig væk. Alt sammen i én og samme høne... Óg selv om der er noget imponerende over dem, så bliver det nu nok aldrig for alvor min race. Men jeg beundrer at brahmafolk virkelig forstår at boltre sig i farvegenetikken. Tumbs up!
« Senest Redigeret: 11 Februar , 2011, 23:04 Fra kvb »
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #81 Dato: 11 Februar , 2011, 23:06 »
Dejligt med lidt debat  :) I Tyskland skal der være en der er den bedste.Jeg har snakket med en del avlere (Tyske) der tit smiler og siger der findes rigtige TOP dyr og så er der PR dyerne der får lidt mere end de fortjener  :)

eksempel: der er udstille 50 guld-sort båndet,ikke en fortjener 96 eller 97 point,MEN en skal være den bedste.

Når det så er sagt der findes flotte Brahmaer i Tyskland ,men de har også mange avler (de er ca 400 medlemmer i deres klub)

Hønen fik 96 point  :)
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #82 Dato: 11 Februar , 2011, 23:12 »
Den med den bedste halestigning/overgang i denne tråd er den gul sorte/columbia hane.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #83 Dato: 11 Februar , 2011, 23:19 »
@lene

Fordi han er har en helt jævn overgang og let vinkel i forhold til ryggen  ???
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #84 Dato: 12 Februar , 2011, 00:22 »
Jesper du kan tro de vil blive passet på :) og det kører derudad af for næste generation. Jeg synes virkelig det er en smuk farve :) Den gul sorte høne minder utroligt meget om den gul blå hønekylling jeg fik fra dig. Lidt lys i farven men dejlig :D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #85 Dato: 12 Februar , 2011, 12:59 »
Kevin:Om vi Brahma folk går mere op i farver end andre det tror jeg nu ikke.Vi er dog en del der drømmer om nye farver ,og grundet den lille avler kreds( plus lille udvalg af farver) bliver vi nød til at hjælpe hinanden så godt vi nu kan  /o
 

Jeg og Lene drømmer om sølv-sort randet,og Wanda chocolate og til min sorg gul tværstribet.Lars blå lakse farvede  :) Vi opnår ikke vores mål uden vi sammen arbejder  :)

Johanne: ja hun er en fin høne.Det gør ikke noget at vi har nogle kloner gående her i landet.Det næste vi skal gøre er at få endnu mere størelse på de gule  /o

I dag en sølv-sort brystet fra Holland.


 
« Senest Redigeret: 13 Februar , 2011, 20:03 Fra Lene Lestat »
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #86 Dato: 12 Februar , 2011, 13:45 »
En Brahma er heldigvis mere end lange ben (Tyskerne elsker ben og løft på dem) Stort bryst, fodbefjering,Ærtekam,Ørne blikket;størelse og især Typen gør en brahma til den (hos os Brahma freaks) smukkeste race  ;D  En Brahma er ikke et monster den er bare monster smuk  :) 

P.S jeg kan dog godt lide andre racer bare rolig  /o
« Senest Redigeret: 12 Februar , 2011, 13:48 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #87 Dato: 12 Februar , 2011, 22:36 »
Jeg har ingen ide om, hvordan denne farvevariant skal se ud, så der har jeg det lidt svært. På plussiden har jeg til denne hane god fodbefjering og benlængde ;D, god overgang fra ryg til hale og så vil jeg skyde på, at tengningen og farven er OK
Jeg synes dog at han virker meget kort og måske kunne hoved og hoveddel ønskes bedre
= 92 p
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #88 Dato: 12 Februar , 2011, 22:44 »
Har han lidt tendens til gribbebukser? Ku godt være lidt mere ren i farvetegningen og lidt bedre ansigtdele. 93-94
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #89 Dato: 12 Februar , 2011, 23:31 »
Jeg bliver snart nødt til at have fundet ud af, hvad udtrykket "gribbebukser" egentligt dækker over ???. Har I evt. billeder, som viser et dyr med udpræget gribbebukser, samt en med korrekt befjering
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)