Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma bedømmelser  (Læst 86774 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma farver
« Svar #60 Dato: 11 Februar , 2011, 13:32 »
Okay Johanne.Her en columbia  :)



« Senest Redigeret: 11 Februar , 2011, 17:52 Fra Lene Lestat »
mvh Jesper

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Brahma farver
« Svar #61 Dato: 11 Februar , 2011, 14:04 »
Jeg synes det er lidt af en svær vinkel at bedømme ud fra. Men umiddelbart vil jeg synes, at han har bedre linjer end den forrige. Jeg ved dog ikke helt med farven, men jeg havde indtrykket af, at man helst ikke skulle kunne se sort i vingen, når den var foldet sammen. Ligeledes ville jeg også tro, at han skulle være lidt bedre tegnet i hals og især i nakke. Mit gæt bliver derfor trukket lidt ned af hans farvetegning og ender på 91 p, selvom jeg ud fra billedet egentligt bedre kan lide ham bygningsmæssigt end flere af de andre, vi har set.
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Brahma farver
« Svar #62 Dato: 11 Februar , 2011, 16:07 »
Hmm, han er virkelig skøn, i mine øjne. Dejlig type, godt blik. Dejlig bred, jeg kan ikke så godt lide når de bliver for høje og aflange.

Ja han har det sorte i vingen, kan godt se at det nok skal trække ned. Og måske er han lige knap højstillet nok. 93-94?

Er han i familie med mine? ;)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma farver
« Svar #63 Dato: 11 Februar , 2011, 16:13 »
Johanne det er han faktisk.Man kan kalde ham en form for tip-tip olde far.Jeg skriver lidt mere om det senere  :)
mvh Jesper

Offline Andreas

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Brahma farver
« Svar #64 Dato: 11 Februar , 2011, 21:11 »
Jeg synes han mangler tegning i halskraven. Det er lidt svært at bedømme på grund af solen, men umiddelbart vil jeg sige at han har for lyse løb og fødder. Han ser lidt lys ud, i farven på hans underkrop, men jeg ved hverken om det er godt eller skidt :) Jeg vil gætte på 93 point. :)
« Senest Redigeret: 11 Februar , 2011, 21:13 Fra Andreas »
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Brahma farver
« Svar #65 Dato: 11 Februar , 2011, 21:24 »
0..... det er i virkeligheden en sussex :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma farver
« Svar #66 Dato: 11 Februar , 2011, 21:47 »
Auch !!!!!!!!!!! ham var i hårde  :)

Hanen her var for en del år siden med til at vinde det Tyske mesterskab det er ikke lykkes siden for de gule.Det var lidt af en støre historie da det om sider lykkes de gule col at besejre de hvid-sorte.Til de af jer der ikke har været i Tyskland og se Brahma,kan jeg fortælle de hvid-sorte er MEGET store,Nogle så store at det går ud over skønheden.

Tilbage til hanen: han fik 97 point.Under farven skulle havde været helt fantastisk  :) Han var støre end de hvid-sorte col  /o

Det lidt triste ved at se denne hane er at der ikke meget tilbage af denne linie.Året efter fik avleren marek.Inden da havde en gul-blå col avler købt en enkel høne .Denne avler fik for 2 års tid siden besøg af en Brahma skør Dansker  :) The rest is history.Johanne du er i besidelse af lidt af en kultur arv.Pas godt på den min ven.  
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma farver
« Svar #67 Dato: 11 Februar , 2011, 21:52 »
Der var lige et § 16 kursus der skulle overståes  ;D Men I'm back .. meen det var hele 3 dage uden pc.

Forøvrigt meget interessant tråd der er startet her og jeg må siges at I faktisk er ganske gode til at vurdere.

Nu kan vi jo ikke "lukke" dyrene op og se vingetegning osv.

Dyrets holdning og farve kan også snyde lidt, alt efter lys og vinklen billederne er taget i.

Meen det kan være ganske lærerigt alligevel- /o /o


« Senest Redigeret: 11 Februar , 2011, 22:00 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #68 Dato: 11 Februar , 2011, 22:07 »
Lene ;D vi har nogle dejlige og dygtige mennesker her på Forum  /o og legen er kun begyndt (håber jeg)

mvh Jesper

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #69 Dato: 11 Februar , 2011, 22:17 »
Start ved starten :

1,0 blå - noget store hoveddele, mangler det bistre blik, ujævn for lys farve, mangler kropsfylde, bedre hale stigning,  ganske god højde og fodbefjering.

0,1 sort - lidt lavtstillet, umiddelbart godt hoved og farve, meen billedet er lidt lille.

0,1 guld blå/båndet - lidt lavtstillet og gerne en bedre haleovergang, god kropsfylde, god farve og tegning.

1,0 mixfarve - bedre haleovergang og mere brystfylde, god højde og gode hoveddele.

1,0 guld blå/båndet - godt hoved, god farve, men skal de guld blå/båndede ikke være tegnede på bryst/lår ligesom de guld sort/båndede ? bedre haleovergang.

1,0 gul sort/columbia - kraftig krop, lidt lavtstillet, god farve (jeg tror det er sollyset, som gør den lysere)

Det er så min mening om de viste dyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #70 Dato: 11 Februar , 2011, 22:28 »
De guld-blå båndet skal have tegning.Alt i alt vil jeg sige det en en meget god samling dyr  ;D Den guld-blå båndet høne kunne godt få lov at komme hjem til mig at gå  ;D Det tror jeg ikke jeg er ene om  ;)

Næste offer he,he,he

0,1 gul-sort columbia

« Senest Redigeret: 11 Februar , 2011, 22:35 Fra Lene Lestat »
mvh Jesper

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #71 Dato: 11 Februar , 2011, 22:32 »
94
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #72 Dato: 11 Februar , 2011, 22:36 »
Pæn høne men det kniber med højden og halestigningen og farven kunne også være bedre.
« Senest Redigeret: 11 Februar , 2011, 22:38 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Moos

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 79
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #73 Dato: 11 Februar , 2011, 22:39 »

Tysk bedømmelse ?

Fint hoved, god type, ganske god tegning
men vel lys i grundfarven
96 ???
altså hvis det er tysk bedømmelse  ;D

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Brahma bedømmelser
« Svar #74 Dato: 11 Februar , 2011, 22:40 »
God type, hoved for lille, gode tegninger, mangel på "ørneblikket" max 92.